نمایش کتیبه های بیت کوین در شش نمودار

[ad_1] شش مجموعه داده روشنگر بر افزایش سریع علاقه به کتیبه های بیت کوین تأکید می کند و تأثیر غیرقابل انکار آنها را نشان می دهد. از آغاز سال 2023، ثبت بیت‌هایی از داده‌ها بر روی بلاک چین بیت‌کوین از طریق Ordinals توجه علاقه‌مندان به ارزهای دیجیتال در داخل و خارج از بیت‌کوین را به

کد خبر : 326474
تاریخ انتشار : سه شنبه ۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۲:۴۹
نمایش کتیبه های بیت کوین در شش نمودار

[ad_1]

شش مجموعه داده روشنگر بر افزایش سریع علاقه به کتیبه های بیت کوین تأکید می کند و تأثیر غیرقابل انکار آنها را نشان می دهد.

از آغاز سال 2023، ثبت بیت‌هایی از داده‌ها بر روی بلاک چین بیت‌کوین از طریق Ordinals توجه علاقه‌مندان به ارزهای دیجیتال در داخل و خارج از بیت‌کوین را به خود جلب کرده است.

اینکه آیا بیت کوین «باید» برای این فعالیت NFT-مانند استفاده شود یا نه، یک موضوع بحث برانگیز است و داده های حاصل از تأثیرات این جنون کوچک جمعی بیت کوین جالب است. کتیبه‌ها می‌توانند یک مد کوتاه مدت باشند، اما چندین مجموعه داده اولیه از هفته‌های اول فعالیت کتیبه نشان می‌دهد که علاقه فوق‌العاده‌ای به این مورد استفاده جدید برای شبکه بیت‌کوین نشان می‌دهد. با غواصی، این مقاله مروری بر شش مجموعه داده از شیدایی کتیبه ارائه می دهد.

مروری بر داده های کتیبه های بیت کوین

مقادیر و وزن تراکنش‌های معلق در ممپول‌های بیت‌کوین در سرتاسر جهان، سیگنال واضحی از میزان محبوبیت تراکنش‌های کتیبه‌ای برای کاربران بیت‌کوین در بحبوحه جنون‌های کوچک مداوم در مورد NFT‌های بیت‌کوین است. در طول بیشتر چرخه بازار نزولی فعلی، سطوح معاملات معلق در ممپول های بیت کوین نسبتاً پایین مانده است، به خصوص در مقایسه با اوج بازارهای صعودی 2017 و 2021. در واقع یک ربات توییتر تماس گرفت هشدار ممپول هر بار که ممپول آن خالی می‌شود، توییت می‌کند و توییت‌ها برای ماه‌ها در طول سال 2022 به‌طور ثابت پست می‌شوند.

تصویری تراکنش‌های معلق زیر، وزن کل تراکنش‌های تایید نشده را در بیشتر فوریه 2023 نشان می‌دهد. افزایش تراکنش‌های معلق مستقیماً با شوق کتیبه‌ها مرتبط است، که تا حدودی در پایان فوریه کاهش یافته است.

منبع

تراکنش‌های کتیبه‌ها بسیار بزرگ هستند و اندازه‌های بلوک‌هایی که از شوق کتیبه‌ها به دست آمده‌اند این را ثابت می‌کنند. همانطور که نمودار خطی زیر نشان می دهد، برای سال ها، اندازه بلاک های بیت کوین درست زیر 1.5 مگابایت (MB) بود. اما افزایش عمودی اندازه بلوک در سمت راست نمودار کاملاً به دلیل کتیبه های بیت کوین است.

با محبوب شدن این NFT های بیت کوین، بلوک ها به طور متوسط ​​بین 2 مگابایت تا 2.5 مگابایت تولید شدند. چندین بلوک با محدودیت 4 مگابایتی معاشقه کردند، از جمله بلوک “غول پیکر” Taproot Wizard که توسط Luxor با همکاری Udi Wertheimer و دیگران استخراج شد.

با جابه‌جایی به داده‌های «خارج از زنجیره»، علاقه به کتیبه‌های بیت‌کوین نیز از جستارهای جستجوی Google آشکار است. نمودار خطی زیر از صفحه Google Trends برای علاقه جستجو به «Bitcoin Ordinals» گرفته شده است و افزایش تقریباً عمودی علاقه در طول زمان غیرممکن است که از دست بدهید. لازم به ذکر است که این مجموعه داده‌های گرایش‌های جستجو بر اساس علاقه جستجو در هفته‌ها و سال‌های گذشته امتیازدهی می‌شوند. اما نکته قابل توجه این است که Google Trends اصلاً این عبارت را ایندکس کرده است. هر عبارت یا عبارتی توسط Google Trends نمایه نمی‌شود، فقط آن‌هایی که در طول زمان دارای حداقل حجم جستجو هستند. اینکه داده‌های پرطرفدار «Bitcoin Ordinals» باعث ایجاد پایگاه داده اصلاً قابل توجه است.

منتقدان NFT ها – و به ویژه نوشته های روی بیت کوین – گهگاه کل نوع استفاده از شبکه را به عنوان نوعی “امتیاز” توسط نخبگان در کشورهای توسعه یافته که با یک شبکه پولی جدی مسخره می کنند، نادیده می گیرند. اما روندهای جهانی برای جستجوهای Ordinals ایالات متحده را حتی به عنوان پنج کشور برتر نشان نمی دهد. بر اساس داده های گوگل، سنگاپور، چک، پرتغال و سنگاپور در صدر فهرست قرار دارند.

مرتب‌سازی بر اساس فرم‌های تراکنش موجود در بلوک‌ها نیز شدت شور کتیبه‌هایی را که در سال 2023 برای بیت‌کوین آغاز شد، نشان می‌دهد. مطابق با داده هایی که از یک گره بیت کوین که توسط پیر روچارد اداره می شود در توییتر به اشتراک گذاشته شده استمدیر تحقیقات Riot Blockchain، تراکنش‌های کتیبه‌ای تقریباً 60 درصد از فضای بلاک را در نزدیکی اوج اولین حمله جامعه بیت‌کوین به Ordinals تشکیل می‌دهند. همانطور که تجسم داده های زیر نشان می دهد، این تعداد به طور پیوسته در عرض یک هفته از 20٪ به 60٪ افزایش یافت.

داده های جامعه از گروه هایی از علاقه مندان به کتیبه ها نیز زمینه دیگری را برای این حرکت اجتماعی و فنی در داخل بیت کوین ارائه می دهد. نمودار میله‌ای زیر داده‌های گردآوری‌شده توسط OrdinalHub را با فهرستی از گروه‌های Discord اصلی و تعداد اعضای آن‌ها تا اوایل فوریه نشان می‌دهد.

با اختلاف زیادی، Satoshibles و Taproot Wizards بزرگترین جوامع در آن مقطع زمانی بودند. اما تعداد بسیار زیاد گروه‌های Discord که تقریباً بلافاصله ایجاد شدند، نشان‌دهنده اشتیاق هنرمندان بیت‌کوین برای استفاده جدید از شبکه است.

در حال حاضر، بسیاری از اختلافات مطمئناً بزرگتر از داده های نمودار بالا هستند. اما در حال حاضر، مطمئناً برخی از داده‌ها توسط ربات‌ها و سایر جعل‌های جعلی (عمدی یا غیرعمدی) داده‌های جامعه خراب شده‌اند، که این عکس فوری داده‌ای را که در نزدیکی مبدا جوامع گرفته شده است منحصربه‌فرد می‌کند.

یکی از آخرین داده‌هایی که شایسته است در هر تحلیلی از نوشته‌های بیت‌کوین گنجانده شود، در مورد پول است – استخراج‌کنندگان چقدر از «inscribeoooors» که بیت‌های داده‌های خود را در شبکه بیت‌کوین حک می‌کنند، درآمد کسب می‌کنند. ماینرها برای بلوک های ساختمانی با تراکنش های کتیبه ای دستمزد زیادی دریافت می کنند.

در نمودار ترکیبی نوار خطی که در زیر نشان داده شده است، مبالغ روزانه صرف شده برای کارمزد تراکنش‌های کتیبه و کل مبلغ پرداختی به استخراج‌کنندگان از تراکنش‌های کتیبه مشاهده می‌شود. در چند هفته کوتاه، بیش از 1 میلیون دلار از طرف شرکت کنندگان به استخراج کنندگان پرداخت شده است. و این داده‌ها فقط پرداخت‌های زنجیره‌ای را نشان می‌دهد – پرداخت‌های خارج از باند در اینجا گنجانده نشده است، که این تعداد را تا حدودی بزرگ‌تر می‌کند.

اگرچه بسیاری از مجموعه داده های اولیه نشان می دهد که شدت فعالیت کتیبه های اولیه نسبت به اوج خود در اواخر فوریه کاهش یافته است، این روند تا چه زمانی ادامه خواهد داشت ناشناخته است. این می تواند یک مد باشد که قبل از پایان بازار نزولی فعلی از بین می رود و منتقدان کتیبه می توانند روی قبر NFT های بیت کوین برقصند. یا می‌تواند به یکی از ثابت‌های طولانی مدت تقاضا برای فضای بلوک و درآمد عادی کارمزد برای ماینرها تبدیل شود.

آینده نامشخص است، اما اثرات احتمالی کتیبه ها غیرممکن است که نادیده گرفته شوند.

این یک پست مهمان توسط Zack Voell است. نظرات بیان شده کاملاً متعلق به خود آنها است و لزوماً نظرات BTC Inc یا مجله Bitcoin را منعکس نمی کند.



[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.