نماینده ولی فقیه به عربستان رفت

[ad_1] نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت همزمان با آغاز حج تمتع، به عربستان رفت. به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام و المسلمین عبدالفتاح نواب که برای برگزاری مراسم عرفه به عراق رفته بود، پس از صدور ویزای حج از سوی عربستان، بعدازظهر پنجشنبه ۱۶ تیرماه به تهران برگشت و با بدرقه حجت‌الاسلام محسن قمی،

کد خبر : 226212
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۶ تیر ۱۴۰۱ - ۲۲:۲۹
نماینده ولی فقیه به عربستان رفت

[ad_1]

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت همزمان با آغاز حج تمتع، به عربستان رفت.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام و المسلمین عبدالفتاح نواب که برای برگزاری مراسم عرفه به عراق رفته بود، پس از صدور ویزای حج از سوی عربستان، بعدازظهر پنجشنبه ۱۶ تیرماه به تهران برگشت و با بدرقه حجت‌الاسلام محسن قمی، معاون ارتباطات بین‌الملل دفتر مقام معظم رهبری ، از ایران راهی عربستان شد. حجت‌الاسلام قمی هنگام بدرقه از نماینده ولی فقیه در امور حج خواست برای حل مشکلات جهان اسلام بهویژه فلسطین دعا کند.

عربستان ویزای نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت را در آخرین لحظات، همزمان با آغاز مناسک حج، درحالی که پروازهای اعزام زائران ایرانی پایان یافته است، صادر کرد.

نماینده ولی فقیه به عربستان رفت

عربستان در حج امسال محدودیت سنی برای حج تعیین کرده و فقط برای زائران کمتر از ۶۵ سال که دو دُز کامل واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند، ویزای حج صادر کرده است. پیش‌تر گفته شده بود این کشور به دلیل محدودیت سنی برای نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت، ویزا صادر نکرده است. نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت قبلا درباره محدودیت سنی که عربستان امسال برای حجاج قائل شده است، معترض شده بود.

نماینده ولی فقیه به عربستان رفت

او پیش از ترک تهران در فرودگاه امام خمینی (ره) در جمع خبرنگاران درباره این‌که صدور ویزا چقدر متاثر از فضای گفت‌وگوهای دیپلماتیک بین دو کشور بوده و آیا نشانه‌ای از گرم شدن روابط ایران و عربستان می‌تواند باشد؟ اظهار کرد: مسائل بسیار زیادی در ایجاد واگرایی و هم‌گرایی کشورها می‌تواند مؤثر باشد. بارها از مدیران و مسؤولان فرهنگی عربستان شنیده‌ام که از حضور زائران ایرانی و رعایت موازین در عربستان اظهار رضایت می‌کنند. انصافا زائران ایرانی انسان‌های فرهیخته‌ای هستند و در چارچوب کشور میزبان، برنامه‌هایشان را انجام می‌دهند و بسیاری در آن کشور که هتل دارند علاقمندند هتل‌هایشان را در اختیار زائران ایرانی بگذارند.

نواب افزود: در کل، مسائل مختلفی می‌تواند بین کشورها ایجاد همگرایی و واگرایی کند. یکی از خواسته‌هایم از خدای بزرگ این است که همگرایی جهان اسلام را زیاد کند و واگرایی‌ها را به حداقل برساند.

نماینده ولی فقیه به عربستان رفت

پیام مقام معظم رهبری در عربستان خوانده می‌شود

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت همچنین درباره برنامه‌هایی که در این سفر دارد، گفت: اگرچه این حضور دیرهنگام است، ولی برنامه‌های حج هنوز شروع نشده و از امشب برنامه‌ها آغاز می‌شود و فردا (جمعه 17 تیرماه برابر با روز عرفه به تقویم عربستان) پیام مقام معظم رهبری خوانده می‌شود.

او سپس به آموزه های مقام معظم رهبری درباره حج در دیدارِ کارگزاران حج امسال اشاره کرد و افزود: ایشان فرمودند حج مظهر وحدت جهان اسلام است، یعنی در فریضه و آموزه‌های دینی دیگر ادیان با این سبک و سیره، برنامه‌ای وجود ندارد، آنجا همه باید ساده‌زیست باشند. ایشان اشاره کردند لباس حج یک حوله و لنگ است و همه باید یک‌دست باشند، آنجا کسی حق ندارد از لباس‌های فاخر استفاده کند. ساده‌زیستی درس بسیار مهمی است. این درس اگر در جهان اتفاق افتد این همه گرسنه در دنیا نخواهیم داشت، گرسنه‌هایی که انبوه انبوه از بین می‌روند به خاطر این است که ساده‌زیستی در جهان وجود ندارد.

نواب اضافه کرد: مقام معظم رهبری فرمودند از دیگر درس‌های حج این است که اگر امکاناتی در اختیارش است، در همان چارچوب از آن امکانات استفاده کند، اجازه سوءاستفاده ندارد. درس‌های فراوانی در حج وجود دارد، وحدت جهان اسلام یکی از دستاوردهای مهم حج است. امیدواریم روزی برسد که حج در قالب واقعی خود و با هوشیاری تمام امت جهان اسلام انجام شود، آن‌وقت جهان اسلام کانون محبت می‌شود و امت واحده بر سایر جهانیان تاثیر می‌گذارد.

نماینده ولی فقیه به عربستان رفت

مناسک حج امسال با حضور یک میلیون زائر از امروز پنجشنبه ۱۶ تیرماه برابر با هشتم ذی‌الحجه آغاز شد. ایران نیز با حدود ۳۹هزار و ۶۰۰ زائر در مناسک حج امسال که پس از دو سال محدودیت برگزار شده است، حضور دارد.

نماینده ولی فقیه به عربستان رفت

نماینده ولی فقیه به عربستان رفت

نماینده ولی فقیه به عربستان رفت

انتهای پیام

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.