نظرسنجی رویترز توسط رویترز: پزو شیلی با کمرنگ شدن نگرانی های اقتصادی و سیاسی ثابت می ماند

[ad_1] © رویترز. سکه های شیلی 100 پزو در این تصویر، 16 اوت 2016 مشاهده می شود. رویترز/رودریگو گاریدو/تصویر نوشته گابریل بورین بوئنوس آیرس (رویترز) – نظرسنجی رویترز نشان داد که پزو شیلی برای دوره‌ای از ثبات در نظر گرفته شده است، زیرا نگرانی‌های اقتصادی و سیاسی همچنان محو می‌شود و تصمیم بانک مرکزی برای

کد خبر : 354629
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۷
نظرسنجی رویترز توسط رویترز: پزو شیلی با کمرنگ شدن نگرانی های اقتصادی و سیاسی ثابت می ماند

[ad_1]


© رویترز. سکه های شیلی 100 پزو در این تصویر، 16 اوت 2016 مشاهده می شود. رویترز/رودریگو گاریدو/تصویر

نوشته گابریل بورین

بوئنوس آیرس (رویترز) – نظرسنجی رویترز نشان داد که پزو شیلی برای دوره‌ای از ثبات در نظر گرفته شده است، زیرا نگرانی‌های اقتصادی و سیاسی همچنان محو می‌شود و تصمیم بانک مرکزی برای لغو برنامه مداخله‌ای که سال گذشته برای آرام کردن آشفتگی بازار اجرا شد، تایید می‌کند.

در ژوئیه سال گذشته، پزو در واکنش به افت شدید قیمت شیلی، بزرگترین صادرات شیلی، به پایین ترین سطح خود یعنی 1050 در هر دلار آمریکا سقوط کرد که بر نگرانی ها نسبت به اصلاح پیشنهادی در قانون اساسی بازار دوستانه این کشور افزود.

اما پزو در نیمه دوم سال 2022 بهبود یافت و از ابتدای سال جاری به دلیل رد تغییرات قانون اساسی و همچنین تقاضای بهتر برای فلزات پس از بازگشایی اقتصاد چین، نزدیک به 800 کاهش یافت.

بر اساس برآورد میانه 14 کارشناس ارزی که از 28 آوریل تا 3 مه مورد بررسی قرار گرفتند، پیش بینی می شود که این ارز در ماه های آینده نزدیک به 800 باقی بماند و در یک سال با قیمت 811 در هر دلار معامله می شود.

“ما در برابر پزو در مقابل همتایان خود در بازارهای نوظهور سازنده باقی می مانیم، با عدم تعادل شیلی در میان یک محیط حمایتی جهانی.” بارکلی (LON:) استراتژیست های ارزی هفته گذشته در گزارشی نوشتند.

یکی دیگر از عوامل مثبت برای پزو، امتناع قانونگذاران از پیشبرد اصلاحات مالیاتی است که توسط دولت رئیس جمهور گابریل بوریک برای تامین مالی اصلاحات در سیستم های بازنشستگی و مراقبت های بهداشتی طراحی شده است.

به طور مشابه، چالش های فنی و سیاسی می تواند هر گونه پیشرفت در ایده بوریک برای ملی کردن صنعت لیتیوم شیلی که بزرگترین ذخایر این فلز در جهان را در اختیار دارد، برای سال ها به تعویق بیاندازد.

بارکلیز گفت: اقدام بانک مرکزی در ماه گذشته برای کاهش برنامه عملیات فروش دلاری خود “ماهیتی کاملاً تدریجی دارد و ما فکر می کنیم که پس از جذب اخبار باید تأثیر محدودی داشته باشد.”

در مقابل، چشم انداز پزو آرژانتین همچنان بدتر می شود و با کاهش 50 درصدی اضافی به 450 در هر دلار آمریکا در یک سال در بازار رسمی به شدت تنظیم شده در حالی که اقتصاد در لبه یک بحران عمیق تر قرار می گیرد، مواجه می شود.

در برزیل، احساسات نسبت به برنامه‌های مالی رئیس جمهور لولا داسیلوا، رئیس جمهور لوئیز ایناسیو لولا داسیلوا، به طور کلی خنثی باقی می‌ماند، به طوری که ارزش ریال برزیل 2.0 درصد ضعیف‌تر به 5.14 در هر دلار در یک سال در مقایسه با 5.04 در روز سه‌شنبه معامله می‌شود.

در مکزیک، پزو قرار است طی 12 ماه 6.7 درصد کاهش یابد و از 17.96 این هفته به 19.25 در هر دلار برسد که نشان دهنده اصلاح تورم است. از سال تا به امروز 8.4 درصد افزایش داشته است، در حالی که ارزش واقعی 4.9 درصد، پزوی شیلی 4.6 درصد و پزو آرژانتین 21 درصد کاهش داشته است.

(برای سایر داستان های نظرسنجی ارز خارجی می رویترز:

(گزارش و نظرسنجی توسط گابریل بورین در بوئنوس آیرس؛ نظرسنجی اضافی توسط ساروپیا گانگولی و سوجیت پای در بنگالورو؛ ویرایش توسط شارون سینگلتون)

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.