نظرسنجی رویترز نشان می دهد که بانک های آفریقایی به طور فزاینده ای در مورد هزینه های تامین مالی نگران هستند

[ad_1] © رویترز. توسط مارک جونز و ریچل ساویج لندن/ژوهانسبورگ (رویترز) – طبق یک نظرسنجی سالانه که روز چهارشنبه منتشر شد، بانک‌های آفریقای جنوب صحرا به طور فزاینده‌ای نگران هزینه‌های تامین مالی هستند، زیرا افزایش نرخ‌های بهره در این قاره و در سطح جهانی تامین مالی را گران‌تر می‌کند. بر اساس نظرسنجی بانک سرمایه گذاری

کد خبر : 269808
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۸ مهر ۱۴۰۱ - ۵:۴۶
نظرسنجی رویترز نشان می دهد که بانک های آفریقایی به طور فزاینده ای در مورد هزینه های تامین مالی نگران هستند

[ad_1]


© رویترز.

توسط مارک جونز و ریچل ساویج

لندن/ژوهانسبورگ (رویترز) – طبق یک نظرسنجی سالانه که روز چهارشنبه منتشر شد، بانک‌های آفریقای جنوب صحرا به طور فزاینده‌ای نگران هزینه‌های تامین مالی هستند، زیرا افزایش نرخ‌های بهره در این قاره و در سطح جهانی تامین مالی را گران‌تر می‌کند.

بر اساس نظرسنجی بانک سرمایه گذاری اروپا از 70 موسسه که 30 درصد از دارایی های قاره آفریقا را تشکیل می دهند، هزینه تامین مالی ارز محلی اکنون بزرگترین نگرانی برای بانک های جنوب صحرای آفریقا بود.

بانک‌های مرکزی از نیجریه گرفته تا کنیا، غنا و آفریقای جنوبی به شدت نرخ‌های بهره را در تلاش برای مهار تورم و حمایت از ارزهایی که در سال جاری توسط دلار آمریکا ضربه خورده‌اند، افزایش داده‌اند.

در گزارش EIB آمده است: «نگرانی‌های اصلی بانک‌ها هزینه تأمین مالی ارز محلی، رقابت بخش غیربانکی و بدتر شدن کیفیت دارایی‌ها است».

بانک ها بین آوریل و ژوئن مورد بررسی قرار گرفتند، به این معنی که تأثیر جنگ در اوکراین قبلاً شروع به شکل دادن به برداشت ها کرده بود.

(گرافیک: نگرانی های اصلی بانک های آفریقایی، https://fingfx.thomsonreuters.com/gfx/mkt/movakmmkova/Pasted%20image%201666210817474.png)

مهم‌ترین وخامت کیفیت دارایی‌ها در دفاتر وام شرکت‌های کوچک و متوسط ​​(SME) گزارش شده است در حالی که وام‌های داده شده به شرکت‌های بزرگ‌تر تا کنون عملکرد بهتری داشته‌اند.

درصد بانک‌هایی که سهم قابل‌توجهی از وام‌های غیرجاری شرکت‌ها (NPLs) دارند، در مجموع نزدیک به 21 درصد است، اما 37 درصد از بانک‌ها سهم قابل‌توجهی از NPLs در دفتر وام‌های SME خود دارند.

ارقام سرفصل NPL نیز کل داستان را بیان نمی کند، زیرا اکنون مقادیر قابل توجهی از وام ها تحت تعلیق یا تجدید ساختار وجود دارد که لزوماً در ارقام NPL محاسبه نمی شوند.

بیش از یک سوم بانک ها بیش از 10 درصد از دفتر وام خود را برای شرکت های کوچک و متوسط ​​تحت تعلیق دارند. دو پنجم بانک ها بیش از 10 درصد از دفترچه های کوچک و متوسط ​​خود را بازسازی کرده اند، اگرچه برای بسیاری از آنها بیش از 20 درصد است.

آفریقای مرکزی که شامل کشورهایی مانند کامرون، جمهوری آفریقای مرکزی، چاد، جمهوری دموکراتیک کنگو و گابن است، منطقه‌ای که بیشترین مشکلات موجود را با وام‌های غیرجاری با 19 درصد وام‌های ناخالص دارد، تقریباً 10 درصد بالاتر از سایر مناطق است. ، که هر کدام دارای نسبت NPL 8-9٪ هستند.

آفریقای مرکزی (13 درصد) و آفریقای غربی (16 درصد) نسبت به شرق آفریقا (19٪) یا آفریقای جنوبی (19٪) نسبت سرمایه به دارایی های موزون ریسک پایین تری دارند، به این معنی که ظرفیت کمتری برای جذب مشکلات جدید مرتبط با کیفیت دارایی

در این گزارش آمده است: «نگرانی‌های مربوط به وام‌های غیرجاری که توسط سهم بزرگی از بانک‌های پاسخ‌دهنده ذکر شده است، می‌تواند به این معنا باشد که آنها انتظار دارند نسبت NPL حتی قبل از اینکه در داده‌های رسمی منعکس شود، افزایش یابد.»

(گرافیک: NPLهای آفریقایی، https://fingfx.thomsonreuters.com/gfx/mkt/znpnbddbgpl/Pasted%20image%201666213087333.png)

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.