نظر کاربران خبرآنلاین درباره تهدید امنیتی طالبان برای ایران

[ad_1] به گزارش خبرآنلاین، تشدید حملات گروه طالبان، در ماه های اخیر وضعیت افغانستان را وخیم کرده است و معلوم نیست این جنگ داخلی به نفع کدامیک از طرفین تمام خواهد شد. بر اساس آخرین گزارش ها آمریکا  ۹۵ درصد از نیروهای نظامی خود را از خاک افغانستان خارج  و پایگاه بگرام را نیز تخلیه

کد خبر : 78494
تاریخ انتشار : جمعه ۲۵ تیر ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۴
نظر کاربران خبرآنلاین درباره تهدید امنیتی طالبان برای ایران

[ad_1]

به گزارش خبرآنلاین، تشدید حملات گروه طالبان، در ماه های اخیر وضعیت افغانستان را وخیم کرده است و معلوم نیست این جنگ داخلی به نفع کدامیک از طرفین تمام خواهد شد. بر اساس آخرین گزارش ها آمریکا  ۹۵ درصد از نیروهای نظامی خود را از خاک افغانستان خارج  و پایگاه بگرام را نیز تخلیه کرده است؛ وضعیتی که بیش از پیش به نفع گروه طالبان تمام شده و حالا با تمام قوا در حال فتح مناطق افغانستان است. تصرف این مناطق تنها در خاک این کشور نبوده و گروه طالبان اخیرا کنترل گذرگاه اسلام قلعه در مرز ایران و افغانستان به طور کامل در اختیار گرفته است. اتفاقاتی که با سرعت گرفتن تحولات امنیتی در افغانستان نگرانی ها را نیز نسبت به آینده افزایش داده است. در همین راستا کاربران خبرآنلاین نیز دیدگاه های خود را در این زمینه اعلام کردند.

کاربری نوشت: طالبان فرقی با انواع و اقسام تروریست های منطقه ای که مردم رو می کشن نداره.

کاربر دیگری در پاسخ به این نظر نوشت: طالبان تا حالا هیچ سابقه خوبی نداشته اند و خیلی قبل تراز اینکه داعش و القاعده و جنداله و … بوجود بیان عملیات تروریستی می کردن تازه یه جورایی هم زمینه سازی بوجود اومدن گروههای تروریستی بعد از خودشون شدن . به نظر من باید ریشه امثال این گروههای تندرو و تروریستی در همه جای دنیا از بین بره.

کاربری به اسم چرچیل نیز نوشت: دموکراتها در حال تدارک یک جنگ چند ساله در هستن مثل زمان اوباما که با خروج از عراق، داعش ظهور کرد و آمریکائیها تونستن حدود ۵۴ میلیارد دلار از فروش سلاح به جیب بزنن.

حسین نیز نوشت: خطر خاصی ندارند فقط یک دولت بی منطق تر از داعش که هیچ ابایی از منفجر کردن دبستان دخترانه و دانشگاه ها ندارند بیخ گوشمون سر کار میاد تازه باید از همین حالا پذیرای سیل میلیونی فراریان افغان به کشور باشیم.

یک کاربر دیگر نوشت: اینهاهمه برنامه های ازپیش تعیین شده وچشم اندازاینده وحال واسه قدرتهای فرامنطقه ای هست که ازچهل سال پیش کلیدخورده.وتامردم به اگاهی ودانش کافی نرسندادامه دارد.جنگ درهرکجا اتفاق افتاده فقط واسه چپاول منابع کشورها بوده وهست.چه افریقا چه اسیا.این ملتهاهستندکه تصمیم درست میگیرند.

منصور نیز نوشت: خیلی باید با سیاست و درایت با موضوع طالبان برخورد کرد طالبان را باید به عنوان یک قدرت در صحنه افغانستان پذیرفت. ولی فقط نباید گذاشت مدیریت طالبان به دست کشورهای متخاصم ما مانند عربستان سعودی و امارات بیفتد که در آینده خیلی مشکل خواهیم داشت.

مخاطبی دیگر در پاسخ به سوال نظرخواهی گفت: ۱. باعث سرازیرشدن جمعیت فراری و آواره زیادی به مرزهای ایران می شود و با ورود جمعیت زیادی، چالش های داخلی کشورمان تشدید می شود. فراموش نکنیم که آوارگان سوری نقش مهمی در تشدید بحران لبنان داشته اند. ۲. صادرات به افغانستان که برای اقتصاد ایران مهم است، وضعیت مبهمی پیدا خواهد کرد. ۳. برخی کشورها از جمله عربستان تلاش خواهد کرد افغانستان را به یمن ایران تبدیل کنند. ۴. مشخص نیست چه بر سر حقابه هیرمند خواهد آمد. ۵. فضای آشفته تر افغانستان، امکان شکل گیری کانون های تهدید علیه ایران از سوی رقبای کشورمان از ناحیه افغانستان را افزایش می دهد. بنابراین، ایران باید بخش زیادی از تمرکز خود را بر افغانستان بگذارد و به این ترتیب، ضمن اینکه هزینه های امنیتی کشور بالا می رود، لاجرم بر بازیگری ایران در محیط پیرامونی تأثیر می گذارد. ۶. پاکستان دست بالا را در افغانستان تحت کنترل طالبان خواهد داشت و این باعث می شود تا این متغیر در روابط ایران و پاکستان نیز به ضرر ایران وارد شود.

مخاطب دیگری نوشت: به نظرم آمریکایی نه بر اثر فشار طالبان بلکه برای بالابردن هزینه امنیت منطقه برای ایران، روسیه (کشورهای متحد روسیه)و چین منطقه را ترک میکنند به قدرت رسیدن طالبان فرصت باج خواهی پاکستان از کشورهای منطقه و جامعه بین المللی را بیشتر خواهد کرد.

میلاد هم نوشت: متاسفانه بخش وسیعی از کشور افغانستان طرفدار طالبان هستند و با شرایط موجود به هیچ عنوان امکان حذف این گروه از معادلات سیاسی این کشور وجود ندارد.

محمد یکتاپرست نیز نوشت: کاملا مشخص است کسیکه به خاک خودش خیانت کند هیچ وقت وفادار به همسایه نخواهد ماند اینا تربیت شده انگلیس وامریکا هستند هیچ سود برای افغانستان و کشورهای همسایه که فارسی زبان هستند نخواهد داشت.

یک کاربر دیگر نیز نوشت: طالبان با توجه به نفوذی که در افغانستان دارد دیگر قابل حذف و نادیده گرفتن نیست ،حتما باید صلحی پایدار در این کشور ایجاد شود که همه گروه ها بویژه طالبان درآن نقش داشته باشن زیرا اگر نفش این گروه کمرنگ باشد ایشان زیر بار نخواهند رفت و دوباره جنگ از سر گرفته خواهد معنا هم ندارد گروهی که بیش از هشتاد درصد خاک کشور رو در دست دارد کوتاه بیاید.

مخاطب دیگری نوشت: یک گروهی طلب قدرت دارند در کشوری دیگه اصلا ربطی به مسائل کشوری دیگه نداره.

پویا نظر متفاوتی با دیگر کاربران داشت و نوشت: خطر ندارد جانم ایران خوب بلده داره چیکار می‌کنه طالبان طرف ما هستن تو ایران امکانات دارن و با ایران قراداد های بستن که از خطوط ایران خارج نشن اگه ایران تشخیص بده برا کشور خطر دارن یا در آینده خطر خواند داشت با موشک کلا مناطقشون شخم میزنه.

یک مخاطب دیگر هم نوشت: طالبان چون فعلا قدرتی در برابر ایران نداره باایران دوستی می کنه ولی اگه افغانستان به دستش بیفته قطعا باکشور هایی مثل عربستان دوستی واز اونها حساب می بره بقیشم معلومه چی می شه.

کاربری دیگری نوشت: هیچ خطری برای کسی ندارن اونایی که میگن گروه تروریستی باید عرض کنم اونا برای دفاع از کشور خودشون در برابر آمریکا قیام کردند و اون دوستی هم که قضیه کنسولگری رو میگه اون کار طالبان نبود بلکه کار سرویس های اطلاعاتی و جاسوسی کشور های دیگه بود برای بد نام کردن طالبان.

یعقوب زاده نیز نوشت: اگر طالبان بتوانند یک افغانستان یک دست و با تفکر و عقیدتی خود افغان ها بسازد وآرامش را برای مردم مهیا کند خوب است ولی اگر سران طالبان دنبال کردن شکل قومی مذهبی را دنبال کند فرقی به حال ملتش نداره باید خود ملت افغانستان تصمیم گیرنده باشند.

حامد نیز نوشت: طالبان با قدرت گرفتن خود به خودی خطری برای ایران نداره ولی از کشور ها استعمارگر عم از روس و آمریکا و اسرائیل به طور زیر زمینی تسلیحات و به طالبان کمک کند اون وقت کمی نگران کننده می شود.

 

برای شرکت در این بحث ایــــنـــــجــــــــــا کلیک کنید.

 

۳۱۰۳۱۱

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.