نظرسنجی رویترز: ECB نرخ سپرده را در ماه جولای 25 واحد در ثانیه افزایش می دهد و تا پایان سپتامبر نرخ های منفی را کاهش می دهد.

کریستین لاگارد، رئیس بانک مرکزی اروپا، هفته گذشته از درخواست‌ها برای افزایش زودهنگام نرخ بهره توسط سیاست‌گذاران حمایت کرد، در حالی که تورم در آوریل به 7.5 درصد به بالاترین حد چند دهه اخیر رسید و تقریباً هر بانک مرکزی بزرگ دیگری نرخ بهره را افزایش داده است. طبق نظر اکثر اقتصاددانان شرکت‌کننده در نظرسنجی

کد خبر : 207942
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۳
نظرسنجی رویترز: ECB نرخ سپرده را در ماه جولای 25 واحد در ثانیه افزایش می دهد و تا پایان سپتامبر نرخ های منفی را کاهش می دهد.


کریستین لاگارد، رئیس بانک مرکزی اروپا، هفته گذشته از درخواست‌ها برای افزایش زودهنگام نرخ بهره توسط سیاست‌گذاران حمایت کرد، در حالی که تورم در آوریل به 7.5 درصد به بالاترین حد چند دهه اخیر رسید و تقریباً هر بانک مرکزی بزرگ دیگری نرخ بهره را افزایش داده است.

طبق نظر اکثر اقتصاددانان شرکت‌کننده در نظرسنجی از 10 تا 16 می، اکنون انتظار می‌رود این بانک در ماه جولای به برنامه خرید اوراق قرضه خود پایان دهد و چند هفته بعد با افزایش 25 واحدی نرخ سپرده‌ها دنبال شود.

تا همین اواخر، پیش بینی کنندگان انتظار داشتند که بانک مرکزی اروپا تا سه ماهه پایانی سال منتظر بماند تا نرخ سپرده را افزایش دهد، که در حال حاضر 0.50- است.

از 46 اقتصاددان از 48 اقتصاددانی که انتظار دارند نرخ سپرده در سه ماهه سوم افزایش یابد، 26 نفر گفتند که نرخ ها تا پایان دوره 50 واحد پایه افزایش خواهد یافت که حاکی از حرکت سه ماهه در نشست های جولای و سپتامبر است.

18 پاسخ دهنده دیگر گفتند که نرخ سپرده در سه ماهه سوم تنها 25 واحد پایه افزایش می یابد و دو نفر گفتند که تا پایان سه ماهه تنها 10 واحد پایه افزایش می یابد و به -0.40 درصد می رسد.

اکثریت حتی واضح تر انتظار دارند که تا پایان سال دیگر نرخ ها منفی نشوند. حدود 90 درصد از اقتصاددانان، یا 43 از 48، گفتند که نرخ سپرده تا آن زمان 0 درصد یا بالاتر خواهد بود، با 44 درصد یا 21 از 48، و گفتند که تا آن زمان به 0.25 درصد و 8 درصد یا 4 از 48 خواهد رسید. ، گفت که در 0.50٪ خواهد بود.

ینس آیزنشمیت، اقتصاددان ارشد اروپایی در مورگان گفت: “حمایت گسترده ای برای پایان دادن به سیاست نرخ بهره منفی در بانک مرکزی اروپا وجود دارد، اما آنها رویکرد بسیار محتاطانه ای را برای عادی سازی سیاست ها، با توجه به عدم اطمینان کلان قابل توجه و نگرانی ها در مورد کند شدن رشد اتخاذ خواهند کرد.” استنلی

این اولین بار در بیش از یک دهه خواهد بود که بانک مرکزی اروپا نرخ‌ها را افزایش می‌دهد – بدون حمایت از خرید دارایی – بنابراین برداشتن گام‌های کوچک‌تر به بانک مرکزی اروپا اجازه می‌دهد تا واکنش بازارها را مشاهده کند، با احتمال چندپارگی شرایط تامین مالی در یورو. منطقه احتمالاً یک نگرانی کلیدی است.

آخرین نتایج نظرسنجی همچنان معاملات آتی نرخ عقب مانده است، که در مجموع 90 واحد پایه افزایش نرخ برای بقیه سال یا بین سه تا چهار حرکت 25 واحد پایه قیمت گذاری می شوند.

حتی این امر باعث می‌شود که بانک مرکزی اروپا از فدرال رزرو آمریکا عقب بماند، که در حال حاضر انتظار می‌رود نرخ وجوه فدرال آن تا پایان سال جاری حدود 2.00 تا 2.25 درصد باشد. [ECILT/US]

با این حال، این نظرسنجی همچنین نشان داد که پنجره زمانی افزایش نرخ‌ها برای بانک مرکزی اروپا بسته می‌شود، با میانگین ثابت 30 درصد احتمال رکود اقتصادی در 12 ماه آینده، زیرا جنگ در اوکراین قیمت‌های انرژی را بالاتر می‌برد و قدرت مصرف کننده را کاهش می‌دهد.

پیش بینی می شد اقتصاد این بلوک در سه ماهه دوم، سوم و چهارم 0.3، 0.5 و 0.6 درصد رشد کند. این کاهش از 0.4٪، 0.6٪ و 0.6٪ پیش بینی شده در ماه گذشته است.

به صورت سالانه، انتظار می‌رود که امسال 2.7 درصد رشد داشته باشد که نسبت به 2.9 درصد و 2.3 درصد در آینده کاهش داشته است، مشابه پیش‌بینی ماه گذشته.

کمیسیون اروپا پیش‌بینی رشد خود را برای منطقه یورو در سال جاری از 4.0 درصد پیش‌بینی شده در فوریه به 2.7 درصد کاهش داد و پیش‌بینی تورم خود را از 3.5 درصد به 6.0 درصد در سال جاری ارتقا داد.

افزایش فشارهای تورمی، ناشی از افزایش مداوم قیمت مواد غذایی و انرژی، بحران هزینه زندگی در منطقه یورو را عمیق تر کرده است.

قیمت ها قرار است در این سه ماهه 7.7 درصد افزایش یابد که بیش از سه برابر هدف 2.0 درصدی بانک مرکزی اروپا و بالاتر از پیش بینی 7.3 درصدی ماه گذشته است. در طول سه ماهه آینده به تدریج کاهش خواهد یافت، اما میانگین ها آن را تا سال آینده، یعنی افق پیش بینی، نشان ندادند.

در پاسخ به این سوال که بحران هزینه زندگی چه تاثیری بر رشد خواهد داشت، 19 اقتصاددان از 25 اقتصاددان گفتند که این بحران شدید و دو نفر گفتند بسیار شدید است. فقط چهار نفر گفتند که خفیف خواهد بود.

طبق گفته 90 درصد از پاسخ دهندگان به سؤال دیگر، بیش از شش ماه طول می کشد تا بحران به طور قابل توجهی کاهش یابد.

با وجود خطرات رکود، انتظار می‌رود بیکاری در بلوک ارز واحد در سال جاری و سال آینده نزدیک به سطوح پایین بی سابقه در 6.9 درصد و 6.8 درصد باقی بماند.

در همین حال، میانگین نظرسنجی نشان داد که رشد متوسط ​​دستمزدها در سال جاری 3.0 درصد است.

بس ون گفن از Rabobank گفت: «در حالی که پویایی های فعلی باعث افزایش تقاضای دستمزدها می شود، شرکت ها همچنان محتاط هستند به دلیل چشم انداز ضعیف.

«بنابراین شواهد نقلی به توافق‌های دستمزد کوتاه‌تر نیز اشاره می‌کنند تا بسته به تورم، انعطاف‌پذیری برای تعدیل در سال آینده، چه بیشتر یا کمتر، وجود داشته باشد. بنابراین، تا کنون به نظر می‌رسد که رشد دستمزدها بیشتر از آینده‌نگر بوده است.»

(برای سایر داستان های نظرسنجی اقتصادی جهانی رویترز:)

(گزارش توسط Swathi Nair؛ نظرسنجی توسط Sarupya Ganguly و Milounee Purohit؛ ویرایش توسط Hugh Lawson)



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.