نظرسنجی‌های خروج نشان می‌دهد که بلوک‌های رقیب پس از رای پارلمان بلغارستان به هم چسبیده‌اند

[ad_1] یک نظرسنجی خروجی توسط GALLUP International نشان داد که بلوک اصلاح طلب متشکل از ما به تغییر (PP) و بلغارستان دموکراتیک (DB) حدود 25.6 درصد آرا را به دست آورد، در حالی که بلوک راست میانه به رهبری حزب GERB به رهبری بوریسوف حدود 24.8 درصد آرا را به خود اختصاص داد. . این

کد خبر : 341764
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۴ فروردین ۱۴۰۲ - ۲:۲۶
نظرسنجی‌های خروج نشان می‌دهد که بلوک‌های رقیب پس از رای پارلمان بلغارستان به هم چسبیده‌اند

[ad_1]

یک نظرسنجی خروجی توسط GALLUP International نشان داد که بلوک اصلاح طلب متشکل از ما به تغییر (PP) و بلغارستان دموکراتیک (DB) حدود 25.6 درصد آرا را به دست آورد، در حالی که بلوک راست میانه به رهبری حزب GERB به رهبری بوریسوف حدود 24.8 درصد آرا را به خود اختصاص داد. .

این پنجمین انتخابات بلغارستان در دو سال گذشته بود، زیرا مخالفت شخصی بین رهبران دو بلوک اصلی مانع از همکاری آنها برای تشکیل یک دولت ائتلافی باثبات شده است.

شکست مجدد در ایجاد یک دولت کارآمد می تواند امیدهای بلغارستان برای پیوستن به منطقه ارز یورو در کوتاه مدت و توانایی استفاده موثر از کمک های اتحادیه اروپا برای بهبود بیماری کووید را تضعیف کند.

PP/DB بوریسوف و حزب GERB او را به ریاست بر فساد گسترده در فقیرترین کشور عضو اتحادیه اروپا در طول یک دهه حکومتشان که در آوریل 2021 پایان یافت، متهم می‌کند، چیزی که بوریسوف آن را رد می‌کند.

از نظر برخی از رای دهندگان، بوریسوف، کهنه کار صحنه سیاسی بلغارستان، در بحبوحه افزایش تورم و نگرانی های ژئوپلیتیکی ناشی از جنگ اوکراین، می تواند معیاری از ثبات را ارائه دهد.

کریل پتکوف، رهبر حزب مردم، کریل پتکوف، فارغ‌التحصیل 42 ساله هاروارد که برای مدت کوتاهی تا اواسط سال 2022 به عنوان نخست‌وزیر خدمت کرد، بارها همکاری با GERB را رد کرده و می‌گوید بلغارستان باید اختلاس را ریشه‌کن کند و به یک کشور قابل اعتمادتر و شفاف‌تر عضو اتحادیه اروپا تبدیل شود.

“کمی خسته”

یکی از تحلیلگران سیاسی گفت که در نهایت ممکن است از رای روز یکشنبه دولت کارشناسان یا نوعی ائتلاف پدید آید.

این پنجمین انتخابات بعد از همه است، بنابراین مردم کمی خسته می شوند. آنها قصد دارند احزابی را مجازات کنند که نمی توانند یا مایل به تشکیل حکومت نیستند.»

«نیازی نیست که حکومتی باشد که چهار سال دوام بیاورد. این امر کمی بیش از حد جاه طلبانه خواهد بود، اما به نوعی دولت پارلمانی نیاز است.»

بوریسوف و پتکوف هر دو از بلغارستان، یکی از اعضای ناتو، هرچند با روابط تاریخی و فرهنگی نزدیک با روسیه، می خواهند که موضع طرفدار اوکراین را در جنگ حفظ کند.

با این حال، رومن رادف، رئیس‌جمهور، که نقشش عمدتاً تشریفاتی است، اما قدرت بیشتری در این دوره از بی‌ثباتی سیاسی به دست آورده است، برای رویکردی ظریف‌تر به جنگ فشار آورده است.

به گفته گالوپ اینترنشنال، احیای، یک حزب ملی‌گرا که به ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه همدل است، در انتخابات روز یکشنبه با حدود 14.2 درصد در جایگاه سوم قرار گرفت که نشان‌دهنده شدیدترین افزایش حمایت از آخرین انتخابات بی‌نتیجه بلغارستان است که در اکتبر 2022 برگزار شد، زمانی که حدود 10 درصد داشت.

با این حال، کوستادین کوستادینوف، رهبر آن، در سخنانی در تلویزیون نوا، گفت که حزب او از دولتی به رهبری PP/DB یا GERB حمایت نخواهد کرد، بلکه بر تقویت حمایت خود تمرکز خواهد کرد.

همچنین بر اساس نظرسنجی‌های خروج، احزاب MRF قومی ترک و حزب سوسیالیست بلغارستان دوباره وارد پارلمان می‌شوند.

ادامه بن بست در پارلمان به این معنی است که بلغارستان در بیشتر دو سال گذشته توسط دولت های موقت تکنوکرات منصوب شده توسط رئیس جمهور رادف اداره می شود.

میزان مشارکت در رای گیری روز یکشنبه حدود 37 درصد برآورد شد.

(گزارش اضافی توسط جاستینا پاولاک در ورشو؛ نگارش گرت جونز؛ ویرایش توسط دیوید هلمز و فیلیپا فلچر)

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.