نظرسنجی رویترز: دهلی نو در سال آینده به هدف مالی دست می یابد، با افزایش هزینه

[ad_1] از زمان روی کار آمدن نخست وزیر نارندرا مودی در سال 2014، دولت نخست وزیر نارندرا مودی به طور گسترده به اهداف استقراضی خود پایبند بوده است، اما به دلیل ایجاد نکردن مشاغل کافی، به ویژه برای جوانان، مورد انتقاد شدید قرار گرفته است. از 39 اقتصاددانی که پاسخ دادند، 34 نفر گفتند که

کد خبر : 316269
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۳
نظرسنجی رویترز: دهلی نو در سال آینده به هدف مالی دست می یابد، با افزایش هزینه

[ad_1]

از زمان روی کار آمدن نخست وزیر نارندرا مودی در سال 2014، دولت نخست وزیر نارندرا مودی به طور گسترده به اهداف استقراضی خود پایبند بوده است، اما به دلیل ایجاد نکردن مشاغل کافی، به ویژه برای جوانان، مورد انتقاد شدید قرار گرفته است.

از 39 اقتصاددانی که پاسخ دادند، 34 نفر گفتند که دولت می تواند به هدف استقراض وزیر دارایی نیرمالا سیتارامان برای سال مالی 2023/24، یعنی 5.9 درصد از تولید ناخالص داخلی (GDP) دست یابد. این میزان از 6.4 درصد پیش بینی شده در سال مالی جاری که در 31 مارس به پایان می رسد، کاهش می یابد.

هدف اصلی دولت کاهش کسری بودجه به 4.5 درصد تولید ناخالص داخلی تا سال 2025/26 است. پاسخ دهندگان به طور مساوی در مورد موفقیت آن تقسیم شدند.

دولت همچنین در 1 فوریه اعلام کرد که برای سال مالی آینده 10 تریلیون روپیه هند (120 میلیارد دلار) هزینه سرمایه ای بی سابقه خواهد داشت که بیش از 8.85 تریلیون مورد انتظار در نظرسنجی رویترز قبل از بودجه بود.

اما تنها نیمی از 38 شرکت کننده در نظرسنجی 1-3 فوریه گفتند که دولت به این هدف هزینه خواهد رسید. در میان کسانی که می‌گفتند چنین نمی‌شود، برخی استدلال می‌کردند که با افزایش یک سری افزایش نرخ بهره در سال 2022 و کاهش قدرت هزینه‌کردن دولت، اقتصاد کند خواهد شد.

«آیا اعداد بودجه بیش از حد خوش بینانه هستند؟ در حاشیه، ما فکر می کنیم بله. سونال وارما، اقتصاددان ارشد هند و آسیای سابق ژاپن در Nomura، گفت: ما انتظار داریم که رشد در سال مالی 2023/24 از لحاظ مادی کند شود … (که به معنای احتمال ناامید شدن درآمدهای مالیاتی است.”

دولت همچنان می‌تواند به هدف کسری 5.9 درصدی خود برسد، اما باید از هدف پیش‌بینی‌شده خود برای کسری بودجه بکاهد.

طی سه سال گذشته، دهلی نو تقریباً دو برابر هزینه سرمایه خود را افزایش داده است. اما در طی 9 سال گذشته چهار بار نتوانسته است به هدف کل بودجه خود دست یابد و به نظر می رسد که از هدف 7.5 تریلیون روپیه سال مالی این کشور کوتاهی کرده است.

قرار است این امر باعث ارتقای اشتغال شود، اما نشانه‌های کمی از افزایش هزینه‌های سرمایه عمومی وجود دارد که باعث افزایش مشابه از سوی بخش خصوصی می‌شود.

در پاسخ به این سؤال که آیا اقدامات اعلام شده در بودجه به طور قابل توجهی بر ایجاد شغل در سال مالی آینده تأثیر می گذارد، 26 نفر از 37 پاسخ دهندگان گفتند که این اقدام تأثیر خواهد گذاشت، اما بیشتر به نحوه اجرای آنها بستگی دارد.

11 نفر دیگر گفتند که دولت از تأثیر قابل توجهی بر اشتغال دور است.

کونال کوندو، اقتصاددان هندی در Societe Generale، گفت: “بعید است ایجاد شغل در مقیاس مورد نیاز باشد.”

کندو گفت: «استرس موجود در بازار کار بسیار واضح است، زیرا علیرغم نرخ مشارکت نیروی کار بسیار پایین تر، هنوز نرخ بیکاری نسبتاً بالایی داریم.

بر اساس گزارش مرکز نظارت بر اقتصاد هند، یک اتاق فکر، نرخ بیکاری در ژانویه 7.14 درصد بود.

(1 دلار = 82.2060 روپیه هند)

(گزارش توسط Vivek Mishra؛ تجزیه و تحلیل توسط Sarupya Ganguly و Madumita Gokhale؛ نظرسنجی توسط Anant Chandak، Devayani Sathyan، Veronica Khongwir؛ ویرایش توسط Hari Kishan، Ross Finley و Bradley Perrett)

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.