نفت حدود 3 درصد سقوط می کند زیرا داده های قوی مشاغل ایالات متحده نگرانی های مربوط به نرخ بهره را برانگیخته است

بهای معاملات آتی نفت برنت با 2.23 دلار یا 2.7 درصد کاهش، به 79.94 دلار در هر بشکه رسید، پس از اینکه به بالاترین سطح 84.20 دلاری در جلسه رسید. به پایین ترین سطح خود یعنی 79.72 دلار رسید که پایین ترین سطح از 11 ژانویه است. نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا (WTI) پس

کد خبر : 315323
تاریخ انتشار : شنبه ۱۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۳:۲۴
نفت حدود 3 درصد سقوط می کند زیرا داده های قوی مشاغل ایالات متحده نگرانی های مربوط به نرخ بهره را برانگیخته است


بهای معاملات آتی نفت برنت با 2.23 دلار یا 2.7 درصد کاهش، به 79.94 دلار در هر بشکه رسید، پس از اینکه به بالاترین سطح 84.20 دلاری در جلسه رسید. به پایین ترین سطح خود یعنی 79.72 دلار رسید که پایین ترین سطح از 11 ژانویه است.

نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا (WTI) پس از معامله بین 78.00 و 73.13 دلار که پایین‌ترین قیمت از 5 ژانویه به شمار می‌رود، 2.49 دلار یا 3.3 درصد کاهش یافت و به 73.39 دلار رسید.

برنت در این هفته 7.8 درصد کاهش داشت در حالی که WTI 7.9 درصد کاهش یافت.

رشد شغلی ایالات متحده در ماه ژانویه در بحبوحه بازار کار مستمر انعطاف پذیر به شدت شتاب گرفت، اما تعدیل بیشتر در افزایش دستمزدها باید به فدرال رزرو در مبارزه با تورم آرامش دهد.

فیل فلین، تحلیلگر گروه پرایس فیوچرز، گفت: «بازار نمی‌تواند تصمیم بگیرد که آیا باید نگران رکود اقتصادی باشد یا بیشتر نگران تهاجمی بودن فدرال رزرو با نرخ‌های بهره باشد».

بانک مرکزی ایالات متحده روز چهارشنبه به افزایش ملایم‌تر نرخ نسبت به سال گذشته کاهش داد، اما سیاست‌گذاران همچنین پیش‌بینی کردند که «افزایش مداوم» در هزینه‌های استقراض مورد نیاز است.

پریانکا ساچدوا، تحلیلگر بازار در فیلیپ نوا، گفت که افزایش نرخ بهره در سال 2023 احتمالاً بر اقتصاد ایالات متحده و اروپا تأثیر می گذارد و ترس از رکود اقتصادی را افزایش می دهد که به احتمال زیاد تقاضای جهانی نفت خام را کاهش می دهد.

ریاست سوئد اتحادیه اروپا روز جمعه اعلام کرد، کشورهای اتحادیه اروپا توافق کردند که برای محدود کردن بودجه مسکو برای تهاجم این کشور به اوکراین، سقف قیمتی برای محصولات نفتی پالایش شده روسیه تعیین کنند.

دیپلمات‌های اتحادیه اروپا گفتند که سقف قیمت‌ها 100 دلار در هر بشکه برای محصولاتی است که با قیمت بالاتری نسبت به نفت خام معامله می‌شوند، عمدتاً دیزل، و 45 دلار در هر بشکه برای محصولاتی که با تخفیف معامله می‌شوند، مانند نفت کوره و نفتا.

کرملین گفت تحریم اتحادیه اروپا بر فرآورده های نفتی پالایش شده روسیه منجر به عدم تعادل بیشتر در بازارهای جهانی انرژی خواهد شد.

در همین حال، تحلیلگران ANZ به جهش شدید ترافیک در 15 شهر بزرگ چین پس از تعطیلات سال نو قمری اشاره کردند اما گفتند که تاجران چینی “نسبتا غایب” بوده اند.

(گزارش توسط استفانی کلی در نیویورک؛ احمد قدار و سواتی ورما در لندن، سونالی پل در ملبورن و جسلین لر در سنگاپور ویرایش توسط مارگریتا چوی و سوزان فنتون)



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.