نفت پس از کاهش اوپک پلاس با وجود باد مخالف اقتصاد، هفتگی افزایش می یابد

[ad_1] نوشته الکس لالر لندن (رویترز) – قیمت نفت در روز جمعه حدود 1 درصد افزایش یافت و با حمایت از تصمیم اوپک پلاس برای انجام بزرگترین کاهش عرضه خود از سال 2020، علیرغم نگرانی از رکود و افزایش نرخ بهره، برای دومین افزایش هفتگی متوالی پیش رفت. کاهش تولید نفت از سوی سازمان کشورهای

کد خبر : 264421
تاریخ انتشار : جمعه ۱۵ مهر ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۳
نفت پس از کاهش اوپک پلاس با وجود باد مخالف اقتصاد، هفتگی افزایش می یابد

[ad_1]

نوشته الکس لالر

لندن (رویترز) – قیمت نفت در روز جمعه حدود 1 درصد افزایش یافت و با حمایت از تصمیم اوپک پلاس برای انجام بزرگترین کاهش عرضه خود از سال 2020، علیرغم نگرانی از رکود و افزایش نرخ بهره، برای دومین افزایش هفتگی متوالی پیش رفت.

کاهش تولید نفت از سوی سازمان کشورهای صادرکننده نفت و متحدانش از جمله روسیه، موسوم به اوپک پلاس، پیش از تحریم نفت روسیه از سوی اتحادیه اروپا صورت می‌گیرد و عرضه را در بازاری که از قبل محدود کرده است، تحت فشار قرار خواهد داد.

نفت خام برنت در ساعت 1110 به وقت گرینویچ با 87 سنت یا 0.9 درصد افزایش به 95.29 دلار در هر بشکه رسید. نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا یا WTI با 98 سنت یا 1.1 درصد افزایش به 89.43 دلار رسید.

استفان برنوک از دلال نفت PVM گفت: «از جمله پیامدهای کلیدی کاهش اخیر اوپک، بازگشت احتمالی 100 دلاری نفت است. “با این حال، با افزایش بادهای معکوس اقتصادی، سودها محدود می شود.”

هر دو بنچمارک به سمت دومین افزایش هفتگی پیش می رفتند که برنت در این هفته از 8 درصد فراتر رفت. شاخص جهانی پس از اینکه در ماه مارس پس از حمله روسیه به اوکراین به بالاترین حد خود یعنی 147 دلار در هر بشکه نزدیک شد، همچنان به شدت کاهش می یابد.

کریگ ارلام از کارگزاری OANDA با اشاره به اوپک پلاس گفت: «با بازگشت برنت به قیمت 90 تا 100 دلار، گروه احتمالاً از نتیجه خرسند خواهد بود، اگرچه ابهام قابل توجهی در مورد چشم‌انداز اقتصادی وجود دارد».

کاهش ارزش دلار آمریکا در آستانه گزارش مشاغل آمریکا در روز جمعه نیز از نفت حمایت کرد، اگرچه با توجه به تعهد فدرال رزرو به مبارزه با تورم، استراتژیست ها معتقدند که هیچ ضعفی دوام نخواهد داشت.[USD/]

تقویت دلار باعث می شود نفت برای سایر دارندگان ارز گران تر شود و بر نفت و سایر دارایی های ریسک تاثیر بگذارد.

سرمایه گذاران به دنبال گزارش حقوق و دستمزد غیرکشاورزی ایالات متحده هستند که اواخر روز جمعه منتشر می شود تا سرنخ هایی در مورد میزان افزایش بیشتر نرخ بهره در ایالات متحده داشته باشند. [MKTS/GLOB]

جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا روز پنجشنبه نسبت به برنامه‌های اوپک پلاس ابراز ناامیدی کرد و او و مقامات گفتند که ایالات متحده به دنبال همه گزینه‌های ممکن برای جلوگیری از افزایش قیمت است.

(گزارش تکمیلی محی نارایان؛ ویرایش توسط جیسون نیلی)

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.