نشانه های مثبت از هزینه های مصرف کننده، صادرات

[ad_1] عوامل متعدد باعث افزایش تولید ناخالص داخلی می شود رشد تولید ناخالص داخلی واقعی در سه ماهه اول را می توان به عوامل مختلفی نسبت داد. هزینه‌های مصرف‌کننده، همراه با افزایش صادرات، مخارج دولت محلی و ایالتی، هزینه‌های دولت فدرال و سرمایه‌گذاری ثابت غیرمسکونی، افزایش قابل‌توجهی را تجربه کردند. با این حال، این رشد

کد خبر : 368201
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۸ تیر ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۵
نشانه های مثبت از هزینه های مصرف کننده، صادرات

[ad_1]

عوامل متعدد باعث افزایش تولید ناخالص داخلی می شود

رشد تولید ناخالص داخلی واقعی در سه ماهه اول را می توان به عوامل مختلفی نسبت داد. هزینه‌های مصرف‌کننده، همراه با افزایش صادرات، مخارج دولت محلی و ایالتی، هزینه‌های دولت فدرال و سرمایه‌گذاری ثابت غیرمسکونی، افزایش قابل‌توجهی را تجربه کردند. با این حال، این رشد تا حدی با کاهش سرمایه گذاری موجودی خصوصی و سرمایه گذاری ثابت مسکونی جبران شد. علاوه بر این، واردات نیز افزایش یافت که بر محاسبه تولید ناخالص داخلی کلی تأثیر می گذارد.

عدم اطمینان اقتصادی ادامه دارد

با نگاه به آینده، چشم انداز کوتاه مدت اقتصاد نامشخص است. عواملی مانند تنش های تجاری جهانی، رویدادهای ژئوپلیتیکی و نوسانات در احساسات مصرف کننده می توانند بر رشد تولید ناخالص داخلی در آینده تأثیر بگذارند. در حالی که سه ماهه اول رشد متوسطی را نشان می‌دهد، نظارت دقیق بر این شاخص‌های کلیدی برای ارزیابی اینکه آیا اقتصاد به مسیر صعودی خود ادامه می‌دهد یا در ماه‌های آینده با باد مخالف روبرو خواهد شد، مهم است.

به طور خلاصه، آخرین برآورد نشان می دهد که اقتصاد ایالات متحده در سه ماهه اول سال 2023 افزایش 2.0 درصدی در تولید ناخالص داخلی واقعی را تجربه کرده است. بازبینی های صعودی در صادرات و هزینه های مصرف کننده به این رشد کمک کرده است، اگرچه برخی از بخش ها بازنگری های نزولی را تجربه کردند. همانطور که اقتصاد به جلو می رود، بسیار مهم است که مراقب عوامل مختلفی باشیم که می توانند بر روند تولید ناخالص داخلی آینده تأثیر بگذارند.

ادعاهای اولیه بیکاری به شدت کاهش یافت، فراتر از انتظارات

در یک چرخش شگفت‌انگیز، تعداد اولیه مطالبات بیکاری هفتگی کاهش قابل توجهی داشت و با 26000 کاهش به 239000 برای هفته منتهی به شنبه رسید. این کاهش غیرمنتظره بازارها را غافلگیر کرد و فراتر از خواسته های اجماع اقتصاددانان بود که پیش بینی کرده بودند این ادعاها به 266000 برسد. سطح هفته قبل نیز با 1000 افزایش به 265000 تغییر یافت.

افزایش جزئی در میانگین متحرک چهار هفته ای مطالبات بیکاری

با این حال، وقتی به میانگین متحرک چهار هفته‌ای برای ادعاهای جدید نگاه می‌کنیم، که معیار مطمئن‌تری از بازار کار با هموارسازی نوسانات هفته به هفته ارائه می‌دهد، افزایش جزئی از 1500 به 257500 مشاهده شد. قابل توجه است که این بالاترین سطح میانگین متحرک از 13 نوامبر 2021 است. طبق گزارش وزارت کار ایالات متحده، میانگین متحرک چهار هفته ای هفته قبل با 250 افزایش به 256000 افزایش یافت.

ادامه کاهش ادعاهای بیکاری

از سوی دیگر، مطالبات مستمر بیکاری که حاکی از تعداد افرادی است که در حال حاضر مزایای دریافت می کنند، در هفته منتهی به 27 خرداد شاهد کاهش 19 هزار نفری بوده و به یک میلیون و 742 هزار نفر رسیده است. میانگین متحرک چهار هفته ای مطالبات مستمر نیز با 13 هزار کاهش به یک میلیون و 757 هزار و 500 نفر رسیده است. با این حال، توجه به این نکته مهم است که میانگین متحرک چهار هفته ای هفته قبل با 500 افزایش به 1770500 افزایش یافت.

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.