نقاشی‌های مسروقه جنگ جهانی دوم به وطنشان بازگشتند

دو تابلو نقاشی که در جریان جنگ جهانی دوم ربوده شده بودند از اسپانیا به لهستان بازگردانده شدند. به گزارش ایسنا و به نقل از آرت‌نیوزپیپر، وزارت فرهنگ لهستان از بازگشت دو تابلو نقاشی مسروقه از اسپانیا به لهستان خبر داد. نقاشی‌های دولوحی «مادر غمگین»‌(mater dolorosa) و «او را نظاره کنید»(Ecce Homo) که به کارگاه

کد خبر : 312546
تاریخ انتشار : شنبه ۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۰
نقاشی‌های مسروقه جنگ جهانی دوم به وطنشان بازگشتند



دو تابلو نقاشی که در جریان جنگ جهانی دوم ربوده شده بودند از اسپانیا به لهستان بازگردانده شدند.

به گزارش ایسنا و به نقل از آرت‌نیوزپیپر، وزارت فرهنگ لهستان از بازگشت دو تابلو نقاشی مسروقه از اسپانیا به لهستان خبر داد.

نقاشی‌های دولوحی «مادر غمگین»‌(mater dolorosa) و «او را نظاره کنید»(Ecce Homo) که به کارگاه «دیریک باوتس» نقاش چیره‌دست فلامانی تعلق دارند، به طور رسمی از موزه‌ای واقع در شمال غربی اسپانیا به یکی از شعبه‌های موزه ملی لهستان در پوزنان منتقل شد.

«پیوتر گلینسکی» ـ وزیر فرهنگ، میراث ملی و ورزش لهستان ـ که در مراسم استرداد این آثار هنری حضور داشت، بیان کرد: «یک اثر دیگر که در جریان جنگ از دست رفته بود به لهستان بازگشت. این نمونه‌ای از کارآمدی سیستم ما در بازیابی آثار هنری از دست رفته است.»‌

این دو نقاشی که مریم مقدس و مسیح را به تصویر می‌کشند، یک اثر هنری واحد را تشکیل می‌دهند که در ابتدا در سال ۱۸۸۳ به مالکیت لهستان درآمد و توسط «ایزابلا دزیالینسکا» (Izabella Działyńska) خریداری شد که یکی از اعضای خانواده اشرافی چارتوریسکی(Czartoryski) بود.

گمان می‌رود که لهستان در طول جنگ جهانی دوم، پس از تهاجم آلمان نازی و جماهیر شوروی به این کشور، بیش از نیم میلیون اثر هنری را از دست داده باشد. به گفته وزارت فرهنگ لهستان، این آثار هنری بازگردانده شده به احتمال زیاد در جریان قیام ورشو در سال ۱۹۴۴ از موزه ملی ورشو به سرقت رفته‌اند. در سال ۲۰۱۹، کارمندان اداره استرداد اموال فرهنگی این دو اثر را در مجموعه موزه پنتبدرا(Pontevedra) شناسایی کردند.

بازیابی آثار غارت‌شده یک مسئله سیاسی بسیار مهم در لهستان است. «ماگدالنا اوگورک»(Magdalena Ogórek)، مجری تلویزیون و مورخ هنری اخیراً اعلام کرده است که قصد دارد «موزه‌ آثار هنری مسروقه» را در منطقه «سیلزی» ایجاد کند و در آن یک نمایشگاه دائمی برگزار می‌شود که موضوع آن چگونگی سرقت تقریبا ۳۰ میلیارد دلاری آثار هنری توسط آلمان در طول جنگ جهانی دوم خواهد بود.

انتهای پیام



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.