نشست خبری یک جشنواره موسیقی با طعم اعتراض به تفکیک جنسیتی

[ad_1] به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، آیین رونمایی از پوستر هشتمین جشنواره تک‌نوازان ساز دف (تابستان ۱۴۰۰) صبح روز یکشنبه ششم تیر در فرهنگسرای بهمن برگزار شد. مهدی غلامی، دبیر جشنواره، فربد یداللهی، رضا دربندی و زانیار حسامی اعضای هیات‌داوران و بهروز قهاری، نیما حدادی و حسن آزادفر اعضای هیات‌انتخاب این رویداد و علی‌اصغر خسروی، مدیر فرهنگسرای

کد خبر : 71273
تاریخ انتشار : یکشنبه ۶ تیر ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۲
نشست خبری یک جشنواره موسیقی با طعم اعتراض به تفکیک جنسیتی

[ad_1]

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، آیین رونمایی از پوستر هشتمین جشنواره تک‌نوازان ساز دف (تابستان ۱۴۰۰) صبح روز یکشنبه ششم تیر در فرهنگسرای بهمن برگزار شد.

مهدی غلامی، دبیر جشنواره، فربد یداللهی، رضا دربندی و زانیار حسامی اعضای هیات‌داوران و بهروز قهاری، نیما حدادی و حسن آزادفر اعضای هیات‌انتخاب این رویداد و علی‌اصغر خسروی، مدیر فرهنگسرای بهمن از جمله حاضران در این نشست خبری بودند.

خسروی در ابتدای این نشست خبری گفت: «دوره هفتم به صورت مجازی برگزار شد، در ایامی که همه رویدادهای هنری به‌ دلیل شیوع کرونا متوقف شده بود، طرحِ ایده برگزاری جشنواره تک‌نوازان ساز دف به‌صورت مجازی با حضور من در فرهنگسرای بهمن به عنوان مدیر آن و همچنین مدیر فرهنگی‌وهنری شهرداری منطقه ۱۶، همزمان شد. از دوره هفتم که در سه رده سنی از ۸ تا ۱۲ سال، ۱۲ تا ۱۸ سال و ۱۸ سال به بالا و با آثاری از شهرهای گوناگون برگزار شد، استقبالی خوب صورت گرفت و با معرفی برگزیدگان به فرجام رسید.»

او با بیان این که امسال اگر شرایط مساعد باشد یک یا دو بخش از جشنواره هشتم به صورت حضوری برگزار خواهد شد، ادامه داد: «دوره هشتم به دبیری مهدی غلامی برگزار می‌شود و برنامه‌ریزی به این صورت است که بخش انتخاب و داوری با توجه به امکانات فرهنگسرای بهمن به صورت حضوری برگزار شود و همچنین بنا بر این است که همزمان با ایام دهه ولایت، با حضور ۵۰۰ نفر از تک‌نوازان ساز دف شاهد برگزاری اختتامیه باشیم.»

او با اشاره به آن‌چه در حوزه موسیقی در فرهنگسرای بهمن می‌گذرد و به گفته خودش سیاست‌گذاری‌های مدنظرش در فرهنگسرای بهمن، توضیح داد: «آن‌چه بر عهده بنده به عنوان یک مدیر فرهنگی و هنری و یک مدیر اجرایی است فراهم کردن شرایط است. فراهم کردن فضا، امکانات و شرایط به‌جهت حضور تخصصی اصحاب حوزه‌ای که مدنظرمان است.»

مهدی غلامی سخنران بعدی بود که چنین گفت: «ما در دبیرخانه هفتمین جشنواره تک‌نوازان ساز دف با بیش از ۴۲۰ اثر ارسالی مواجه شدیم که در بین‌شان آثاری از سه کشور دیگر هم بود. در هر رده سنی نیز برگزیدگان خانم با خانم و آقا با آقا قیاس و انتخاب شدند. کار دبیرخانه هشتمین جشنواره تک‌نوازان ساز دف از اردیبهشت ۱۴۰۰ آغاز و در گام نخست لیستی از آموزشگاه‌های موسیقی تنظیم و فراخوان برای آن‌ها ارسال شد. به عقیده ما بحث آسیب‌شناسی ساز بیش از گردهم آمدن اهمیت دارد و جشنواره می‌بایست مجالی برای پژوهش درخصوص سازی باشد که متخصص آن است. در این جشنواره بخش پژوهش توسط زانیار حسامی انجام می‌شود. امروز پوستر جشنواره برای تمام آموزشگاه‌های موسیقی و فرهنگسراها ارسال می‌شود. هیات انتخاب از اول تا سوم مرداد کار خود را انجام خواهد داد و پنجم و ششم مرداد شاهد داوری و اعلام نفرات برتر خواهیم بود و اختتامیه نیز با حضور اساتیدی از کردستان و ۵۰۰ دف‌نواز برگزار خواهد شد.»

حسن آزادفر از اعضای هیات‌انتخاب هشتمین جشنواره تک‌نوازان ساز دف نیز در صحبت‌های کوتاهی گفت: «به صراحت می‌گویم وضعیت ساز دف را نمی‌توان با ۱۰ سال پیش مقایسه کرد چون در طول این سال‌ها زحمات بسیاری برای آن کشیده شده است. تفکیک رقابت خانم و آقا چیزی نبود که من موافقش باشم و علاقه‌ای به دامن‌زدن به این تفکیک جنسیتی ندارم.»  

غلامی در توضیح این نکته، توضیح داد: «با توجه به قدرتی‌بودن و کوبه‌ای بودن ساز دف، این تفکیک نه براساس جنسیت که صرفا به این دلیل در حوزه زنان و مردان برگزار شد.» 

۵۸۲۵۹

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.