نعیم قاسم: در مذاکرات تهران و ریاض به پرونده لبنان پرداخته نشده است

شیخ نعیم قاسم، معاون دبیرکل حزب الله لبنان در گفت‌وگو با رادیو النور با تاکید بر لزوم تسریع در روند انتخاب رئیس جمهور در کشورش گفت که دیدارهای ایرانی و سعودی هنوز در مراحل اولیه خود است و هدف اصلی آن‌ها بازگرداندن روابط میان دو کشور است. وی تاکید کرد که در مذاکرات تهران و

کد خبر : 298454
تاریخ انتشار : سه شنبه ۶ دی ۱۴۰۱ - ۲:۱۷
نعیم قاسم: در مذاکرات تهران و ریاض به پرونده لبنان پرداخته نشده است



شیخ نعیم قاسم، معاون دبیرکل حزب الله لبنان در گفت‌وگو با رادیو النور با تاکید بر لزوم تسریع در روند انتخاب رئیس جمهور در کشورش گفت که دیدارهای ایرانی و سعودی هنوز در مراحل اولیه خود است و هدف اصلی آن‌ها بازگرداندن روابط میان دو کشور است.

وی تاکید کرد که در مذاکرات تهران و ریاض به مسائل لبنان، یمن و سوریه پرداخته نشده است.

پیش از این روزنامه لبنانی الاخبار در گزارشی نوشت که ایران و عربستان چند روز قبل از برگزاری نشست «بغداد۲» که روز گذشته (سه شنبه) در اردن برگزار شد تماس‌های غیرمستقیمی باهم داشتند و درخصوص پرونده های مختلف از جمله پرونده لبنان رایزنی کردند.

در این گزارش آمده است که مساله انتخاب رئیس جمهور لبنان ‌تشکیل دولت جدید در این کشور در راس مسائل مورد رایزنی دوطرف ایرانی و سعودی بوده است.

در بخشی از این گزارش آمده است که طرف های متعددی از جمله فرانسه و قطر برای منعطف کردن مواضع تهران و ریاض درخصوص پرونده لبنان واسطه گری کرده اند.

ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت خارجه ایران نیز صبح روز دوشنبه در نشست هفتگی خود با خبرنگاران داخلی و خارجی در پاسخ به سوالی در ارتباط با انجام دور جدید مذاکرات بین ایران و عربستان سعودی و این‌که چندی پیش وزیر امور خارجه کشورمان بر اهمیت روابط با عربستان سعودی و آمادگی جهت بازگشت روابط دو کشور به حالت عادی سخن گفت ولی یکی از مقامات نظامی کشور اظهارات دیگری مطرح کرده، سیاست ایران در ارتباط با موضوع عربستان با توجه به این مواضع چیست؟ گفت: سیاست ما در ارتباط با عربستان سعودی و روند گفت‌وگوها و مذاکرات بین دو کشور سیاست روشن و مشخصی است و خوشبختانه دو طرف در ارتباط با استمرار مذاکرات و در پیش گرفتن رویکرد سازنده در این ارتباط اتفاق نظر دارند.

وی با بیان این‌که تاکنون پنج دور گفت‌وگو میان هیات‌های رسمی دو کشور ایران و عربستان سعودی با کمک دولت عراق در بغداد انجام شده است، تصریح کرد: فکر می‌کنیم با توجه به فضای موجود امکان برگزاری دور جدیدی از مذاکرات بین دو کشور در بغداد وجود دارد.

کنعانی با بیان این‌که دوستان ما در عراق تلاش‌های خوبی در این زمینه انجام دادند و همچنان این تلاش‌ها ادامه دارد، اظهار کرد: خوشبختانه طرف عراقی مورد وثوق دو طرف است و تلاش‌های طرف عراقی در این زمینه برای ایجاد شرایط مناسب جهت انجام گفت‌وگو مورد استقبال دو طرف (ایران و عربستان سعودی) است.

سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران همچنین با اشاره به دیدار وزیران امور خارجه ایران و عربستان سعودی در حاشیه اجلاس بغداد دو در اردن تصریح کرد: گفت‌وگوی خوب و مثبتی توأم با ابراز حسن نیت برای ادامه گفت‌وگوها بین وزیران امور خارجه دو کشور در حاشیه اجلاس بغداد دو صورت گرفته است.

وی با بیان این‌که اظهارات اخیر وزیر خارجه عربستان برای ادامه گفت‌وگوها با ایران اظهارات مثبتی بود، تصریح کرد: در طرفین اراده و تمایل برای برداشتن گام‌های جدید به سمت جلو وجود دارد و ما می‌توانیم مبتنی بر سیاست اعلامی و عملی خود مذاکرات با عربستان سعودی را تا زمان از سرگیری مناسبات دو کشور که نقشی مهم در منطقه دارند، ادامه دهیم و از این روند استقبال می‌کنیم.

310310



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.