«نرم خبر و سخت خبر؛ خبر نویسی پیشرفته» به چاپ چهارم رسید

[ad_1] به گزارش خبرآنلاین، سعید دمیرچی مدیر انتشارات ثانیه از انتشار چاپ چهارم کتاب «نرم‌خبر و سخت‌خبر؛ خبرنویسی پیشرفته» خبر داد. کتاب «نرم خبر و سخت خبر» اولین بار در سال 1384 با ترجمه محمدرضا نوروزپور و با مقدمه دکتر یونس شکرخواه استاد ارتباطات، توسط انتشارات ثانیه منتشر شد و به سرعت به یکی از

کد خبر : 400580
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۰ شهریور ۱۴۰۲ - ۹:۳۵
«نرم خبر و سخت خبر؛ خبر نویسی پیشرفته» به چاپ چهارم رسید

[ad_1]

به گزارش خبرآنلاین، سعید دمیرچی مدیر انتشارات ثانیه از انتشار چاپ چهارم کتاب «نرم‌خبر و سخت‌خبر؛ خبرنویسی پیشرفته» خبر داد.

کتاب «نرم خبر و سخت خبر» اولین بار در سال 1384 با ترجمه محمدرضا نوروزپور و با مقدمه دکتر یونس شکرخواه استاد ارتباطات، توسط انتشارات ثانیه منتشر شد و به سرعت به یکی از عناوین اصلی آزمون سراسری رشته های ارتباطات و روزنامه نگاری و روابط عمومی و یکی از کتاب های منبع در این حوزه تبدیل شد.

ویراست دوم این کتاب که با تغییرات زیادی همراه بود در سال 1393 به بازار آمد و محمدرضا نوروزپور، مولف و مترجم کتاب در مقدمه آن نوشت: «برخی از آن‌چه درباره نرم‌خبر در این کتاب خواهید خواند قطعاً شما را شگفت‌زده خواهد کرد و ممکن است با آن‌چه تاکنون از آن شنیده یا خوانده‌اید، متفاوت باشد، اما نگران نباشید؛ شما نرم‌خبر را از زاویه دیگری آموخته و شناخته بودید و حالا این فرصت را دارید تا از زوایای دیگری نیز به آن نگاه کنید و لذت ببرید.»

چاپ سوم این کتاب در بهمن 1398 و با تصویری از دکتر ظریف وزیر امور خارجه وقت به همراه همسرش که مربوط به دیدار وی از معبد سیک‌ها در یکی از سفرهای رسمی‌اش به هند بود منتشر شد.

«نرم خبر و سخت خبر؛ خبر نویسی پیشرفته» به چاپ چهارم رسید

:انتشارات ثانیه منتشر کرد «خبر و روزنامه‌نگاری در عصر دیجیتال» و «نرم‌خبر و سخت‌خبر»

:توسط انتشارات ثانیه منتشر شد ویرایش دوم کتاب نرم‌خبر و سخت‌خبر محمدرضا نوروزپور

لینک خرید آنلاین کتاب نرم خبر و سخت خبر

این کتاب مشتمل بر چهار فصل کلی به شرح ذیل است:

سخت خبر چیست؟ نرم خبر چیست؟

فیچرها

سخت خبر، خبر نیست؛ تغییر اخبار در قرن بیست و یکم و چهارم

نرم خبر، خبر نیست: چگونه نرم خبر و روزنامه نگاری انتقادی در حال نابود کردن مخاطبان و تضعیف دموکراسی هستند و منابع خبری درباره آن چه کار می توانند بکنند؟

نخستین فصل کتاب درباره چیستی نرم خبر، تعریف های مختلف و کاربردهای آن و نمونه های بدیعی از لید، تیتر و بدنه اخبار و پایان بندی است. فصل دوم کتاب به تعریف فیچر و انواع آن و نحوه نگاشتن یک فیچر خوب می پردازد. در انتهای این فصل چند نمونه از فیچرهای برتر که توجه جهانی را به خود جلب کرده یا برنده جایزه شده اند را می خوانید.

در فصل سوم و چهارم کتاب هم دو مقاله از دو کارشناس برجسته غربی در رد و تایید نرم خبر و روزنامه نگاری انتقادی درج شده است که نگاه های متفاوتی به این سبک از خبر و خبر نویسی دارند. آندائیو یوکو و توماس ایی پترسون در این دو مقاله به صورت حرفه ای کوشیده‌اند تا جدال سخت خبر و نرم خبر را که در جهان موافقان و مخالفان بسیاری دارند، به بحث بگذارند.

دکتر یونس شکرخواه، در مقدمه این کتاب به بررسی کوتاه تاریخی سبک‌ها و موافقان و مخالفان نرم خبر و سخت خبر و دلایل آنها پرداخته است که با توجه به بحث‌های نرم خبر در ایران این مقدمه خواندنی است. در بخشی از مقدمه شکر خواه بر کتاب نرم خبر و سخت خبر می خوانیم : «مطالعه دیدگاه های موجود در این کتاب که به خوبی چالش های جاری مرتبط با نرم خبر را به تصویر می کشد، برای روزنامه نگاران و دانشجویان رشته های روزنامه نگاری و ارتباطات بسیار ضروری است. فراموش نکنیم که خبرها تغییر می کنند، چون عادات ما تغییر می کنند و چسبیدن به عادات غلط مانند چسبیدن به تارهای عنکبوتی می ماند که در نهایت به میله های آهنین یک قفس مبدل خواهد شد. مطالعه آثاری از این دست می تواند از بروز چنین فرجامی جلوگیری کند.»

«نرم خبر و سخت خبر؛ خبر نویسی پیشرفته» به چاپ چهارم رسید

دکتر محمدرضا نوروزپور نویسنده و مترجم این کتاب نیز در بخش دیگری از مقدمه خود بر این کتاب آورده است: «فراموش نکنیم صرفاً یاد گرفتن تکنیک‌ها و فهمیدن تعاریف و حفظ‌ کردن واژه‌های مربوط به نرم‌ خبر یا فیچر نویسی، از ما روزنامه‌نگار حرفه‌ای نخواهد ساخت، زمانی ما حرفه‌ای خواهیم شد که یاد بگیریم ابتدا چگونه درست بنویسیم، چگونه در فرصت اندکی که داریم درست‌ترین روایت را از رویدادی که در برابر چشمان‌مان رخ می‌دهد، ولو با یک هرم وارونه کوتاه اما درست، روایت کنیم و بعد تمرین کنیم و آن را به نقد بگذاریم؛ و البته در همه مراحل صبور باشیم».

چاپ چهارم کتاب «نرم خبر و سخت خبر؛ خبر نویسی پیشرفته» تالیف و ترجمه محمدرضا نوروزپور در 152 صفحه و با قیمت 100 هزار تومان توسط انتشارات ثانیه منتشر شده است.

لینک خرید آنلاین کتاب نرم خبر و سخت خبر

4949

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.