نقد آتشین سارکوزی سوژه داغ رسانه‌ها؛ اروپا وحشی‌ترین قاره است

سخنان تند و صریح نیکولا سارکوزی رئیس جمهور اسبق فرانسه از حزب میانه‌رو جمهوری‌خواه که در ادبیات سیاسی کشورش به صراحت‌ لهجه و رُک‌گویی شهرت دارد، باعث شگفتی بسیاری از سیاستمداران و شهروندان اروپایی شده است. او روز شانزدهم مارس به همراه فرانسوا اولاند رئیس جمهور سابق فرانسه و به دعوت اولیویه مارلیکس (Olivier Marleix)

کد خبر : 335564
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۰
نقد آتشین سارکوزی سوژه داغ رسانه‌ها؛ اروپا وحشی‌ترین قاره است



سخنان تند و صریح نیکولا سارکوزی رئیس جمهور اسبق فرانسه از حزب میانه‌رو جمهوری‌خواه که در ادبیات سیاسی کشورش به صراحت‌ لهجه و رُک‌گویی شهرت دارد، باعث شگفتی بسیاری از سیاستمداران و شهروندان اروپایی شده است.

او روز شانزدهم مارس به همراه فرانسوا اولاند رئیس جمهور سابق فرانسه و به دعوت اولیویه مارلیکس (Olivier Marleix) رئیس گروه محافظه‌کار جمهوریخوان در رویدادی که برای نخستین بار در تاریخ سیاسی جمهوری پنجم این کشور رخ می‌داد، جهت توضیح “دلایل از دست دادن حاکمیت و استقلال انرژی فرانسه” در کمیسیون تحقیق پارلمان ملی حضور داشت.

سارکوزی در این جلسه پارلمانی، افزون بر ۲ ساعت به توضیح درستی سیاست هسته‌ای خود با توجه به رویدادهای جاری فرانسه پرداخت و به شدت سیاست‌های جانشینش یعنی اولاند که در دوره ریاست جمهوری خود خواستار تعطیلی نیروگاه‌های اتمی و کاهش وابستگی این کشور به برق هسته‌ای بود را زیر چکش نقد برد؛ سیاستی که نتایج آن یعنی کاهش وابستگی به برق هسته‌ای در دوران جنگ در اوکراین که به تحریم گاز روسیه انجامید، زخم عمیقی بر پیکر اقتصاد و صنعت فرانسه گذاشت و موجب شکسته شدن رکورد تورم ۳۷ ساله در این کشور شد.

در میانه این جلسه طولانی، سارکوزی گریزی نیز به فلسفه اتحادیه اروپا و موضوع برگزیت زد که ناگهان با گفتن سخنانی آتشین از آنچه بربریت و وحشیگری در قاره اروپا عنوان کرد، حاضران را در بهت و حیرت فرو برد.

رئیس جمهور اسبق فرانسه تاکید کرد: اروپا در میان تمام قاره‌های جهان و قاره‌های بسیار وحشی، وحشی‌ترین است؛ آفریقا و آسیا نیست، اروپا است؛ می‌خواهم چیز دیگری بگویم، قرون وسطی نیست و قرن ۲۱ است.

سارکوزی با یادآوری جنگ بوسنی، اظهار داشت: جنگ روسیه و اوکراین به هیچ وجه بازگشت به جنگ در اروپا نیست و احمقانه است چراکه بوسنی را فراموش کرده‌ایم.

رئیس جمهور اسبق فرانسه یادآوری کرد: در اروپا بود که یهودیان کشته شدند و این اروپاست که در آن وحشیانه‌ترین جنگ‌ها جریان داشت.

سارکوزی با بیان اینکه قاره ما بی‌رحم و وحشی است، اضافه کرد: در میان تمام قاره‌های جهان، اروپا وحشی‌ترین قاره است و می‌تواند این وحشی‌گری و بربریت تکرار شود.

رئیس جمهور اسبق فرانسه ضمن حمایت از اتحادیه اروپا و بیان اینکه برگزیت یک اشتباه بود، یادآوری کرد: اگر اتحادیه اروپا وجود نداشته باشد، خطرات قابل توجهی از رویارویی وجود خواهد داشت.

هرچند رویارویی دو رئیس جمهور پیشین فرانسه و تبیین راهبرد آنها در حوزه انرژی هسته‌ای سوژه مهمی در رسانه‌های فرانسه بود، اما آنچه به سوژه داغ رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی تبدیل شد بریده سخنان سارکوزی در زمینه وحشی‌گری اروپا بود؛ سخنانی بی‌پرده و آتشین که در کنار تجربه قرن‌ها استعمار اروپاییان، تبیین کننده نگاه غرب به جهان است.

310310



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.