نظر کاربران هوشمند نیوز درباره یک عکس تاریخی:دموکراسی وارداتی نیست

[ad_1] به گزارش هوشمند نیوز، تصویر خروج آخرین فرمانده نظامی آمریکا از خاک افغانستان تیتر یک رسانه های خبری جهان شد و در همین راستا نعیم سخنگوی دفتر سیاسی طالبان درباره این عکس گفت: “یک لحظه تاریخی برای ما و برای همه مردم” است. فرمانده لشکر ۸۲ هوابرد آمریکا؛ آخرین نظامی آمریکایی در حال خروج از افغانستان

کد خبر : 98958
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۰ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۴
نظر کاربران هوشمند نیوز درباره یک عکس تاریخی:دموکراسی وارداتی نیست

[ad_1]

به گزارش هوشمند نیوز، تصویر خروج آخرین فرمانده نظامی آمریکا از خاک افغانستان تیتر یک رسانه های خبری جهان شد و در همین راستا نعیم سخنگوی دفتر سیاسی طالبان درباره این عکس گفت: “یک لحظه تاریخی برای ما و برای همه مردم” است.

فرمانده لشکر ۸۲ هوابرد آمریکا؛ آخرین نظامی آمریکایی در حال خروج از افغانستان است که تصویر او از مادون قرمز، در فضای مجازی و رسانه های امریکایی بازتاب گسترده ای داشت. در همین حال مخاطبان هوشمند نیوز نیز به بیان نقطه نظرات خود درباره خروج تحقیرآمیز آمریکا از خاک افغانستان پرداختند.

مخاطبی نوشت: آمریکا تا وقتی بود اشغالگر به حساب می آمد، وقتی رفت شد عامل بدبختی مردم

کاربری به اسم محمود نوشت: دمکراسی وارداتی جواب نداد

شهاب نیز نوشت: مردم دنیابازیچه دست سیاستهای پلیدوسیاستمداران …. این عکس نشون دهنده بازیهای ابرقدرتها در کشورهای مختلف هست.

مخاطب دیگری نوشت: ذلت و خواری همیشه از آن مستکبران و زورگویان تاریخ هست

یک کاربر دیگر نوشت: دموکراسی آموزش می خواهد نه لشگرکشی

یک مخاطب دیگر نوشت: قبلا هدف مهم بوش ایران بود که ابتدا افغانستان و عراق را اشغال کردند و بعد از دو دهه متوجه شدند که تصمیماتشان ناشی از توهم بوده دمشان را روی کولشان گزاشتند و رفتند.

یک کاربر دیگر با ذکر این جمله به این عکس واکنش نشان داد: پایان تلخ متجاوز!

مخاطب دیگر با نام ناشناس نوشت: انگلیس و آمریکا یک ذره شرف ندارن،چطور نیروهاشونو از آلمان و ژاپن بیرون نمیکنن،بزودی اتفاقات بسیار بدی در جهان میفته،انگلیس استانهای شرقی ایرانو جدا کرد اسمشو گذاشت افغانستان،انگلستان بزودی تاوان کارهاشو پس میده،بیماری و طوفان کره زمین و مخصوصا ایالت متحده آمریکارو نابود میکنه

یک کاربر دیگر نیز نوشت: در حالیکه حتی آخرین فرمانده شوروی سابق هم در روز روشن با لباس رسمی و بدون جلیقه و تفنگ از افغانستان خارج شد مقایسه کنید با آخرین نظامی آمریکا که تفنگ به دست ،در تاریکی شب و زیر نور مادون قرمز ، از افغانستان خارج میشه !

کاربری به اسم بی نام نوشت: این پروژه توسط ترامپ با صلح دوحه و آزادی ۷۰۰۰ زندانی طالبان در آذر ماه گذشته آغاز شد و بایدن کار نیمه تمام را تمام کرد. حالا چرا. نمیدونم. حتما در راستای منافع آمریکاست این داستان.

امین هم نوشت: واقعا بزرگترین خیانت رو بایدن به مردم افغانستان کرد.

علی نیز نوشت: اوج خواری و ذلت پس از 20 سال چپاول و آدمکشی و بردن ثروت یک ملت. مرگتان باد مرگ

یک مخاطب دیگر در پاسخ به نظر بی نام نوشت: رئیس جمهور آمریکا موظف به تامین منافع ملت خودش یعنی مردم آمریکا است، نه ملت افغانستان، نگهداری ۷۰۰۰ هزار زندانی طالبانی میدونی چه هزینه ای را سالانه به آمریکا تحمیل میکنه، هزینه ای که از جیب مردم آمریکا از طریق مالیات میره، همینطور هزینه ای که برای حضور سربازان و نیروهای آمریکا در افغانستان بر آمریکا تحمیل میشد، ترامپ نشان داد منافع آمریکا برایشان از منافع دیگر کشورها مهم تره و درستش هم همین بود.

مخاطبی دیگر با نام قادر نوشت: بوی خوبی از طرف افغانستان نمیاد خدا میدونه آمریکا و اسرائیل چه خوابی برامون دیدند.

کاربر دیگری نوشت: تاریخ برای هزارمین بار ثابت کرد هیچ اشغالی ابدی نمیمونه به زودی تمام خاک فلسطین از غرب تا شرق و از شمال تا جنوب از شر اشغال و صهیونیست ها راحت خواهد شد

مهدی نیز نوشت: بازی سیاست امپریالیستی ایالات متحده و بازی سیاست کمونیستی روسیه و چین…شکل گیری دوباره جریانهای ایدئولوگ سرکوبگر در منطقه و احتمال دگردیسی جنگهای قومی قبیله ای به جنگهای مذهبی …اما از همه جالبتر اینکه آخرین فرد خارج شده و نه اولین فرد خارج شده فرمانده یگان بوده!

کاربر دیگری نوشت: افزایش هزینه ایران، تامین منافع آمریکا به خرج و از جیب عربستان و نیروی انسانی پاکستان، بازی های قطر و ترکیه ، در صورت عدم دقت و هشیاری می تواند خیلی برای ایران گران تمام شود.

مخاطبی به اسم بیدار نیز نوشت: تاریخ در مورد این معامله کثیف قضاوت خواهد کرد.معامله بر سر سرنوشت کشوری ویران و مردمی درمانده.

کاربر دیگر نوشت: وقتی امریکا به زور اسلحه نتونست حکومت سلفی پیرو نظریات ابن تمیمیه ومحمدبن عبدالوهاب رادرعراق وسوریه بوجودآورد وداعش توسط شیعیان وسرداربزرگ سلیمانی قهرمان سرنگون شدحالا قصد دارد بصورت دیپلماتیک وبدون جنگ حکومت سلفی متشکل از القاعده داعش وطالبان راشکل دهدهرچنددرظاهراین گروهها تفاوتهایی درنوع وروش اجرای نقشه ها وایدئولوژیهای خود دارن ولی درنهایت امت واحد خواهندشدوبا سیل عظیم سلاح هایی که امریکای تروریست دراختیارشان گذاشته تهدیدی بالقوه برای امنیت کشورهای منطقه خواهد بودوایران بایستی گروههای وابسته بخود را درافغانستان ونیز نیروهای احمدمسعود را پشتیبانی نظامی وتسلیحاتی کرده وتوازن امنیتی کارساز دراین امرمهم راانجام دهد.

مخاطب دیگر نوشت: افغانستانی باید همواره این جمله را تکرار کنند: “از ماست که بر ماست”. آمریکا هزار سال دیگر هم در افغانستان می ماند، نمی توانست دولت- ملت ایجاد کند. تا زمانی که هویت قومی در افغانستان قویتر از هویت ملی است، همین آش و همین کاسه.

 

شما کاربران محترم می توانید برای اعلام نظر خود ایــــنـــــجــــــــــــا کلیک کنید.

311311

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.