نقد انیمه Attack on Titan فصل چهارم قسمت ششم – نبرد تایتان‌ها به قیمت جان آدم‌ها

[ad_1] این هفته قسمت ششم فصل آخر انیمه Attack on Titan پخش شد که در آن شاهد نبردی بودیم که تمام قسمت‌های این فصل انتظارش را می‌کشیدیم، نبردی که نشان داد که این جنگ بزرگ در قسمت‌های آینده حتی عظیم‌تر هم خواهد شد و احتمالا قربانی‌های خیلی زیادی خواهد گرفت. قسمت پیش متوجه شدیم ارن

کد خبر : 14329
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۱
نقد انیمه Attack on Titan فصل چهارم قسمت ششم – نبرد تایتان‌ها به قیمت جان آدم‌ها

[ad_1]

ایرانسل
کوین نیک

این هفته قسمت ششم فصل آخر انیمه Attack on Titan پخش شد که در آن شاهد نبردی بودیم که تمام قسمت‌های این فصل انتظارش را می‌کشیدیم، نبردی که نشان داد که این جنگ بزرگ در قسمت‌های آینده حتی عظیم‌تر هم خواهد شد و احتمالا قربانی‌های خیلی زیادی خواهد گرفت.

قسمت پیش متوجه شدیم ارن در کشور الدیایی‌ها تنها نیست و او همراه با بقیه گروه کاوشگران به این محل آماده تا کار را تمام کند. البته همه می‌دانیم که این انیمه Attack on Titan است و بعید به نظر می‌رسد که همه اتفاقات بخواهند به چنین سادگی پیش بروند.

در این قسمت هم همین اتفاق افتاد و متوجه شدیم که حتی پادشاه الدیایی‌ها هم آماده این حمله بوده و حتی جان خودش را به این خاطر فدا کرده که بتواند ارن یگر به عنوان تایتان اصلی را اسیر کرده و جهان را از دست جزیره پارادایس که ارن و دوستانش ساکن آن هستند راحت کند.

نکته جالب در مورد پردازش کاراکترها در این قسمت این بود که نشان داد ارن یگر تنها شیطان حاضر در این نبرد نیست. طی قسمت‌های فصل چهارم اتک آن تایتان متوجه شدیم که ارن یگر در حال تبدیل شدن به یک شیطان عظیم است که وجدان خود را کنار گذاشته و تنها می‌خواهد هدف اصلی خودش که نابودی دشمنانش هستند را عملی کند. حتی در این قسمت می‌بینیم که میکاسا به او یادآوری می‌کند که او باعث مرگ کودکان و افرادی که دشمن او نیستند شده اما ارن همچنان روی هدف خود متمرکز می‌شود و فقط و فقط نابودی را می‌خواهد و می‌بیند.

اما او تنها نیست. ارن و گروهی که از جزیره پارادایس آمده‌اند، تنها افراد بد این داستان نیستند. فرمانده ارشد الدیا به پادشاه الدیایی‌ها که قصد داشت خودش را برای گیر انداختن ارن قربانی کند می‌گوید که با انجام این کار و قربانی کردن تعداد زیادی سرباز و فرمانده برای جنگ با شیطان (ارن) آن‌ها خود شیطان بزرگ‌تری هستند.

و این یک توصیف کاملا درست برای جنگی است که در ادامه در خواهد گرفت. در واقع ما در ادامه شاهد جنگی خواهیم بود که نه بین خوب و بد بلکه بین افرادی‌ست که وجدان و گذشته خود را کنار گذاشته‌اند و فقط به نابودی فکر می‌کنند.

داستان Attack on Titan دقیقا در همان مسیری حرکت می‌کرد که پیش‌بینی می‌کردیم. حتی در بخشی از داستان می‌بینیم که دوستان ارن در حال پاکسازی مناطق شهر هستند و در آن محل گابی که قهرمان تازه سریال هست هم حضور دارد. گابی در این صحنه شاهد مرگ هم‌رزمان و دوستانش خودش است و به‌نوعی خشمی را می‌بینیم که در وجود او شعله‌ور می‌شود.

تمام خشمی که در جنگ خرج کشتن افراد می‌شود، خشم‌های دیگری را در دل دیگران می‌کارد تا آن‌ها هم بخواهند به آتش جنگ دامن بزنند و حال به نظر می‌رسد فرد جدیدی که خشم در وجود او در حال شعله‌ور شدن و قدرت پیدا کردن است، گابی خواهد بود که احتمالا در قسمت‌های آینده حرف زیادی برای گفتن خواهد داشت.

جایی که نقطه ضعف ماپا مشخص می‌شود

نکات مثبتی که پیش از این به آن‌ها پرداختم باعث شد تا قسمت پنجم فصل چهارم اتک آن تایتان یکی از بهترین داستان‌های کل این انیمه را داشته باشد اما نقاط ضعفی در بعد فنی این قسمت باعث می‌شود تا کمی برای آینده مجموعه نگران شویم.

در این قسمت نبرد بین ارن و تایتان پتک رخ داد. برخلاف سه فصل قبلی این بار خبری از اکشن لحظه به لحظه نبود و در نبرد ارن و تایتان پتک به بدترین شکل ممکن اتفاق افتاد. تایتان پتک طراحی جالبی داشت و توانایی‌های قدرتمند و زیادی هم برای او در نظر گرفته شده اما هیچ اکشن درست و حسابی و خوبی روی صحنه شکل نگرفت.

ایرانی کارت
Dicardo

صحنه فرو رفتن تیغ این تایتان در تایتان ارن جالب بود اما به‌خاطر محدودیت‌هایی که استودیو ماپا با آن‌ها مواجه است، آن‌ها نتوانستند آن‌طور که باید یک نبرد تن‌به‌تن را روی صحنه به تصویر بکشند. حتی ورود میکاسا هم ناامیدکننده بود زیرا چهره جدید او هیچ شباهی به چیزی که پیش از این از این شخصیت دوست‌داشتنی دیده بودیم ندارد.

به همین خاطر هم فکر می‌کنم که نویسندگان داستان سریع نقطه ضعف تایتان پتک را برای ارن آشکار کردند تا این نبرد دو نفره هرچه زودتر به پایان برسد و آن‌ها بتوانند به سایر صحنه‌های انیمه بپردازند که به کارگردانی و توانایی فنی زیادی مثل این صحنه نیاز نداشته باشد.

آن‌طور که در انتهای این قسمت مشخص شد، قرار است نبردی عظیم بین گروه ارن و ارتش الدیایی‌ها که از ۳۰ هزار نفر هم فراتر می‌رود در بگیرد. باید ببینیم که سازندگان انیمه در استودیو ماپا چگونه می‌خواهند این نبردهای عظیم را پیاده‌سازی کنند؛ موضوعی که حداقل در حال حاضر به آن امید چندانی نیست.

فصل آخر Attack on Titan شرایط بسیار خوبی دارد. انیمه از نظر داستانی در جهتی حرکت می‌کند که هم طرفداران غافل‌گیر می‌شوند و هم آن را ستایش می‌کنند. در آینده سوال اصلی اینجاست که استودیو ماپا و محدودیت‌هایش تا چه اندازه به تجربه‌ای که از نبردهای این انیمه خواهیم داشت لطمه خواهد زد. تا آن زمان فقط باید بدانید خشمی در سرتاسر انیمه در حال شعله گرفتن است که احتمالا آتشش خیلی از کاراکترهای مهم این مجموعه را خواهد سوزاند.

بیشتر بخوانید:

نقد انیمه Attack on Titan فصل چهارم قسمت پنجم – ارن نابودگر وارد می‌شود

شخصیت‌هایی قدیمی به انیمه Pokemon Journeys اضافه می‌شوند

نقد انیمه Human Lost – برزخی در این سوی دنیا


ویجی لاگ: اخبار جدید جی‌تی‌ای ۶

تماشا ویدیو در یوتیوب ویجیاتو

Dicardo
GiftCard98
برچسب‌هاانیمه
کپی شد

https://vgto.ir/88j

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.