نفت به دنبال بهبود بیشتر به دلیل وجود ترس از رکود و تقاضا است

[ad_1] قیمت نفت WTI، نمودارها و تجزیه و تحلیل: چشم انداز فنی WTI: مخلوط هوشمندتر تجارت کنید – برای خبرنامه DailyFX ثبت نام کنید نظرات بازار به موقع و قانع کننده را از تیم DailyFX دریافت کنید مشترک شدن در خبرنامه بیشترین خوانده شده: گزارش مشاغل آوریل: NFP با کاهش بیکاری و افزایش میانگین درآمد

کد خبر : 356277
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۷
نفت به دنبال بهبود بیشتر به دلیل وجود ترس از رکود و تقاضا است

[ad_1]

قیمت نفت WTI، نمودارها و تجزیه و تحلیل:

چشم انداز فنی WTI: مخلوط

هوشمندتر تجارت کنید – برای خبرنامه DailyFX ثبت نام کنید

نظرات بازار به موقع و قانع کننده را از تیم DailyFX دریافت کنید

مشترک شدن در خبرنامه

بیشترین خوانده شده: گزارش مشاغل آوریل: NFP با کاهش بیکاری و افزایش میانگین درآمد ساعتی 253 هزار افزایش یافت

هفته WTI در بررسی و چشم انداز بانک جهانی

نفت خام هفته سختی را پشت سر گذاشت و برای سومین هفته متوالی در قرمز به پایان رسید و پایین ترین قیمت چند ماهه خود را ثبت کرد. رالی قوی برای پایان هفته ممکن است مانع از آن شده باشد که یکی از بدترین هفته‌های اخیر برای نفت باشد.

قیمت نفت در حال حاضر در تلاش است تا رکود و تیرگی بازارها را متزلزل کند که احساسات کلی را تحریک می کند و بر قیمت نفت تأثیر منفی می گذارد. این فرورفتگی در احساسات به لطف مجموعه ای از عوامل با ترس های جدید بانکی ایالات متحده، نگرانی در مورد داده های تولیدی و صنعتی از چین و کاهش ذخایر ایالات متحده در حالی که توافق برای باز کردن قفل صادرات نفت کردستان شکست خورد، ایجاد شده است.

داده‌های موجودی‌های ایالات متحده از EIA برای هفته منتهی به 28 آوریل حدود 0.3 درصد کاهش یافت و سومین هفته متوالی کاهش را نشان داد. نفت خام در ذخایر استراتژیک نفت (SPR) با 2 میلیون کاهش به 364.9 میلیون بشکه رسید که پایین‌ترین میزان از اکتبر 1983 است. سطوح برای سومین هفته متوالی به عنوان بخشی از فروش 26 میلیون بشکه‌ای دستوری کنگره کاهش یافت. علیرغم اینکه قیمت نفت اخیراً در منطقه ای قرار گرفته است که فعالان بازار امیدوار بودند دولت ایالات متحده را به اقدام برای تکمیل SPR تشویق کند، دولت بایدن تأیید کرد که پر کردن مجدد SPR به زمان نیاز دارد. در ادامه روند کندی اقتصاد، تقاضا برای سوخت موتور قبل از اوج فصل رانندگی تابستان به میزان قابل توجهی کاهش یافت و با 9.4 درصد کاهش به 8.6 میلیون بشکه در روز رسید.

image1.png

منبع: EIA

با نگاه به آینده

با ورود به هفته جدید، بسیاری از مسائل به احساسات و به ویژه نحوه رسیدگی ایالات متحده به نگرانی های جاری در مورد بانک های منطقه ای بستگی دارد. آخر هفته فرصتی را برای مقامات ایالات متحده فراهم می کند تا در صورت تمایل به آرام کردن فعالان بازار، هر گونه واکنش و اقدامات بیشتری را انجام دهند.

از جمله خطرات دیگری که در هفته پیش رو باید در نظر گرفت، مسائل جاری صادرات کردستان است و عراق امیدوار است که صادرات را در اسرع وقت بازگرداند. این امر موجب ازسرگیری حدود 450 هزار بشکه در روز صادرات نفت به بازار پس از یک ماه عدم عرضه خواهد شد. تأثیر ناشی از آن می‌تواند بر قیمت نفت تأثیر بگذارد و کاهش بیشتر را تسهیل کند.

پیشنهاد شده توسط زین وودا

نحوه تجارت نفت

جو کلی بازار احتمالاً بزرگترین محرک قیمت نفت در هفته آینده خواهد بود، بدون اینکه هرگونه شگفتی جدیدی رخ دهد. تداوم نگرانی ها در مورد بخش بانکی در ایالات متحده و رکود جهانی می تواند منجر به عقب نشینی قیمت نفت به سمت پایین ترین قیمت چند ماهه اخیر شود، در حالی که احیای احساسات احتمالاً شاهد ادامه صعود اواخر هفته خواهد بود.

پس از سقوط قبلی، ممکن است در این هفته نیز داده های تورم چین ارزش توجه را داشته باشد. افزایش تورم چین می تواند به عنوان یک مثبت برای تقاضای نفت تلقی شود، در حالی که کاهش بیشتر تورم می تواند نشان دهنده کاهش هزینه های مصرف کننده باشد و ممکن است مقامات چینی را به ایجاد تسهیل بیشتر پولی در تلاش برای تحریک رشد تشویق کند.

همچنین اعلامیه اوپک پلاس که تأیید کرده است که نشست ژوئن را شخصاً در وین پس از افت اخیر قیمت نفت برگزار خواهد کرد، جالب توجه بود. آیا در آستانه تشدید بیشتر اهداف تولید هستیم؟

تقویم اقتصادی برای هفته پیش رو

هفته پیش رو در تقویم همچنان با انتشار داده های با رتبه «بالا» و انتشار داده های با رتبه «متوسط» که می تواند بر قیمت نفت تأثیر بگذارد، مشغول است.

در اینجا برخی از رویدادهای مهم با ریسک بالا برای هفته پیش رو در تقویم اقتصادی آورده شده است:

  • چهارشنبه، 10 مه، داده‌های مربوط به CPI ایالات متحده را در ساعت 12:30 GMT داریم.
  • در روز پنجشنبه، 11 می، تورم چین در ساعت 01:30 به وقت گرینویچ است.
  • در روز پنج‌شنبه، 11 می، داده‌های PPI ایالات متحده را در ساعت 12:30 GMT داریم.

image2.png

برای همه انتشارات و رویدادهای اقتصادی متحرک بازار، به بخش مراجعه کنید تقویم DailyFX

چشم انداز فنی

نمودار هفتگی WTI یک فیتیله نزولی بزرگ را نشان می دهد که بزرگتر از بدنه شمع است، که نشانه ای از فشار خرید است که در روزهای پنجشنبه و جمعه ظاهر شد. MA 200 روزه به عنوان نوعی حمایت این هفته عمل کرد در حالی که MA 50 و 100 روزه همچنان تهدید به مرگ است. در نمودار هفتگی به نظر می رسد که از نوامبر 2022 در محدوده معاملاتی بسیار گسترده ای قرار داشته باشیم، به طوری که پایین ترین محدوده در حدود 64.50 دلار و بالاترین آن در حدود 83 دلار در هر بشکه است. عملکرد قیمت و ساختار کلی در هفتگی صعودی باقی می‌ماند و تنها یک شمع هفتگی به زیر سطح 13 مارس در حدود 66 دلار در هر بشکه بسته می‌شود.

نفت خام WTI نمودار هفتگی – 5 مه 2023

منبع: TradingView

بازه زمانی روزانه یک روند صعودی نزدیک به هفته را با الگوی شمعدانی ستاره صبحانه خارج از قلمرو اشباع فروش در RSI مشاهده کرده است. این به همراه اندازه فتیله روی شمع هفتگی به من خوش‌بینی می‌دهد که می‌توانیم شاهد گسترش بهبود صعودی در هفته جدید باشیم. مقاومت کلیدی با بسته شدن شمع روزانه بالاتر از 76.70 دلار در هر بشکه که قبل از اینکه ساختار در بازه زمانی روزانه صعودی شود، در سطوح بالاتر باقی می ماند. هرگونه فشار بالاتر از قیمت فعلی، مستعد ادامه روند نزولی زیر سطح 76.70 دلار است.

با توجه به تلاقی حمایت از بهبودی عمیق تر در هفته جدید، می خواهم تکرار کنم که هرگونه حرکتی همچنان می تواند تحت الشعاع احساسات کلی قرار گیرد. تنظیمات فنی اخیراً از آب خارج شده است زیرا احساسات بازار همچنان به جلو و عقب در حال نوسان است.

سطوح کلیدی که باید مراقب آنها بود

سطوح مقاومت:

74.00 دلار

75.60 دلار (MA 50 روزه)

76.70 دلار (MA 100 روزه)

سطوح پشتیبانی کلیدی:

70.00 دلار

68.50 دلار

65.60 دلار

نفت خام WTI نمودار روزانه – 5 مه 2023

منبع: TradingView

مقدمه ای بر تحلیل تکنیکال

الگوهای شمعدانی

پیشنهاد شده توسط زین وودا

نوشته شده توسط: Zain Vawda، نویسنده بازار برای DailyFX.com

با زین در توییتر تماس بگیرید و دنبال کنید: @zvawda



[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.