نمایشگاه کتاب ۷۰ میلیارد تومان فروخت/ صدور رای برای یک ناشر متخلف

[ad_1] سومین نشست خبری سی‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران ۲۳ اردیبهشت هم‌زمان با چهارمین روز نمایشگاه در بخش اجرایی این نمایشگاه برگزار شد. علی رمضانی مبنای ارائه آمار را در چهارمین روز تغییر داد و گفت: تا ساعت ۲۱ سومین روز نمایشگاه، دستگاه‌های کارتخوان ۳۵ میلیارد تومان را اعلام کردند که اگر سایر روش‌ها را

کد خبر : 359974
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۲
نمایشگاه کتاب ۷۰ میلیارد تومان فروخت/ صدور رای برای یک ناشر متخلف

[ad_1]

سومین نشست خبری سی‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران ۲۳ اردیبهشت هم‌زمان با چهارمین روز نمایشگاه در بخش اجرایی این نمایشگاه برگزار شد.

علی رمضانی مبنای ارائه آمار را در چهارمین روز تغییر داد و گفت: تا ساعت ۲۱ سومین روز نمایشگاه، دستگاه‌های کارتخوان ۳۵ میلیارد تومان را اعلام کردند که اگر سایر روش‌ها را به آن اضافه کنیم، فروش ۴۵ میلیاردی را می توان پیش‌بینی کرد.

وی در خصوص فروش در بخش مجازی ادامه داد: بخش مجازی نیز تا ساعت ۲۱ روز جمعه ۲۲ اردیبهشت، مجموعا ۲۵ میلیارد تومان فروش داشته که ۱۸ میلیارد تومان از این میزان فروش سهم ناشران و ۷ میلیارد تومان فروش سهم کتاب‌فروشان بوده است. در این بخش۲۲۰ هزار نسخه کتاب به فروش رسیده است.

به گفته او نزدیک ۸۰ میلیارد تومان فروش در بخش مجازی و حضوری ثبت شده است.

قائم مقام سی‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با اشاره به حضور ۲۱۰ کتاب‌فروشی فعال در بخش مجازی گفت: ۴۳ مورد از این تعداد از استان تهران و ۱۶۷ کتاب‌فروشی از غیر تهران هستند.

به گفته او در محل بلوار امام رضا(ع) روبه‌روی بخش کودک و نوجوان شاهد یک دستگاه ناو هستیم که مربوط به نیروی دریای جمهوری اسلامی ایران است.

او ادامه داد: ۱۱۷۵ دقیقه برنامه نیز در استودیوهای رادیو و صدا و سیمای شبستان تاکنون ساخته شده‌است.

یک ناشر از حضور در نمایشگاه کتاب محروم شد

رمضانی درباره آرای صادر شده از طرف کمیته تخلفات نمایشگاه اعلام کرد: در کمیته تخلفات، آرا صادره در روز نخست مربوط به ناشری است که آثار بدون مجوز در غرفه ارائه می‌کرد، مطابق بند ۳، ۶، ۹ آیین‌نامه نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، رای تخلف این ناشر صادر شد. در نتیجه این ناشر به مدت یکسال از شرکت در نمایشگاه‌های استانی و مجازی ممنوع شد. همچنین برای یک ناشر عدم پوشش، تذکر داده و پرونده تشکیل شد، برای این ناشر هنوز رایی صادر نشده است.

به گفته قائم مقام سی‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، در جلسه دوم هیات رسیدگی به تخلفات، برای دو ناشر دیگر به علت عدم پوشش مناسب رای صادر شد، این ناشران ملزم به رعایت قوانین شدند و برای آنها رای صادر شد و به کار خود ادامه می‌دهند، رویکرد نمایشگاه رویه فرهنگی است.

او افزود: در ستاد خبری نمایشگاه تا این روز در مجموع تولیدی به ۳۱۶ اثر رسید.

نقد کردن بن کتاب‌ها روند دشواری دارد

رمضانی درباره بن کارت‌هایی که در این دوره صادر شده است، توضیح داد: دریافت بن کارت به صورت حضوری است، اما بعد از آن کل فرایند باید به شکل مجازی انجام شود. اینکه ناشری حاضر باشد و این بن را نقد کند، بسیار دشوار و تخلف است. می‌توان امتحان کرد آیا ناشری حاضر به این کار می‌شود یا نه، از طرفی این موضوع از اهالی قلم به دور است.

سخنگوی سی‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با بیان اینکه سایت نمایشگاه مجازی الگوریتم جست‌وجو ندارد، ادامه داد: کتاب‌های هیچ ناشری به شکل از پیش تعیین شده در صفحه نخست این سایت نمایش داده نمی‌شود، بلکه همه کتاب‌هایی که مجوز نشر داشته باشند، نمایش داده می‌شود.

به گفته رمضانی ایرانیان خارج از کشور که امکان پرداخت داشته باشند می‌توانند از سایت نمایشگاه کتاب استفاده کنند و هماهنگی‌های لازم با شرکت پست انجام شده است.

او درباره بنرهای‌های حجاب که حاشیه‌سازی شد، بیان کرد: در ترجمه ممکن است کلمه پوشش یا حجاب استفاده شده باشد، ترجمه کتاب‌ها در حال بررسی است.

نمایشگاه بنای رقابت با دیگر عرضه‌کنندگان کتاب را ندارد

رمضانی با بیان اینکه بخش کودک و نوجوان غرفه اطلاع رسانی دارد، ادامه داد: تعداد غرفه‌های اطلاع‌رسانی در بخش کودک و نوجوان کمتر از سالن شبستان است، البته نقشه «نشان» تمام جزئیات را از منزل تا غرفه با جزئیات نشان می‌دهد.

به گفته سخنگوی سی‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، این نمایشگاه بنای رقابت با دیگر عرضه‌کنندگان کتاب را ندارد و همچنین همه امکان ارائه تخفیف ندارند. از دستگاه‌های مربوط می‌خواهیم به این مساله در صورت تخلف مسئولانش ورود کنند و به حقوق تولیدکننده و مصرف کننده توجه داشته باشند.

اسماعیل جانعلی‌پور، مدیر کمیته ناشران خارجی نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران درایننشست درباره غرفه‌های روستاهای دوستدار کتاب و پایتخت کتاب، گفت: در پایین شبستان و روبه روی بخش کودک دو غرفه اختصاص داده شده است، ۶ روستای دوستدار کتاب هم مهمان هستند، تا بتوانند از ظرفیت‌های کتابی بگویند.

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.