نقش طلایی بریکس در تحولات جهانی از دیدگاه رهبر چین

[ad_1] این سخنان مهم بازتاب گسترده‌ای در جامعه بین‌المللی داشته و در بیانیه مشترک صادر شده در این نشست وزرای خارجه بریکس به طور کامل انعکاس یافت. مکانیسم همکاری بریکس شامل پنج کشور بزرگ نوظهور جهان (برزیل، روسیه، هند، چین و آفریقای جنوبی) است که رهبر کشورهای در حال توسعه محسوب می‌شوند و نقشی محوری

کد خبر : 209912
تاریخ انتشار : شنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۷
نقش طلایی بریکس در تحولات جهانی از دیدگاه رهبر چین

[ad_1]

این سخنان مهم بازتاب گسترده‌ای در جامعه بین‌المللی داشته و در بیانیه مشترک صادر شده در این نشست وزرای خارجه بریکس به طور کامل انعکاس یافت.

مکانیسم همکاری بریکس شامل پنج کشور بزرگ نوظهور جهان (برزیل، روسیه، هند، چین و آفریقای جنوبی) است که رهبر کشورهای در حال توسعه محسوب می‌شوند و نقشی محوری در نقشه سیاسی و اقتصادی جهان ایفا می‌کنند. امنیت سیاسی ستون مهم همکاری بریکس است. درگیری کنونی روسیه و اوکراین بار دیگر ثابت کرده که تلاش یک جانبه ناتو به رهبری ایالات متحده برای حفظ امنیت خود به بهای امنیت سایر کشورها تنها درگیری‌ها و خطرات جدیدی ایجاد می‌کند و کارساز نخواهد بود.

رئیس جمهور شی در سخنرانی خود تاکید کرد: کشورهای بریکس باید به منافع کلیدی و نگرانی‌های اصلی یکدیگر توجه کنند، به حاکمیت، امنیت و منافع توسعه یکدیگراحترام بگذارند، با هژمونیسم و سیاست هژمونی مقابله کنند، در برابر ذهنیت جنگ سرد و مقابله بین گروه‌ها مقاومت کنند و جامعه‌ای امن با سرنوشت مشترک بشری را بسازند.

این پیشنهاد آشکارا سمت و سوی حرکت کشورهای بریکس برای تقویت اعتماد متقابل سیاسی و همکاری امنیتی را نشان داده و از اهمیت عملی و واقع بینانه برخوردار است.

وزرای خارجه بریکس پایبندی مستمر خود به استقلال و خوداتکایی را ابراز کردند، از حل و فصل مسالمت آمیز اختلافات از طریق گفت‌وگو حمایت کرده و از کشورهای بزرگ توسعه یافته خواستند که سیاست‌های مسئولانه‌ای را برای مدیریت پیامدهای ناشی از سیاست‌های خود اتخاذ کرده و از آسیب رسانی ناشی از تحریم‌های یکجانبه بر کشورهای در حال توسعه و گروه‌های ضعیف اجتناب کنند.

در عین حال، توسعه یکی از وظایف مهم دیگر کشورهای بریکس است. با توجه به افزایش عناصر نامعلوم و عدم تعادل در احیای اقتصاد جهانی، تقویت همبستگی و همکاری برای کشورهای بازارهای نوظهور و کشورهای در حال توسعه بیش از هر زمان اهمیت یافته است.

این جمله مهم از آقای شی یعنی «اجازه دهیم کیک همکاری بزرگتر شود و نیروهای پیشرفت قوی‌تر شود» بار دیگر روحیه باز بودن و اشتراک گذاری را نشان داده است.

کشورهای بریکس به جای «حیاط‌های کوچک با دیوارهای بلند» و «سیستم‌های موازی» باید با همبستگی بیشتر با چالش‌های جدید مقابله کنند. به منظور پیشبرد همکاری‌های بهداشت عمومی و واکسن، بانک توسعه جدید بریکس 10 میلیارد دلار را برای پاسخ به شرایط اضطراری و هر کشوربریکس نیز یک میلیارد دلار وام اضطراری را ارائه کرده است.

هر چند چشم انداز بهبود همه گیری کرونا هنوز واضح نیست و امنیت بین‌المللی و احیا اقتصاد جهان با چالش‌های متعددی مواجه است، اما در صورتی که کشورهای بریکس با همدلی مشترکا تلاش کنند و در دو موضوع مهم امنیت و توسعه به خوبی عمل کنند، آنها مطمئناً شرایط خود را بهتر خواهند کرد.

اگر چنین امری محقق شود بریکس می‌تواند نقش منحصربفردی در هرج و مرج و تغییرات جهانی ایفا کند نیروی بریکس قادر خواهد بود انرژی بیشتری از خود به تحولات جهانی تزرق کند.

۳۱۱۳۱۱

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.