نمایش دور از انتظار ۵ ملی‌پوش در جام ملت‌ها؛ از مهدی طارمی تا رامین رضاییان!

[ad_1] سپهر ستاری: تیم ملی ایران چهارشنبه شب در یک بازی تلخ با نتیجه ۳-۲ مقابل قطر شکست خورد و نتوانست به فینال جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ راه پیدا کند. شاگردان امیر قلعه‌نویی در شرایطی مقابل قطر شکست خوردند که پس از نمایش درخشان مقابل ژاپن و حذف چند تیم مدعی مانند عربستان سعودی، استرالیا

کد خبر : 464195
تاریخ انتشار : جمعه ۲۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۷:۲۸
نمایش دور از انتظار ۵ ملی‌پوش در جام ملت‌ها؛ از مهدی طارمی تا رامین رضاییان!

[ad_1]

سپهر ستاری: تیم ملی ایران چهارشنبه شب در یک بازی تلخ با نتیجه ۳-۲ مقابل قطر شکست خورد و نتوانست به فینال جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ راه پیدا کند. شاگردان امیر قلعه‌نویی در شرایطی مقابل قطر شکست خوردند که پس از نمایش درخشان مقابل ژاپن و حذف چند تیم مدعی مانند عربستان سعودی، استرالیا و کره‌جنوبی، امیدوار بودند طلسم ناکامی ۴۸ ساله در جام ملت‌ها بشکنند. با این حال باخت غیرمنتظره مقابل میزبان جام هجدهم باعث شد حسرت فوتبال ایران در کسب عنوان قهرمانی قاره ادامه یابد و زمان شروع دوره بعدی به نیم‌قرن برسد.

حذف ایران از جام ملت‌ها انتقادات زیادی را از کادر فنی و بازیکنان تیم ملی به‌دنبال داشت و خیلی‌ها معتقد هستند که بعضی بازیکنان نتوانستند در طول تورنمنت انتظارات را برآورده کنند. در این بین چند بازیکن بیش از بقیه مورد انتقاد قرار داشتند.

مهدی طارمی

بدون تردید اولین بازیکنی که پس از حذف ایران زیر تیغ تیز انتقادات قرار گرفته، مهدی طارمی است. ستاره ایرانی که با عملکرد درخشانش در سال‌های اخیر توانسته توجه تیم‌های بزرگی چون میلان و اینتر را به خودش جلب کند. طارمی در این سال‌ها برای تیم ملی هم نمایش‌های بسیار خوبی داشته و انتظار می‌رفت در جام ملت‌ها هم عملکردش را تکرار کند. شماره ۹ تیم ملی گرچه موفق به زدن ۳ گل و ارسال یک پاس گل شد ولی در لحظات حساس نتوانست گره از کار تیم باز کند.

او در بازی با سوریه هم به شکلی باورنکردنی اخراج شد و همین موضوع یم ملی را خطر حذف از جام قرار داد. طارمی مقابل قطر هم فروغ همیشگی را نداشت و حتی یکی از انتقاداتی که به کادر فنی شد این بود که چرا او را زودتر تعویض نکرده بود. مهاجم پورتو البته مقابل امارات عملکرد بسیار خوبی داشت ولی انتظارها از او به مراتب بیشتر از این بود. نکته طعنه‌آمیز در خصوص طارمی این است که بهترین نمایش تیم ملی در تورنمنت، مقابل ژاپن و در شرایطی رخ داد که او اصلا حضور نداشت!

نمایش دور از انتظار ۵ ملی‌پوش در جام ملت‌ها؛ از مهدی طارمی تا رامین رضاییان!

علیرضا بیرانوند

مهار ۲ پنالتی اوج کار علیرضا بیرانوند در جام هجدهم بود که برتری ایران را در بازی امارات را حفظ کرد و سپس در بازی با سوریه نقش مهمی در صعود شاگردان امیر قلعه‌نویی ایفا کرد. به جز این ۲ صحنه اما بیرانوند نتوانست با مهارهای خود تیم ملی را نجات دهد و انتظارات بیشتری از دروازه‌بانی در حد و اندازه‌های او وجود داشت. بیرانوند در طول جام ۶ بازی انجام داد و ۷ گل خورد و فقط مقابل هنگ‌منگ توانست کلین‌شیت کند. او در دوره قبلی هم ۶ بازی انجام داد ولی ۵ بار دروازه‌اش را بسته نگه داشت و فقط در بازی با ژاپن گل خورده بود.

البته افزایش آمار گل‌های خورده بیرانوند فقط تقصیر او نیست و این موضوع به وضعیت دفاعی تیم ملی هم ارتباط دارد ولی دروازه‌بان ملی‌پوش پرسپولیس هم در مجموع تورنمنت موفقی را سپری نکرد.

نمایش دور از انتظار ۵ ملی‌پوش در جام ملت‌ها؛ از مهدی طارمی تا رامین رضاییان!

شجاع خلیل‌زاده

وقتی درباره آمار دفاعی تیم ملی صحبت می‌شود، عملکرد مدافعان هم باید مورد بررسی قرار بگیرد. شجاع خلیل‌زاده در کنار محمدحسین کنعانی‌زادگان مدافع ثابت تیم ملی بود ولی عملکرد او هم چنگی به دل نزد. خلیل‌زاده ۳۴ ساله که پس از نیمکت‌نشینی در جام جهانی ۲۰۲۲، قصد داشت شایستگی‌هایش را نشان دهد نتوانست خط دفاعی مستحکمی با زوج محبوبش بسازد و تیم ملی برخلاف ۲ دوره گذشته اصلا در کارهای دفاعی موفق ظاهر نشد.

او در بازی با سوریه نقش مهمی در رقم خوردن پنالتی حریف داشت و روی تنها گل ژاپن هم یکی از مقصران اصلی بود. مدافع تراکتور در بازی با قطر هم پس از اینکه تیم ملی ۳ گل خورد، مرتکب یک خطای خشن شد و با اخراج از زمین باعث شد ایران ۱۰ نفره شود. خلیل‌زاده که اکنون ۳۴ ساله شده احتمالا آخرین تورنمنت رسمی خود با تیم ملی پشت سر گذاشت.

نمایش دور از انتظار ۵ ملی‌پوش در جام ملت‌ها؛ از مهدی طارمی تا رامین رضاییان!

احسان حاج‌صفی

کاپیتان اول تیم ملی در ۳۳ سالگی حضور در چهارمین جام ملت‌ها را هم تجربه کرد ولی باز هم در کسب عنوان قهرمانی ناکام ماند. او در طول جام به تناوب جای خود را با میلاد محمدی عوض می‌کرد ولی در دیدارهایی که به میدان اصلا موفق ظاهر نشد. مدافع چپ تیم ملی نه در دفاع مطمئن ظاهر شد و نه در حملات توانست زوج مناسبی با وینگر چپ تیم ملی بسازد. بالا رفتن سن به خوبی تاثیر خود را روی عملکرد حاج‌صفی نشان داد و باعث شد قلعه‌نویی هم در بازی حساس مقابل ژاپن و نیمه دوم دیدار با قطر به میلاد محمدی اعتماد کند که نمایش بهتری نسب به کاپیتان تیم ملی داشت.

حاج‌صفی هم مثل خلیل‌زاده احتمالا آخرین تورنمنت رسمی خود با تیم ملی را تجربه کرد و پس از بازی در ۴ دوره جام ملت‌ها و ۳ جام جهانی بعید است در سال ۲۰۲۶ عضوی از تیم ملی باشد.

نمایش دور از انتظار ۵ ملی‌پوش در جام ملت‌ها؛ از مهدی طارمی تا رامین رضاییان!

رامین رضاییان

آماده‌ترین بازیکن لیگ برتر ایران در نیم‌فصل اول رامین رضاییان بود که عملکرد خیره‌کننده‌ای با سپاهان داشت. او طی ۱۸ بازی برای سپاهان در لیگ برتر و لیگ قهرمانان آسیا موفق به زدن ۸ گل و ارسال ۴ پاس گل شد. رضاییان در تیم ملی هم شرایط بسیار خوبی داشت و تصور می‌شد قرار است عملکرد چند ماه اخیرش را در قطر هم تکرار کند. با این وجود او در جام ملت‌ها تنها سایه‌ای از آن مدافع شگفت‌انگیز سپاهان بود و عملکرد متوسطی در این دوره داشت.

شماره ۲۳ تیم ملی در تمام بازی‌ها فرصت حضور در زمین را به‌دست آورد ولی موفق به زدن گل یا ارسال پاس گل نشد. رضاییان البته پیش از شروع مسابقات دچار یک مصدومیت هم شده بود و شاید این موضوع هم روی عملکرد او اثر گذاشته باشد.

نمایش دور از انتظار ۵ ملی‌پوش در جام ملت‌ها؛ از مهدی طارمی تا رامین رضاییان!

۲۵۸ ۲۵۸

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.