نمایشگاه اختصاصی «موزه ملی ایران» برای مخاطبان نابینا و کم‌بینا

موزه ملی ایران برای نخستین بار اقدام به برگزاری نمایشگاه موقتی برای مخاطبان نابینا و کم‌بینا با عنوان «لمس تاریخ» کرده است. موزه ملی ایران در هفته میراث فرهنگی، برای نخستین بار اقدام به برگزاری نمایشگاهی یک ماهه برای مخاطبان نابینا و کم‌بینا کرده است. این نمایشگاه  با عنوان «لمس تاریخ» از ظهر روز یکشنبه اول

کد خبر : 210840
تاریخ انتشار : سه شنبه ۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۳:۵۵
نمایشگاه اختصاصی «موزه ملی ایران» برای مخاطبان نابینا و کم‌بینا


موزه ملی ایران برای نخستین بار اقدام به برگزاری نمایشگاه موقتی برای مخاطبان نابینا و کم‌بینا با عنوان «لمس تاریخ» کرده است.

موزه ملی ایران در هفته میراث فرهنگی، برای نخستین بار اقدام به برگزاری نمایشگاهی یک ماهه برای مخاطبان نابینا و کم‌بینا کرده است. این نمایشگاه  با عنوان «لمس تاریخ» از ظهر روز یکشنبه اول خرداد ۱۴۰۱ آغاز به کار کرده و تا پایان خرداد ماه از ساعت ۱۰ تا ۱۸ در محل موزه ایران باستان برقرار خواهد بود. 

طبق گفته جبرییل نوکنده، رییس موزه ملی ایران هدف از طراحی و گشایش چنین نمایشگاهی را بهبود تجربه مخاطبان نابینا از موزه‌ها و آشنایی با فرهنگ و تمدن ایران است؛ در این نمایشگاه بازدیدکنندگان نابینا و کم‌بینا می‌توانند آثار شبیه‌سازی به نمونه‌های تاریخ و فرهنگی لمس کرده و از نزدیک با هویت و فرهنگ ایران آشنا شوند.

رییس موزه ملی ایران گفت:

چنین رخدادی مسئولیت اجتماعی موزه‌ها را در برابر این گروه از افراد خاطرنشان می‌کند. به‌عنوان مهم‌ترین نهادهای فرهنگی یک جامعه و با توجه به شعار قدرت موزه‌ها باید بیاموزیم روز تکریم و توجه به نابینایان، صرفا ۲۳ مهر درج شده در صفحات تقویم‌ها نیست و در مناسبت‌های دیگر همواره باید پاسخگوی نیاز این عزیزان هم باشیم.

وی در ادامه افزود:

در طرح بازسازی موزه ایران‌باستان اقدام جدیدی تدارک دیده شده تا در کنار برخی آثار تاریخی و فرهنگی ادوار مختلف، نمونه بازآفرینی شده با زیرنویس خط مخصوص نابینایان نصب شود. این اقدام امکانی را فراهم می‌کند تا نابینایان عزیز نیز در فرصتی برابر با دیگر بازدیدکنندگان از موزه استفاده کرده و همچنین مخاطبان دیگر و بویژه کودکان و نوجوانان با لمس این مدل‌ها حسی متفاوت و ارتباط عمیقی با اشیاء را تجربه خواهند کرد.



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.