نزدک 100، اس اند پی 500 و داو تحت فشار در میان احساسات شکننده

[ad_1] نکات کلیدی بازار سهام آمریکا: اینS&P 500، داو و نزدک 100 در بحبوحه ترس از رکود جهانی ناشی از نرخ های بهره بالاتر به سقوط ادامه می دهند. سرمایه گذاران به دارایی های امن پناه می برند، در حالی که تقاضا برای سهام کاهش می یابد همه نگاه ها به گزارش CPI روز پنجشنبه

کد خبر : 265818
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۹ مهر ۱۴۰۱ - ۰:۳۶
نزدک 100، اس اند پی 500 و داو تحت فشار در میان احساسات شکننده

[ad_1]

نکات کلیدی بازار سهام آمریکا:

  • اینS&P 500، داو و نزدک 100 در بحبوحه ترس از رکود جهانی ناشی از نرخ های بهره بالاتر به سقوط ادامه می دهند.
  • سرمایه گذاران به دارایی های امن پناه می برند، در حالی که تقاضا برای سهام کاهش می یابد
  • همه نگاه ها به گزارش CPI روز پنجشنبه است

توصیه شده توسط Cecilia Sanchez Corona

پیش بینی سهام رایگان خود را دریافت کنید

بیشترین خوانده شده: EUR/USD، GBP/USD، USD/CAD، نفت، طلا و سهام – چشم انداز فنی هفتگی

شاخص‌های سهام ایالات متحده موفق شدند هفته گذشته با وجود افت شدید روز جمعه به دنبال گزارش مشاغل داغتر از حد انتظار، رشد هفتگی کلی را ثبت کنند. انتظار این است که فدرال رزرو به زودی چرخه انقباض خود را در میان تورم بی امان و بازار کار همچنان فشرده کند نکند، بر تصمیمات سرمایه گذاران تاثیر می گذارد. علاوه بر این، از آنجایی که بازارها نیز تحولات اقتصادی مهمی را در این هفته پیش‌بینی می‌کنند، نگرانی‌ها در مورد کندی اقتصاد جهانی ناشی از نرخ‌های بهره بالا، جذابیت دارایی‌های ریسکی را کاهش می‌دهد، در حالی که تقاضا برای آن دسته از پناهگاه‌های امن را افزایش می‌دهد.

در این شرایط، با وجود بسته شدن بازار خزانه داری نقدی امروز در ایالات متحده، دلار آمریکا در برابر ارزهای اصلی به افزایش خود ادامه داد. شاخص دلار آمریکا (DXY) با 0.36 درصد افزایش به 113.16 رسید زیرا سرمایه گذاران به دنبال پناه بردن به موقعیت های تدافعی و ارزیابی تأثیر شرایط پولی سخت تر در اقتصاد بودند. کالاهایی مانند طلا، پس از بسته شدن به زیر 1700 در هفته گذشته در میان کاهش بهره برای دارایی های بدون بازده، 1.99% زیان دید. در سایر نقاط، قیمت نفت خام در واکنش به ضعف بخش خدمات چین، کاهش یافت و روند افزایشی پنج روزه متوالی را متوقف کرد.

ریسک گریزی مشاهده شده در کالاها در شاخص های سهام ایالات متحده نیز مشهود بود. در روز دوشنبه، معیارهای اصلی با ضرر به پایان رسید، زیرا سرمایه گذاران منتظر چندین رویداد پر تاثیر در اواخر هفته بودند. در پایان، Dow و S&P 500 به ترتیب 0.32% و 0.75% کاهش یافتند. هفت بخش از یازده بخش S&P با کاهش انرژی و فناوری روبرو شدند. در حالی که بخش انرژی تحت تأثیر کاهش نفت خام قرار گرفت، بخش فناوری پس از انتشار اخباری مبنی بر اینکه کاخ سفید محدودیت‌های صادرات نیمه هادی به چین را گسترش خواهد داد، کاهش یافت. انتظار می‌رود که محدودیت صادرات انواع خاصی از تراشه‌های مورد استفاده در هوش مصنوعی و ابررایانه‌ها مانع از توسعه صنعت تراشه‌های خود و ارتقای قابلیت‌های نظامی این کشور شود. با این حال، این تصمیم می‌تواند پیچیدگی‌هایی را به صنعت چرخه‌ای که در حال حاضر با محدودیت‌هایی مواجه است اضافه کند. در مقابل این پس‌زمینه، نزدک 100 امروز 1.02 درصد سقوط کرد و پایین‌ترین سطح خود را برای سال 2022 ثبت کرد و سطحی را آزمایش کرد که در دو سال گذشته مشاهده نشده بود.

کاهش شاخص های سهام در یک هفته رخ داد که اطلاعات بیشتری در مورد وضعیت اقتصاد ارائه می دهد. گزارش CPI ایالات متحده در سپتامبر سپتامبر رویداد اصلی خواهد بود، اما تماشای PPI، دقیقه FOMC، خرده فروشی و اعتماد مصرف کننده نیز مهم خواهد بود. به طور مشابه، فصل سود شرکت‌های بزرگ سه‌ماهه سوم با بانک‌های بزرگی مانند جی‌پی مورگان، مورگان استنلی، ولز فارگو و سیتی آغاز می‌شود تا قبل از آخر هفته نتایج را گزارش کنند. معامله گران باید مراقب باشند که شرکت ها چگونه به هزینه های استقراض بالاتر واکنش نشان می دهند و در مورد چشم انداز خود اظهار نظر کنند.

در جبهه ای دیگر، مقامات فدرال رزرو، مانند رئیس فدرال رزرو شیکاگو، با بیان اینکه تورم پایدارتر از حد انتظار اولیه بوده است و پیش از اینکه نرخ بهره را در آنجا نگه دارد، نرخ بهره را در سال آینده بالای 4.5 درصد می بیند، لفاظی های جنگ طلبانه را دو چندان کردند. ارزیابی تاثیر بر اقتصاد سخت تر شدن شرایط با وجود خطرات فزاینده اقتصادی جهانی اتفاق می افتد. در کنفرانس سالانه خود در واشنگتن، صندوق بین‌المللی پول و بانک جهانی نگرانی‌های خود را در مورد انقباض جهانی در سال 2023 مطرح کردند و همچنین اشاره کردند که قدرت دلار آمریکا بار بدهی کشورهای در حال توسعه را افزایش می‌دهد. علاوه بر این، افزایش خطرات ژئوپلیتیکی در زمان کاهش سریع رشد، هر گونه امید به فرود نرم را از مسیر خود خارج می کند.

چشم انداز فنی

از نقطه نظر فنی، S&P 500 با یک شکاف به سمت نزول باز شد و در طول جلسه روز دوشنبه زیان بیشتری را تجربه کرد. هفته گذشته شاخص در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه افزایش یافت و بیش از 5 درصد رشد کرد، اما حرکت صعودی به دلیل نگرانی‌های رشد درست قبل از تعطیلات آخر هفته کاهش یافت. خلق و خوی منفی با داده های خوب اشتغال تشدید شد که امیدها برای چرخش فدرال رزرو را کاهش داد. در حال حاضر، عوامل بنیادی و فنی همچنان به نفع “خرس ها” هستند، که نشان می دهد زیان های بیشتری ممکن است در افق باشد. تا زمانی که تغییرات عمده ای در احساسات به دنبال داده های تقویم اقتصادی این هفته رخ ندهد، احتمالاً روحیه شکننده باقی خواهد ماند. مراقب 3600 باشید زیرا یک سطح پشتیبانی کلیدی است. اگر این ناحیه شکسته شود، نمی‌توانیم حرکت به سمت 3570 را رد کنیم. در ضعف بیشتر، تمرکز به 3540 و 3500 تغییر می‌کند.

نمودار روزانه مینی آتی S&P 500 (ES1).

image1.png

نمودار آتی S&P 500 Mini. با استفاده از TradingView آماده شد

توصیه شده توسط Cecilia Sanchez Corona

تجارت خود را با IG Client Sentiment Data بهبود دهید

ابزارهای آموزشی برای تاجران

— نوشته شده توسط Cecilia Sanchez-Corona، تیم تحقیقاتی DailyFX



[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.