نشان موزه هنر‌های معاصر تهران تغییر نمی‌کند

خبرگزاری صبا: احسان آقایی رییس موزه هنرهای معاصر تهران اعلام کرد که نشان قبلی موزه کنار گذاشته نمی شود.     در حالی که چند روزی است تغییر هویت بصری موزه هنرهای معاصر تهران در پی بازسازی فیزیکی آن موضوع نقد و نظر بسیاری شده است و منتقدان از زوایای مختلف بر این اتفاق و

کد خبر : 3264
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۱
نشان موزه هنر‌های معاصر تهران تغییر نمی‌کند


خبرگزاری صبا: احسان آقایی رییس موزه هنرهای معاصر تهران اعلام کرد که نشان قبلی موزه کنار گذاشته نمی شود.

 

نشان موزه هنر‌های معاصر تهران تغییر نمی‌کند

 

در حالی که چند روزی است تغییر هویت بصری موزه هنرهای معاصر تهران در پی بازسازی فیزیکی آن موضوع نقد و نظر بسیاری شده است و منتقدان از زوایای مختلف بر این اتفاق و طراحی تاخته اند.

 

حال احسان آقایی رییس موزه هنرهای معاصر تهران در صفحه رسمی موزه نوشت: همانگونه که دیروز نیز در نشست خبری گفتم، نشان موزه تغییر نخواهد کرد و همچنان مورد استفاده قرار خواهد گرفت چنانکه هنوز همان نشان را در شبکه‌های اجتماعی خود بکار گرفته ایم.

 

طراح جدید هویت بصری موزه هنرهای معاصر تهران رضا عابدینی است که از طراحان و گرافیست های خوشنام محسوب می شود و کارهایش کمتر با انتقاد رو به رو شده است ولی ورودش به مساله موزه هنرهای معاصر تهران که مهم ترین مکان و هویت هنرهای تجسمی در هنر ایران معاصر است، برای او حاشیه های زیادی به دنبال داشته است و حتی به وی هتاکی نیز شده است.

 

و اما آقایی درباره تغییر هویت بصری موزه های بزرگ دنیا پس از گذشتن چندین سال از فعالیت آنها نیز به این موضوع اشاره داشته است که موزه‌های بزرگی چون متروپولیتن و ویتنی نیز چنین تجربه ای را پشت سر گذاشته اند.

 

یکی از دلایل حساسیت منتقدان نسبت به تغییر هویت بصری موزه که هنوز مشخص و شفاف نیست که لوگوی آن را نیز در بر می گیرد یا خیر، این بوده که این موزه که به نوعی نماد فعالیت های فرهنگی حکومت قبلی است حالا به نوعی کلا تاریخ آن نفی نشود، ولی مساله اینجاست که لوگوی فعلی موزه نیز به پیش از انقلاب بازنمی گردد بلکه طراحی آن در دهه ۶۰ توسط جواد پویان طراح و گرافیست و استاد دانشگاه انجام شده است.

 

محمد صحفی رییس مرکز هنرهای تجسمی و سرپرست موزه هنرهای معاصر تهران در سال ۱۳۶۹ در صفحه مجازی خود اعلام کرد: آرم موزه در اواخر دهه شصت و با تصویب هیات داوران متشکل از گروهی از طراحان گرافیک درجه اول کشور اجرا شده است.

 

به هر ترتیب این موج نقد و اظهارنظر که به ویژه در شبکه های مجازی درباره موزه هنرهای معاصر تهران راه افتاد از یکسو گرچه حاوی اظهارنظرهای غیرعلمی و کارشناسی و همچون بقیه موج ها مجازی سرشار از هتاکی و تندروی افرادی است که شاید نسبتی هم با موضوع نداشته باشند ولی از سوی دیگر حتی اگر توجه موقتی به مساله هنر آنهم هنرهای تجسمی و موزه هنرهای معاصر تهران که غالبا در جریان های رسانه ای جایی ندارند، را در پی داشته باشد می تواند نشانه خوبی باشد.



لینک منبع

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.