نقطه عطف و روند – سیستم های معاملاتی – 18 اوت 2022

[ad_1] نقطه عطف و روند اگر می خواهید یک معامله گر سودآور شوید، اولین چیزی که باید بدانید نقطه عطف و روند در بازار مالی است. اگر مقالات و کتاب های معاملاتی زیادی را مطالعه کنید، نظرات مختلفی را در مورد نقطه عطف و روند پیدا خواهید کرد. بسیاری از مردم نقطه عطف و روند

کد خبر : 243335
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۷ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۷
نقطه عطف و روند – سیستم های معاملاتی – 18 اوت 2022

[ad_1]

نقطه عطف و روند

اگر می خواهید یک معامله گر سودآور شوید، اولین چیزی که باید بدانید نقطه عطف و روند در بازار مالی است. اگر مقالات و کتاب های معاملاتی زیادی را مطالعه کنید، نظرات مختلفی را در مورد نقطه عطف و روند پیدا خواهید کرد. بسیاری از مردم نقطه عطف و روند را دو موضوع مجزا می دانند. با این حال، شاید بهتر باشد نقطه عطف و روند را به عنوان دو بخش در یک بدن درک کنیم. بیایید سعی کنیم روند را درک کنیم. برای انجام این کار، اجازه دهید انسان را به عنوان یک مثال مشابه در نظر بگیریم. ما به دنیا می آییم، بزرگ می شویم، بالغ می شویم و سپس می میریم. در طی این فرآیند می توان مشاهده کرد که چهار مرحله اصلی وجود دارد. این چهار مرحله در بسیاری از موجودات و اشیاء قابل مشاهده در زمین جهانی هستند.

تولد – رشد – بلوغ – مرگ

ترند نیز این چهار مرحله را طی می کند. اجازه دهید در بازار مالی مثالی بزنیم. به عنوان مثال، اگر بشنویم که اپل در خط عرضه گوشی های هوشمند خود مشکلی موقتی دارد، این می تواند قیمت سهام سامسونگ را بالا ببرد زیرا تقاضا برای تلفن هوشمند سامسونگ افزایش می یابد. پس از انتشار این خبر در بازار مالی، روند صعودی برای قیمت سهام سامسونگ متولد خواهد شد. در ابتدا، افراد کمی می توانستند این خبر را بدانند. بعداً افراد بیشتری توانستند این خبر را بشنوند. از این رو، قیمت سهام سامسونگ می تواند شتاب صعودی ایجاد کند. با این حال، این حرکت برای همیشه ادامه نخواهد داشت. زمانی که مردم متوجه شدند که قیمت بسیار بالا رفته است و برخی افراد شروع به گرفتن سود با فروش سهام می کنند، حرکت صعودی می تواند کند شود. به خصوص، اگر بشنویم که اپل مشکل موقتی در خط عرضه گوشی های هوشمند خود را برطرف کرده است، این روند می تواند به طور کامل از بین برود. همانطور که در این مثال نشان داده شده است، تولد، رشد، بلوغ و مرگ چرخه زندگی روند هستند.

حال اجازه دهید تعریف نقطه عطف و روند را دوباره مرور کنیم. نقطه عطف شروع روند جدید پس از خاموش شدن روند قدیمی است. از این رو، استراتژی نقطه عطف به استراتژی اشاره دارد که سعی می کند هر چه زودتر این روند جدید را انتخاب کند. این گاهی اوقات شامل انتخاب نقطه عطف در مرحله تولد روند است. در تجارت مالی، استراتژی روند معمولاً به استراتژی اشاره دارد که سعی می کند روند ایجاد شده را در مرحله رشد افزایش دهد. بیشتر استراتژی روند در واقع استراتژی حرکت است. هنگامی که رشد روند قوی باشد، بسیاری از شاخص های فنی برای واکنش به این رشد قوی طراحی می شوند. به عنوان مثال، اگر هنگامی که 20 خط میانگین متحرک از خط میانگین متحرک 50 عبور می کند، بر روی سیگنال خرید معامله می کنید، برای بالا بردن خط میانگین متحرک 20 روی خط میانگین متحرک 50، به حرکت رو به بالا و قوی نیاز دارید.

در مقابل، در استراتژی نقطه عطف مانند الگوهای قیمت فیبوناچی، الگوهای هارمونیک و الگوهای موج الیوت، به جای روند در مرحله رشد، به دنبال روند تازه متولد شده هستیم. از این رو، تفاوت اصلی در نقطه عطف و استراتژی روند این است که چه زمانی باید در طول چرخه حیات روند وارد شوید. به طور معمول، ما به دنبال ورود نزدیک به تولد روند در استراتژی نقطه عطف هستیم. در استراتژی روند، ما به دنبال ورود به استراتژی رشد روند هستیم.

مقاله کامل را می توانید اینجا بخوانید. این مقاله همه چیز را در مورد نقطه عطف و روند توضیح می دهد.

ویدیوی YouTube درباره نقطه عطف و روند

علاوه بر این، دو شاخص الگوی هارمونیک شامل هارمونیکی الگوی پلاس و برنامه ریز سناریو الگوی هارمونیک را معرفی خواهیم کرد. این نشانگر الگوی هارمونیک در حال رنگ آمیزی مجدد است. با این حال، آنها هزاران ویژگی قدرتمند را با قیمت مقرون به صرفه ارائه می دهند. بنابراین، اگر از رنگ آمیزی مجدد نشانگر الگوی هارمونیک ناراحت نیستید، می توانید از این دو ابزار استفاده کنید. علاوه بر این، می توانید از اسکنر الگوی نمودار X3 همراه با هارمونیک الگوی پلاس یا برنامه ریز سناریو الگوی هارمونیک استفاده کنید.

هارمونیک الگوی پلاس (نوع 1)

هارمونیک الگوی پلاس نسبت به قیمت محصول بسیار خوبی است. با ده ها ویژگی قدرتمند از جمله فاصله تکمیل الگو، منطقه معکوس بالقوه، منطقه ادامه بالقوه، توقف خودکار ضرر و اندازه گیری سود.

در زیر پیوندهایی به هارمونیک الگوی پلاس وجود دارد

برنامه ریز سناریو الگوی هارمونیک (نوع 1 + ویژگی پیش بینی)

با ویژگی های اضافی پیش بینی الگوهای هارمونیک آینده، این نشانگر الگوی هارمونیک بسیار تاکتیکی با قابلیت شبیه سازی پیشرفته در بالای ویژگی های قدرتمند الگوی هارمونیک به علاوه است.

در زیر پیوندهایی به برنامه ریز سناریو الگوی هارمونیک وجود دارد

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها : ، ، ، ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.