نفت خیز برداشت – هوشمند نیوز

از آنجایی که تاجران منتظرند تا ببینند که آیا اتحادیه اروپا به توافقی برای واردات نفت روسیه خواهد رسید یا نه، قیمت نفت در معاملات روز دوشنبه افزایش یافت و به بالاترین رقم در ۲ ماه گذشته رسید. هر بشکه نفت برنت با یک دلار و ۴ سنت افزایش ۱۲۰.۴۴ دلار فروخته شد. نفت برنت

کد خبر : 212676
تاریخ انتشار : شنبه ۱۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۵:۳۴
نفت خیز برداشت – هوشمند نیوز



از آنجایی که تاجران منتظرند تا ببینند که آیا اتحادیه اروپا به توافقی برای واردات نفت روسیه خواهد رسید یا نه، قیمت نفت در معاملات روز دوشنبه افزایش یافت و به بالاترین رقم در ۲ ماه گذشته رسید.

هر بشکه نفت برنت با یک دلار و ۴ سنت افزایش ۱۲۰.۴۴ دلار فروخته شد. نفت برنت در ساعات اولیه معاملات امروز تا ۱۲۰.۵۰ دلار هم بالا رفته بود.

هر بشکه نفت خام آمریکا با یک دلار افزایش ۱۱۶.۰۷ دلار معامله شد.

اتحادیه اروپا قرار است امروز و فردا نشست داشته باشد و در مورد بسته ششم تحریمی علیه روسیه در این نشست بحث‌ و گفت و گو شود.

به گفته تحلیلگران، «اگر به نوسان قیمتی اخیر نگاه کنید، به نظر می رسد که بازار به این موضوع رسیده است که اتحادیه اروپا احتمالا به نوعی توافق برای اعمال محدودیت‌ برای خرید نفت روسیه دست می‌یابد.»

وی افزود: «اگر تحریم کامل صورت گیرد، احتمالا شاهد افزایش بیشتر قیمت ها خواهیم بود. هر توافق آبکی یا توافقی که شامل معافیت باشد، احتمالا چندان تاثیر افزایشی نداشته باشد.»

به گفته مقامات این اتحادیه، کشورهای عضو اتحادیه اروپا دیروز در توافق بر سر تحریم نفتی روسیه شکست خوردند، اما به مذاکرات بر سر تحریم خرید نفت از دریا و ادامه خرید نفت از طریق خط لوله ادامه خواهند داد.

لئونا لیو، تحلیلگر دیلی فاکس، گفت: « کاهش وابستگی انرژی به روسیه برای کشورهای اروپایی در کوتاه مدت هنوز بسیار دشوار است. احتمال یک ممنوعیت فوری کمتر است و تقاضا احتمالا قیمت را در کوتاه مدت بالا نگه می‌دارد.»

هرگونه ممنوعیت بیشتر خرید نفت روسیه، بازار را در بحبوحه افزایش تقاضا برای بنزین، گازوئیل و سوخت جت در آستانه فصل اوج تقاضا تابستانی در آمریکا و اروپا با عرضه کمتری مواجه می‌کند، بازاری که هم اکنون در عرضه در آن کم است.

همچنین یکی دیگر از عوامل افزایش قیمت نفت خام کاهش ارزش دلار عنوان شده است که خرید نفت را برای مالکان ارزهای دیگر ارزان تر می‌کند.

۲۲۳۲۲۷



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.