نمودارهای ریسک بالای تورم، واکنش چین به کووید و اوکراین در سال 2023

[ad_1] خطرات برتر 2023 – تورم، واکنش چین به کووید، جنگ روسیه و اوکراین تورم امید است که کنترل آن در سال 2023 شل شود. اگر این کار را نکرد چه؟ واکنش چین به کووید تغییر کرده است، اما مشکلات بزرگی که در رابطه با این ویروس وجود دارد، تغییر نکرده است روسیه در اوکراین

کد خبر : 299013
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۷ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۷
نمودارهای ریسک بالای تورم، واکنش چین به کووید و اوکراین در سال 2023

[ad_1]

خطرات برتر 2023 – تورم، واکنش چین به کووید، جنگ روسیه و اوکراین

  • تورم امید است که کنترل آن در سال 2023 شل شود. اگر این کار را نکرد چه؟
  • واکنش چین به کووید تغییر کرده است، اما مشکلات بزرگی که در رابطه با این ویروس وجود دارد، تغییر نکرده است
  • روسیه در اوکراین غرق شده است، اما اشتهای کمی برای ترک آن نشان می دهد

توصیه شده توسط دیوید کوتل

پیش بینی فرصت های تجارت برتر رایگان خود را دریافت کنید

از جنگ خونین در اوکراین از طریق میراث تلخ کووید و بازگشت وحشتناک تورم – اژدهایی که مدت‌ها فکرش را می‌کشید – سال 2022 جهان را در طوفانی از مشکلات فرو برد. و با وجود تمام پیش‌بینی‌های سال جدید که از بانک‌ها، خانه‌های اقتصادی، مدیران صندوق‌ها و امثال آن‌ها سرازیر می‌شود، این جزر و مد بی‌تفاوت به تقویم ادامه خواهد داشت.

با این حال، همانطور که ما با نگرانی به کشور کشف نشده 2023 خیره می شویم، مطمئناً ارزش این را دارد که در افق متأسفانه گسترده ای از احتمالات تیره و تار، کدام «خطرات رویداد» بیشترین را نشان دهد.

در اینجا سه ​​مورد برتر وجود دارد که باید با شروع سال 2023 مراقب آب و هوای ویژه باشید…

image1.png

1. تورم دراز نمی کشد.

در جهانی پر از جنگ های واقعی و بالقوه، قرار دادن یک عامل اقتصادی در صدر فهرست ممکن است بی احساس یا ساده لوحانه به نظر برسد، اما ما عذرخواهی نمی کنیم.

صندوق بین المللی پول فکر می کند که تورم جهانی قیمت مصرف کننده می تواند در سال جاری به 8.8 درصد برسد. اگر چنین است، این بالاترین چاپ از سال 1996 خواهد بود. بریتانیا و اتحادیه اروپا شاهد افزایش دو رقمی تورم بوده اند که در این فرآیند به اوج های چند دهه اخیر رسیده است.

البته مقامات پولی واکنش نشان دادند. فدرال رزرو ایالات متحده نرخ های پایه را در سال جاری چهار و یک چهارم درصد افزایش داده است. به نظر می رسد آنها را بیشتر افزایش دهد. سایر بانک های مرکزی نیز از این روند پیروی کرده اند.

علائم بسیار آزمایشی وجود دارد که نشان می دهد دارو کار می کند و ممکن است قیمت ها شروع به تثبیت و حتی کاهش کنند. فدرال رزرو علناً امیدوار است، مانند بانک انگلستان.

بهتر است همه امیدوار باشیم که این امیدها توجیه شوند.

پول ارزان و هزینه‌های واقعی وام‌گیری اگر نگوییم منفی، حداقل برای بیست سال معمول بوده است. بسیاری از وام گیرندگان تجاری و شخصی در صورت افزایش به سادگی قادر به مقابله با آن نیستند. واضح است که بسیاری نمی توانند با افزایش هایی که در حال حاضر وجود دارد مقابله کنند.

بنابراین، شبح یک تنگنای اعتباری وحشتناک بر سر اقتصاد جهانی مملو از بدهی و تلاش برای رشد می درخشد. رکود ممکن است در حال حاضر در غرب اتفاق بیفتد. تورم مداوم و نرخ‌های بهره حتی بالاتری که می‌خواهد، فقط اوضاع را بدتر می‌کند. معماری خاص منطقه یورو آن را به ویژه آسیب پذیر می کند. کشورهای عضو قوی‌تر مانند آلمان برای نرخ‌های بهره بالاتر فریاد می‌زنند که شرکای بدهکار بیشتری مانند اسپانیا و ایتالیا نمی‌توانند آن را بپردازند.

اما هیچ جا مصون نیست.

مطمئناً صلح در اوکراین کمک خواهد کرد، اما حتی آن هم نوشدارویی فوری نخواهد بود.

شور و شوق عصبی تازه پیدا شده جهان برای ارقام تورم ماهانه، با نزدیک شدن به سال 2023 هیچ نشانه ای از کاهش نشان نخواهد داد.

image2.png

2. چین واکنش خود به کووید را متوقف می کند

مقامات چینی که از قرنطینه موثر دائمی و سیاست سختگیرانه جداسازی همه عفونت‌های کووید توسط اعتراضات عمومی نادر و گسترده متزلزل شده‌اند، برخی از اقدامات شدیدتر ضد ویروسی خود را لغو کرده‌اند.

افراد مبتلا دیگر مجبور به ورود به مراکز نگهداری دولتی اسپارت نیستند. سفر در سراسر کشور آسان تر و رایگان تر شده است. با این حال، حتی این اقدامات متواضعانه نیز با قیمتی همراه بوده است. مقامات بهداشتی چه در داخل و چه در خارج از چین به دلیل قرنطینه های طولانی مدت، همراه با نرخ نسبتا پایین واکسیناسیون در میان افراد مسن آسیب پذیر، نگرانی های خود را در مورد فقدان «ایمنی گله ای» مطرح کرده اند. نگرانی در مورد اثربخشی واکسن های تولید شده در داخل در مقایسه با محصولات غربی تصویر تاریک را کامل می کند.

با وجود هزاران نفر در روز، جای تعجب نیست که واکنش چین به کووید در فهرست نگرانی های بسیاری از تحلیلگران درباره سال 2023 قرار گیرد.

از این گذشته، اقتصاد چین برای چندین دهه موتور رشد جهانی بوده است، بسیار سریعتر از رقبای غربی گسترش می یابد و مواد خام را با نرخ های بی سابقه ای جذب می کند. بدهی چین تقریباً به اندازه اقتصاد این کشور افزایش یافته است و هر چیزی که عملکرد اقتصادی را مختل کند عواقب نگران کننده ای خواهد داشت.

در واقع، تحلیلگران S&P Global واکنش چین به کووید را مهم‌ترین عامل برای بازارهای انرژی در سال 2023 نامیده‌اند که در میان سایر موارد، سطح تقاضا در این کشور برای این بخش بسیار مهم است.

استنباط به اندازه کافی واضح و جدی است: جهان به چیزی شبیه به «عادی قبل از کووید» بازنخواهد گشت تا زمانی که چین این کار را انجام ندهد. و چین هنوز به آنجا نزدیک نشده است.

image3.png

3. جنگ اوکراین به پایان رسید

اگر ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه واقعاً در فوریه 2022 حمله خود را به اوکراین آغاز کرد و انتظار یک پیروزی سریع و بادوام را داشت، واضح است که او اشتباه محاسبه کرده است. وحدت کشورهای دموکراتیک علیه او بر سر “عملیات نظامی ویژه” او شاید یکی از معدود خطوط نقره ای سال 2022 بوده است. حتی متحدان معمول پوتین مانند چین و هند نیز نتوانسته‌اند حمایتی را که قبلا از روسیه ارائه شده بود ارائه دهند.

به نظر می رسد با وجود بسیج نامحبوب امسال نیروهای ذخیره ارتش روسیه، احتمال کمی وجود دارد که یک سال جدید تغییری در روحیه کرملین ایجاد کند. پوتین همچنان سرکشی می کند و اکنون به نظر می رسد قصد دارد غرب را به دلیل زور زدن به همسایه نزدیکش سرزنش کند. اگر روسیه به محموله های تسلیحاتی غربی به اوکراین به عنوان اهداف مشروع تلقی کند، احتمال رویارویی مستقیم تصادفی بین روسیه و ناتو باقی خواهد ماند.

این جنگ تعدادی از خطرات به هم پیوسته را به همراه دارد، که شاید جدی ترین آنها این است که در صورت پیشروی نیروهای اوکراینی به سمت کریمه، روسیه ممکن است یک سلاح هسته ای تاکتیکی را مستقر کند. روسیه ممکن است هنوز برای زمان بازی کند، به این امید که شکاف‌ها در اتحاد غرب ایجاد شود و زندگی بدون گاز روسیه در زمستان امسال شاهد کاهش حمایت از اوکراین در اروپا باشد. تاکنون نشانه کمی از آن وجود دارد، اما این درگیری همچنان یک رویداد بالقوه خطر بزرگ است، رویدادی که البته از طریق تعدادی کانال، به ویژه قیمت انرژی و کالاها، به تصویر تورم بازخورد می دهد، که اقتصاد جهانی هنوز شکننده به آن نیازی ندارد. .

— توسط دیوید کوتل برای DailyFX

هوشمندتر تجارت کنید – برای خبرنامه DailyFX ثبت نام کنید

نظرات بازار به موقع و قانع کننده را از تیم DailyFX دریافت کنید

مشترک شدن در خبرنامه



[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.