نقد انیمه Attack on Titan فصل چهارم قسمت پنجم – ارن نابودگر وارد می‌شود

[ad_1] فصل چهارم Attack on Titan قسمت به قسمت بهتر می‌شود و حال در قسمت پنجم با مهم‌ترین و جالب‌ترین اتفاقات چند اپیزود اخیر طرف هستیم؛ اتفاقاتی که خود به نظر می‌رسد تازه شروعی بر جنگ نهایی و ماجرای اصلی این انیمه باشد و سرانجام سرنوشت غول‌ها در دنیای انسان‌ها را یک بار برای همیشه

کد خبر : 14909
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۰
نقد انیمه Attack on Titan فصل چهارم قسمت پنجم – ارن نابودگر وارد می‌شود

[ad_1]

ایرانسل
کوین نیک

فصل چهارم Attack on Titan قسمت به قسمت بهتر می‌شود و حال در قسمت پنجم با مهم‌ترین و جالب‌ترین اتفاقات چند اپیزود اخیر طرف هستیم؛ اتفاقاتی که خود به نظر می‌رسد تازه شروعی بر جنگ نهایی و ماجرای اصلی این انیمه باشد و سرانجام سرنوشت غول‌ها در دنیای انسان‌ها را یک بار برای همیشه مشخص کند.

Attack on Titan همچنان مخاطبانش را حسابی غافلگیر می‌کند

غافلگیری‌های داستانی یکی از مهم‌ترین ویژگی‌هایی است که طی سه فصل از Attack on Titan دیده بودیم. شخصا توقع داشتم در فصل چهارم از این غافل‌گیری‌ها کاسته شود و شاهد روایت معمولی‌تری باشیم اما این اپیزود بار دیگر ثابت کرد Attack on Titan بعد از چهار فصل و رسیدن به انتهای داستان خود همچنان می‌تواند مخاطبانش را غافل‌گیر کند.

ارن در اپیزودهای دوم به بعد حضوری کوتاه داشت و حال در اولین قسمتی که به شکل جدی‌تر در داستان انیمه حضور دارد اتفاقاتی را رقم می‌زند که رخ دادنشان برای یک فصل هم اتفاق بسیار بزرگی خواهد بود و حالا تنها در حدود ۲۰ دقیقه شاهد تمام آن‌ها هستیم!

در اینجا بالاخره با خاندان اشرافی طرف می‌شویم که در حال حکومت بر کشور است و توانسته با صلحی که با پادشاه الدیایی‌ها داشته، دنیا را برای مدتی از دست غول‌ها حفظ کند. او و کشورش که مدت‌ها درگیر جنگ با سایر کشورهای منطقه بوده تصمیم می‌گیرد تا در یک مهمانی بسیار بزرگ تمام خانواده‌های مهم و اداره‌کنندگان کشورهای بزرگ جهان را به یک نمایش دعوت کند و آن‌ها را قانع کند حالا که در کشور پشت دیوارها کودتا رخ داده و آن‌ها در حال آماده شدن برای بیرون آمدن از دیوارها هستند، وقت آن رسیده که تمام مردم جهان برای از بین بردن این جزیره که ساکنینش ارن، آرمین، میکاسا و دوستانشان هستند متحد شوند.

در کنار این رویداد مهم، زیر پوست شهر حمله‌ای که ارن یگر و دوستانش در حال تدارک آن‌ هستند هم در حال شکل‌گیری است. ارن که مانند راینر، برتولت، مارسل و آنی در فصل اول به همراه دوستانش در کشور حریف نفوذ کرده. همه‌چیز را برای یک حمله بزرگ آماده کرده.

در بین این اتفاقات مهمی که طی این اپیزود رخ می‌دهند، ما بازهم با دیدی که ارن به زندگی پیدا کرده و وضعیت روحی فعلی راینر بیشتر آشنا می‌شویم. صحنه‌ای که راینر و ارن بالاخره پس از چهار سال در کنار یکدیگر نشسته‌اند و صحبت می‌کند، دقیقا لحظه‌ای نمادین است که در آن جای شخصیت‌ منفی اصلی و کاراکتر قهرمان داستان جابجا می‌شود.

ارن قانع شده که راینر و دوستانش به خاطر حفاظت از مردم کشور خودشان و حتی مردم جهان به جزیره و مردمش حمله کردند اما او همچنان روی هدفش مصمم است تا تمام دشمنانش را از بین ببرد. در واقع سقوط‌های پیاپی‌ای که ارن طی فصول قبل با از دست دادن کشور، خانواده و دوستانش تجربه کرده او را به نقطه‌ای کاملا تاریک رسانده‌اند تا ارن که قدرتمندترین غول یعنی غول اصلی را هم در اختیار دارد برای به پا کردن یک حمام خون بسیار بزرگ آماده باشد.

همزمان با بازگو شدن پرده آخر نمایش و اعلان جنگی که صورت می‌گیرد، ارن هم کار خودش را شروع می‌کند و در واقع دقیقا همان جنگی که پادشاه قصد شروع کردنش را داشت، این بار با سورپرایز مردم جزیره و مرگ همان پادشاه شروع می‌شود.

ایرانی کارت
Dicardo

ارن همان چهره ترسناک جنگ است

بیایید باهم نگاهی از بالا به ساختار داستان Attack on Titan داشته باشیم. کشوری که مردم آن تبدیل به غول‌ها می‌شوند پشت دیوار است و حالا تمام مردم و پادشاهش بعد از صد سال صلح دیگر بقیه دنیا را فراموش کرده‌اند. ناگهان صلح با حمله به دیوارها با توسط همان‌ مردم دیگر بهم می‌ریزد و آن‌ها جنگی تازه را به راه می‌اندازند. انگیزه آن‌ها البته از جنگ، رسیدن به صلح و از بین بردن مردمی که به دیو تبدیل می‌شوند برای همیشه است.

اما همین جنگ باعث ایجاد یک انگیزه قوی در ارن و دوستانش برای جنگیدن و کشتن دشمنانشان شده و در واقع یک ضربه برگشتی بر همان ضربه‌ای است که دشمنان ارن به مردم پشت دیوارها وارد کرده بودند. اتک آن تایتان در فصل چهارمش نشان داد که جنگ را مانند یک چرخه‌ای می‌داند که احتمالا هیچ وقت تمام نخواهد شد. هر شمشیری که کشیده با شمشیری دیگر پاسخ داده می‌شود و تا زمانی که کسی بخواهد جواب گلوله‌ای که به سمش شلیک شده را بدهد، جنگ هیچ وقت تمام نخواهد شد.

حالا فصل چهارم Attack on Titan به یک میدان جنگ بزرگی تبدیل شده که نه فقط ارن و دوستانش و بلکه تمام جهان در آن حضور دارند. حالا که حقیقت داستان غول‌ها، مردم پشت دیوارها و وارثان غول‌ها مشخص شده، تنها حقیقت اصلی جنگ است. جنگی که باید دید سازندگان این انیمه در قسمت‌های بعدی آن را به چه سمتی هدایت خواهند کرد.

ارن در نقطه‌ای ایستاده که راینر چند سال پیش و در زمان حمله به دیوارها قرار داشت. راینر از کشتارهایی کرده و جنگ‌هایی که در آن شرکت داشته خسته است و به‌ زانو در آمده، حالا باید دید که کاراکتر ارن و دوستانش در ادامه قسمت‌ها تحت تاثیر جنگ تا چه اندازه تغییر خواهند کرد؛ قسمت‌هایی که احتمالا پر از غافل‌گیری‌های متعدد هستند و احتمالا شاهد کارهایی از سمت شخصیت‌های اصلی انیمه خواهیم بود که پیش از این انتظارش را نداشتیم.

بیشتر بخوانید:

نقد انیمه Human Lost – برزخی در این سوی دنیا

کدام بخش از فصل چهارم Attack on Titan صداگذاران آن را هیجان‌زده می‌کند؟

تحلیل شخصیت ارن – حمله به تایتان

Dicardo
GiftCard98
برچسب‌هاانیمه
کپی شد

https://vgto.ir/838

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.