نستله، گروه‌های تنباکو، بازی‌ساز سونی به خروج از روسیه پیوستند

[ad_1] اما این چهار شرکت به ارائه اقلام ضروری ادامه خواهند داد و هدف Mondelez برای کمک به حفظ “تداوم” عرضه مواد غذایی روسیه است. به همین ترتیب، در حالی که شرکت سازنده سیگار Imperial Brands فعالیت خود را در روسیه به حالت تعلیق درآورد، رقیب فیلیپ موریس تنها گفت که تولید را کاهش خواهد

کد خبر : 176679
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۷:۵۸
نستله، گروه‌های تنباکو، بازی‌ساز سونی به خروج از روسیه پیوستند

[ad_1]

اما این چهار شرکت به ارائه اقلام ضروری ادامه خواهند داد و هدف Mondelez برای کمک به حفظ “تداوم” عرضه مواد غذایی روسیه است.

به همین ترتیب، در حالی که شرکت سازنده سیگار Imperial Brands فعالیت خود را در روسیه به حالت تعلیق درآورد، رقیب فیلیپ موریس تنها گفت که تولید را کاهش خواهد داد، و سازنده شتر British American Tobacco Plc گفت که تجارتش در روسیه به فعالیت خود ادامه می دهد، حتی اگر سرمایه گذاری سرمایه را به حالت تعلیق درآورده بود.

سونی که استودیوی فیلمش قبلاً انتشار در روسیه را متوقف کرده است، روز چهارشنبه اقدامات بیشتری را انجام داد و گفت که واحد بازی پلی استیشن آن، محموله ها و عملیات در روسیه را متوقف خواهد کرد. در این بیانیه آمده است: «Sony Interactive Entertainment به جامعه جهانی در خواستار صلح در اوکراین می‌پیوندد.

بسیاری از کسب و کارها به دلیل تحریم ها و کمبود حمل و نقل، علاوه بر فشار مصرف کنندگان و سرمایه گذاران، کار در روسیه را با مشکل مواجه می کنند و پایان کار در روسیه را به صورت عملی تر توصیف می کنند، بدون اینکه دولت روسیه را برای حمله به اوکراین مقصر بدانند.

شرکت سازنده تجهیزات سنگین Deere & Co، با بیان اینکه «عمیقاً از تشدید وقایع در اوکراین بسیار متأسف است»، اعلام کرد که دو هفته پیش به روسیه و متعاقباً به بلاروس پایان داده است و گفت که تحریم‌های آمریکا و بین‌المللی را دنبال خواهد کرد. شرکت کاترپیلار اعلام کرد که تجارت خود را به حالت تعلیق در می آورد زیرا اختلالات زنجیره تامین و تحریم ها تجارت را با مشکل مواجه کرده است و 3M پس از ارزیابی مجدد کسب و کار خود در روسیه از این روند پیروی کرد.

با این حال، فشار در غرب در حال افزایش است.

یکی از مدیران ریوتینتو در اوایل روز گفت که معدنچی در حال تلاش برای حفظ ذخایر سوخت روسیه به معدن مس مغولستان خود است، اما شرکت بعداً اعلام کرد که تمام روابط تجاری خود را با مشاغل روسی خاتمه می دهد.

شرکت‌های هتل‌داری Hilton Worldwide Holdings و Hyatt Hotels Corp اعلام کردند که توسعه در روسیه را متوقف خواهند کرد.

شرکت کوکاکولا و مک‌دونالدز روز سه‌شنبه در اقدامی نمادین فروش خود را در روسیه متوقف کردند. یکی از اعضای ارشد حزب حاکم روسیه هشدار داده است که شرکت‌های خارجی که تعطیل می‌شوند ممکن است فعالیت‌هایشان ملی شود.

مک دونالد اعلام کرد تعطیلی موقت 847 فروشگاه خود در این کشور 50 میلیون دلار در ماه هزینه دارد.

شرکت پوشاک ورزشی آدیداس نیز هزینه کاهش فعالیت های خود را کمی اعلام کرد و گفت که فروش آن تا 250 میلیون یورو (277 میلیون دلار) خواهد بود.

Yum Brands Inc، مادر غول مرغ سرخ شده KFC، گفت که سرمایه گذاری در روسیه را متوقف می کند، بازاری که به آن کمک کرد تا سال گذشته به توسعه بی سابقه ای دست یابد.

کارلزبرگ اعلام کرد که در حال تعلیق تولید آبجو با نام تجاری همنام خود در روسیه است و در عین حال برند روسی بالتیکا خود را به فعالیت ادامه می دهد.

کارلسبرگ گفت: «ما نسبت به همکاران روسی خود که بخشی جدایی ناپذیر از کارلزبرگ هستند و مسئول اقدامات دولت نیستند، احساس تعهد اخلاقی می کنیم.

شرکت تجارت الکترونیک Shopify Inc نیز به جمعیت ملحق شد و گفت که فعالیت های روسیه را به حالت تعلیق در می آورد و هیچ هزینه ای از بازرگانان اوکراینی دریافت نمی کند، زیرا میلیون ها پناهنده اوکراینی نیاز به حمایت دارند.

“قوانین جنگ”

در واکنش به این مهاجرت، آندری تورچاک، دبیر شورای عمومی حزب حاکم روسیه متحد، هشدار داد که مسکو ممکن است دارایی های خارجی بیکار را ملی کند.

تورچاک در بیانیه‌ای که روز دوشنبه در وب‌سایت این حزب منتشر شد، نوشت: «روسیه متحد پیشنهاد می‌کند کارخانه‌های تولید شرکت‌هایی را که خروج و تعطیلی تولید در روسیه را در جریان عملیات ویژه در اوکراین اعلام می‌کنند، ملی کند».

در این بیانیه شرکت‌های مواد غذایی خصوصی فنلاند، Fazer، Valio و Paulig به عنوان آخرین شرکت‌هایی که تعطیلی خود را اعلام کردند، نام‌گذاری شده است.

تورچاک گفت: «ما اقدامات تلافی جویانه سختی را انجام خواهیم داد و مطابق با قوانین جنگ عمل می کنیم.

تحریم ها

مسکو که تهاجم خود به اوکراین را «عملیات نظامی ویژه» می‌نامد، تحت تأثیر تحریم‌های گسترده غرب قرار گرفته است که تجارت را خفه کرده، منجر به سقوط روبل و منزوی‌تر کردن این کشور شده است.

رویترز گزارش داد، بانک‌ها و میلیاردرها نیز هدف قرار گرفته‌اند و کمیسیون اروپا تحریم‌های جدیدی را برای هدف قرار دادن الیگارش‌ها و سیاستمداران روسیه و سه بانک بلاروسی آماده می‌کند.

در حالی که جنگ در اوکراین و تحریم ها قیمت کالاهایی را که روسیه صادر می کند مانند نفت، گاز طبیعی و تیتانیوم افزایش داده است، این تحریم ها تا حد زیادی مسکو را از استفاده از قیمت های بالا منع کرده است.

روز سه شنبه، ایالات متحده واردات نفت روسیه را ممنوع کرد.

شرکت خدمات میدان نفتی ایالات متحده شلمبرگر، که حدود 5 درصد از درآمد خود را از روسیه به دست می آورد، گفت که درگیری ادامه دار احتمالاً به نتایج این سه ماهه لطمه خواهد زد.

تاجر کالاهای جهانی گروه ترافیگورا یک تسهیلات اعتباری 1.2 میلیارد دلاری از بانک ها برای کمک به مقابله با افزایش قیمت انرژی و کالاها جمع آوری کرد.

شرکت نروژی یارا، یکی از تولیدکنندگان برتر کود، روز چهارشنبه اعلام کرد که به دلیل افزایش قیمت گاز، تولید آمونیاک و اوره را در ایتالیا و فرانسه کاهش خواهد داد.

(1 دلار = 0.9037 یورو)

(گزارش توسط دفاتر رویترز، ژاکوب گرونهولت-پدرسن، ریتیکا کریشنا، آیشواریا نایر و مرینالیکا روی در بنگالورو، داون چمیلوسکی در لس آنجلس، بیانکا فلاورز در شیکاگو، دنی توماس در تورنتو و ارنست شیدر در هیوستون، پائول ساتانیشلهو نویسندگی و پیتر هندرسون؛ ویرایش توسط جیسون نیلی، جین مریمن، متیو لوئیس و لینکلن فست.)

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.