نماینده ایالات متحده می گوید که ایالات متحده باید چین را وادار کند که در مورد منشاء کووید صادق باشد

[ad_1] برنز که از طریق پیوند ویدیویی در یک رویداد اتاق بازرگانی ایالات متحده صحبت می کرد، گفت که ایالات متحده باید چین را تحت فشار قرار دهد تا نقش فعال تری در سازمان بهداشت جهانی (WHO) ایفا کند، اگر می خواهد آژانس بهداشت سازمان ملل را تقویت کند. برنز با اشاره به شهر مرکزی

کد خبر : 326272
تاریخ انتشار : دوشنبه ۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۶
نماینده ایالات متحده می گوید که ایالات متحده باید چین را وادار کند که در مورد منشاء کووید صادق باشد

[ad_1]

برنز که از طریق پیوند ویدیویی در یک رویداد اتاق بازرگانی ایالات متحده صحبت می کرد، گفت که ایالات متحده باید چین را تحت فشار قرار دهد تا نقش فعال تری در سازمان بهداشت جهانی (WHO) ایفا کند، اگر می خواهد آژانس بهداشت سازمان ملل را تقویت کند.

برنز با اشاره به شهر مرکزی چین که اولین موارد انسانی در آن در دسامبر 2019 گزارش شد، گفت: «و (البته) در مورد آنچه سه سال پیش در ووهان با منشأ بحران کووید-19 اتفاق افتاد صادقانه تر باشید.

اظهارات برنز پس از آن بیان شد که وال استریت ژورنال روز یکشنبه گزارش داد که وزارت انرژی ایالات متحده به این نتیجه رسیده است که همه گیری احتمالاً از نشت آزمایشگاهی چینی ناشی شده است، ارزیابی که پکن آن را رد می کند.

ژورنال با استناد به افرادی که گزارش اطلاعاتی را خوانده بودند، گفت که وزارت انرژی با «اطمینان پایین» در مورد گزارش اطلاعاتی طبقه بندی شده ای که اخیراً به کاخ سفید و اعضای اصلی کنگره ارائه شده است، قضاوت کرد.

وزارت انرژی به درخواست برای اظهار نظر پاسخ نداد. جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی جو بایدن، رئیس‌جمهور ایالات متحده، روز یکشنبه گفت دیدگاه‌های گوناگونی در جامعه اطلاعاتی درباره منشأ همه‌گیری وجود دارد.

سالیوان به CNN گفت: “تعدادی از آنها گفته اند که اطلاعات کافی ندارند.” وال استریت ژورنال گزارش داد، چهار آژانس دیگر ایالات متحده، همراه با یک هیئت اطلاعاتی ملی، هنوز قضاوت می کنند که کووید-19 احتمالاً نتیجه انتقال طبیعی بوده است، در حالی که دو مورد هنوز در این باره تصمیم نگرفته اند.

وزارت امور خارجه چین در پاسخ به سوالی درباره گزارش وال استریت ژورنال که توسط سایر رسانه‌های آمریکایی تأیید شد، به گزارش سازمان بهداشت جهانی-چین اشاره کرد که به منشا طبیعی این همه‌گیری، احتمالاً خفاش‌ها، به جای نشت آزمایشگاهی اشاره کرد.

مائو نینگ، سخنگوی وزارت امور خارجه، گفت: «برخی احزاب باید از بازگویی روایت «نشت آزمایشگاهی» دست بردارند، از تهمت زدن به چین و سیاسی کردن موضوع ریشه‌یابی دست بردارند.

(گزارش توسط مایکل مارتینا و دیوید برانستروم در واشنگتن و اتاق خبر پکن؛ ویرایش توسط مارک پورتر و برنادت باوم)

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.