نزولی XAU/USD پیش از صحبت های فدرال رزرو و داده های ایالات متحده

[ad_1] اشتراک گذاری: قیمت طلا در حالت نزولی باقی می ماند و به حمایت روانی 1800 دلار نزدیک می شود. در حالی که داده‌های اقتصاد کلان ایالات متحده همچنان از انتظارات پیشی گرفته‌اند، دلار آمریکا در سراسر جهان غالب باقی می‌ماند. ISM Manufacturing and Services PMI تیتر یک هفته داده های اقتصادی متوسط

کد خبر : 326685
تاریخ انتشار : سه شنبه ۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۲
نزولی XAU/USD پیش از صحبت های فدرال رزرو و داده های ایالات متحده

[ad_1]


اشتراک گذاری:

  • قیمت طلا در حالت نزولی باقی می ماند و به حمایت روانی 1800 دلار نزدیک می شود.
  • در حالی که داده‌های اقتصاد کلان ایالات متحده همچنان از انتظارات پیشی گرفته‌اند، دلار آمریکا در سراسر جهان غالب باقی می‌ماند.
  • ISM Manufacturing and Services PMI تیتر یک هفته داده های اقتصادی متوسط ​​را منتشر می کند.

قیمت طلا در روز سه‌شنبه به روند کاهشی بازگشت، زیرا دلار آمریکا دوباره قدرت خود را در سراسر بازار جمع کرد. این فلز درخشان نزدیک به رقم دور 1800 دلار معامله می شود که حمایت روانی و فوری را فراهم می کند. XAU/USD روز دوشنبه در حالی که بازار از روند غالب فعلی ارزیابی مجدد مسیر افزایش نرخ بهره در آینده فدرال رزرو به روشی جنگ طلبانه فاصله گرفت، یک رگه باخت پنج روزه را شکست. به نظر می رسید که این یک تغییر کوچک در مسیر ادامه روند نزولی قیمت طلا باشد.

این هفته، مجموعه ای از انتشارات سطح متوسط ​​اقتصاد کلان ایالات متحده می تواند به تعیین فضای بیشتری برای کاهش قیمت طلا در آستانه نشست مهم فدرال رزرو (فدرال رزرو) در 22 مارس کمک کند. بانک مرکزی ایالات متحده احتمالاً تمام داده ها را قبل از ارائه برنامه سیاست پولی بعدی خود در نظر می گیرد – که اکنون معروف به نمودار نقطه ای است – اگرچه دو هفته آینده با حقوق و دستمزد غیرکشاورزی و شاخص قیمت مصرف کننده باید تأثیرگذارتر باشد.

اخبار طلا: اعتماد مصرف کننده بیشتر از سفارشات کالاهای بادوام مرتبط است

نظرسنجی اعتماد مصرف کننده هیئت کنفرانس برای ماه فوریه انتشار بزرگ بعدی اقتصاد کلان ایالات متحده است که برای ساعت 15:00 به وقت گرینویچ برنامه ریزی شده است و برای جهت گیری بیشتر مورد بررسی قرار خواهد گرفت. به جای شاخص اصلی اعتماد مصرف کننده، انتظارات تورمی مصرف کننده یک ساله می تواند واکنشی را ایجاد کند. در ژانویه، این مؤلفه نظرسنجی از 6.6 درصد در دسامبر به 6.8 درصد افزایش یافت. در صورت عقب نشینی در این رقم، دلار آمریکا می تواند بهره خود را از دست بدهد و به قیمت طلا کمک کند تا در کوتاه مدت بهبود یابد و بالعکس.

روز دوشنبه، اداره سرشماری ایالات متحده اطلاعات سفارشات کالاهای بادوام برای ژانویه را در روز دوشنبه منتشر کرد که متفاوت بود و واکنش زیادی از سوی بازارها به همراه نداشت. رقم اصلی بدتر از حد انتظار بود، نشان دهنده کاهش بیشتر (-4.5٪) از آنچه اجماع پیش بینی کرده بود (-4.0٪)، اما سفارشات اصلی کالاهای سرمایه غیردفاعی سابق هواپیماها انتظارات را شکست داد و رشد 0.8٪ (در مقابل 0.0) را نشان داد. ٪ انتظار می رود.) قیمت طلا نسبت به این انتشار واکنش متوسط ​​اما مثبتی نشان داد زیرا دلار آمریکا تا حدودی در سراسر جهان فروخته شد.

PMI های تولید و خدمات ایالات متحده در راه است

ISM PMI تولید و PMI خدمات را به ترتیب در روز چهارشنبه و جمعه هر دو در ساعت 15 GMT منتشر خواهد کرد که می تواند مهم ترین نسخه های هفته باشد.

اگر گزارش PMI خدمات ISM مجدداً تأیید کند که افزایش هزینه‌های دستمزد به افزایش فشار قیمت‌ها در این بخش کمک می‌کند، احتمالاً دلار آمریکا در برابر طلا مقاومت می‌کند. از این رو، مؤلفه شاخص قیمت های پرداخت شده توسط فعالان بازار به دقت زیر نظر خواهد بود.

با این حال، شایان ذکر است که ابزار FedWatch Group CME نشان می دهد که بازارها حداقل در دو افزایش ۲۵ واحد پایه دیگر نرخ بهره فدرال رزرو در ماه مارس و می، به طور کامل قیمت گذاری می کنند. علاوه بر این، احتمال اینکه فدرال رزرو نرخ بهره را بدون تغییر در ژوئن نگه دارد، 25 درصد است.

موقعیت بازار نشان می دهد که دلار آمریکا فضای زیادی برای صعود ندارد، حداقل تا زمانی که گزارش مشاغل فوریه و داده های تورم یک افزایش 25 واحدی دیگر در ژوئن را تایید یا رد کند.

در این میان، سرمایه گذاران نظاره گر بازده اوراق قرضه خزانه داری آمریکا خواهند بود. 4% به عنوان مقاومت کلیدی برای بازده اوراق قرضه 10 ساله ایالات متحده همسو می شود و در صورت دست نخورده ماندن این سطح ممکن است اصلاح فنی صورت گیرد. در این سناریو، قیمت طلا به دلیل همبستگی معکوس با بازدهی خزانه داری ایالات متحده ممکن است به سمت شمال حرکت کند.

قیمت طلا به الگوی برگشت صعودی اشاره دارد

دهوانی مهتا، تحلیلگر ارشد در FXStreet، به عملکرد قیمت فعلی برعکس نگاه می کند و به الگوی نمودار معکوس صعودی بالقوه برای قیمت طلا نگاه می کند:

قیمت طلا در حال کاهش شکل گیری گوه نزولی در نمودار روزانه است و روز سه شنبه بالاتر از مقاومت خط روند نزولی در 1814 دلار باز شد. بسته شدن روزانه بالاتر از دومی برای اعتبار بخشیدن به الگوی برگشت صعودی، با آزمایش سریع بالاترین قیمت روز جمعه در 1828 دلار در رادارهای خریداران طلا لازم است.

قیمت طلا: بازگشایی اقتصاد چین و پویایی احساسات ریسک

سیاست صفراوی کووید در چین در پایان سال 2022 به پایان رسید و دومین اثر بزرگ بازگشایی اقتصاد باید در طول سال 2023 سرایت کند. یکی از بزرگ‌ترین راهکارها این است که این امر باید تقاضای طلا را افزایش دهد، زیرا چین (و هند) دو کشور هستند. بزرگترین مصرف کنندگان و خریداران طلا در جهان. البته، عملکرد دلار آمریکا در ارزیابی میزان افزایش تقاضا بسیار حیاتی خواهد بود، زیرا هم یوان چین (CNY) و هم روپیه هند (INR) در برابر دلار آمریکا – INR، عملکرد ضعیفی داشته اند. به ویژه، در اکتبر 2022 به پایین ترین حد خود رسید.

در مجموع، این واقعیت که قیمت طلا ممکن است به تحولات اقتصادی مثبت در چین واکنش مثبت نشان دهد، این ایده را تقویت می کند که فلز زرد ممکن است وضعیت شبکه ایمنی نهایی معامله گران و مدیران دارایی را در مقابل دلار قدرتمند آمریکا قرار دهد. احساسات بازار همیشه یک پویایی ساده نیست، و ممکن است در طول سال تغییر کند، اما طلا ممکن است، این روزها، بیشتر یک دارایی ریسک پذیر باشد تا یک دارایی امن.

قیمت طلا در سال 2023: اقدام بالا و پایین

بازارهای مالی برای اوایل سال 2023 داستانی دوگانه بوده است که در آن قیمت طلا مانند هیچ دارایی دیگری در عملکرد قیمتی خود منعکس شده است. XAU/USD در طول ماه ژانویه با خوش بینی بازار نسبت به کاهش تورم و صحبت های دائمی فدرال رزرو روند صعودی را طی کرد، اما پس از گزارش داغ حقوق و دستمزد غیرکشاورزی ایالات متحده (NFP) در فوریه شاهد بازگشت شدید به پویایی قدیمی بودیم. اقتصاد ایالات متحده با افزودن بیش از 500 هزار شغل در ماه ژانویه، انتظارات بازار را برای کاهش سیاست پولی فدرال رزرو تغییر داد و دلار آمریکا به تاج و تخت پادشاه بازار بازگشت.

نمودار روزانه قیمت طلا - روند نزولی XAU/USD ادامه دارد

نمودار روزانه قیمت طلا

قیمت طلا در سال 1823.76 دلار آغاز شد و در 2 فوریه به بالاترین حد خود در سال گذشته یعنی 1960 دلار رسید، درست بین اولین نشست فدرال رزرو در سال و انتشار غیرمنتظره گزارش مشاغل ایالات متحده برای ژانویه. از آن زمان، روند نزولی ادامه دار بی وقفه بوده و به سطوح زیر باز سالانه، حدود 1800 دلار رسیده است.

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.