نرخ رشد تولید ناخالص داخلی چین به خوبی از هدف رسمی در سال 2022 فاصله دارد

[ad_1] صبح روز سه شنبه، شاخص ترکیبی شانگهای و هانگ سنگ هنگ کنگ کاهش یافت زیرا داده های منتشر شده توسط اداره ملی آمار چین نشان داد که تولید ناخالص داخلی (GDP) این کشور 3 درصد در سال 2022 رشد کرد و یکی از کندترین نرخ های رشد را ثبت کرد. دهه های گذشته تحلیلگران

کد خبر : 307861
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۷ دی ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۸
نرخ رشد تولید ناخالص داخلی چین به خوبی از هدف رسمی در سال 2022 فاصله دارد

[ad_1]

صبح روز سه شنبه، شاخص ترکیبی شانگهای و هانگ سنگ هنگ کنگ کاهش یافت زیرا داده های منتشر شده توسط اداره ملی آمار چین نشان داد که تولید ناخالص داخلی (GDP) این کشور 3 درصد در سال 2022 رشد کرد و یکی از کندترین نرخ های رشد را ثبت کرد. دهه های گذشته

تحلیلگران گلدمن ساکس در مورد رشد تولید ناخالص داخلی چین اظهار داشتند که بازگشایی سریع اقتصاد بر گسترش آن فشار وارد کرده است. آنها در گزارش خود خاطرنشان کردند: «موج خروج» ادامه دار در پشت بازگشایی سریعتر از حد انتظار چین، در ماه های اخیر به دلیل افزایش عفونت ها، کمبود موقت نیروی کار و اختلالات زنجیره تامین، تلفات سنگینی بر فعالیت های اقتصادی وارد کرده است. .

خرده فروشی ماه دسامبر چین از انتظارات اقتصاددانان پیشی گرفت و بر اساس سال به سال تنها 1.8 درصد کاهش یافت. این رقم به طور قابل توجهی بهتر از کاهش 8.6 درصدی پیش بینی شده در نظرسنجی انجام شده توسط رویترز بود.

تصمیم بانک ژاپن در مورد نرخ بهره

هیئت مدیره بانک ژاپن (BoJ) روز چهارشنبه برای بحث در مورد سیاست نرخ بهره خود تشکیل جلسه خواهد داد. تحلیلگران بازار انتظار دارند بانک مرکزی آمریکا نرخ بهره را بدون تغییر نگه دارد. اقتصاددانان بانک آمریکایی گلوبال ریسرچ پیشنهاد می‌کنند که می‌تواند سیاست کنترل منحنی بازده خود را کنار بگذارد، و اضافه می‌کنند که «در سناریوی ریسک اصلی ما که BoJ کنترل منحنی بازده (YCC) را لغو می‌کند، ما فکر می‌کنیم که TOPIX می‌تواند در آینده نزدیک تا 3 درصد کاهش یابد. مدت، با بخش‌های حساس به نرخ کلیدی، مانند بانک‌ها، که احتمالاً عملکرد بهتری دارند.»

تورم CPI کانادا احتمالا در دسامبر کاهش یافته است

یکی از مهم ترین اطلاعات مالی منتشر شده در روز سه شنبه، گزارش شاخص قیمت مصرف کننده کانادا (CPI) در دسامبر است. اقتصاددانان انتظار دارند تورم کل سالانه از 6.8 درصدی که در نوامبر ثبت شده بود به 6.3 درصد کاهش یابد.

بانک مرکزی کانادا (BoC) سیاست پولی خود را برای دستیابی به هدف تورم 2 درصد تشدید کرده است. برخی از اقتصاددانان پیشنهاد می کنند که هیئت مدیره بانک مرکزی به افزایش نرخ بهره ادامه خواهد داد، به طوری که 60 درصد از آنها انتظار دارند در اعلامیه سیاست آتی در روز چهارشنبه 25 ژانویه، 25 واحد پایه افزایش یابد.

در 12 ژانویه، دلار کانادا در برابر دلار آمریکا به بالاترین حد خود در هفت هفته اخیر رسید که با افزایش قیمت نفت و کاهش تورم ایالات متحده تقویت شد.

آیا تورم CPI بریتانیا در ماه دسامبر کاهش یافته است؟

از آنجایی که اقتصاد بریتانیا یکی از قوی‌ترین اقتصادها در قاره اروپا است، داده‌های تورم CPI آن که قرار است در اوایل روز چهارشنبه ۱۸ ژانویه منتشر شود، مطمئنا توجهات را به خود جلب خواهد کرد. انتظار می رود دفتر آمار ملی (ONS) گزارش تورم CPI خود را در دسامبر منتشر کند. تحلیلگران بازار پیش‌بینی می‌کنند که تورم بریتانیا به 10.6 درصد خواهد رسید، که اندکی کمتر از رقم 10.7 درصدی ثبت شده در نوامبر است.

به نظر می رسد فعالان بازار پس از رسیدن به رکورد 11.1 درصدی در ماه نوامبر، از کاهش نرخ تورم استقبال می کنند. گزارش های منتشر شده توسط ONS نشان می دهد که تورم قیمت تولید کننده (PPI) بریتانیا نیز کاهش یافته است.

اگرچه برخی از اقتصاددانان معتقدند که تورم CPI به اوج خود رسیده است، اما همچنان پیش بینی می شود که در محدوده دو رقمی باقی بماند. به منظور کنترل فشارهای تورمی، بانک مرکزی انگلستان (BoE) نرخ بهره معیار خود را افزایش داده است. کاترین مان، اقتصاددان و عضو کمیته سیاست پولی BoE (MPC) پیشنهاد کرد که بانک مرکزی در چرخه افزایش نرخ بهره خود در نقطه‌ای نیست که نیاز به نگرانی در مورد خطر انقباض بیش از حد داشته باشد.

مجمع جهانی اقتصاد آغاز می شود

مجمع جهانی اقتصاد (WEF) پس از 3 سال برای اولین بار در داووس سوئیس برگزار می شود. بیش از 2700 رهبر جهان از 130 کشور، از جمله 52 رئیس دولت و دولت، در نشست سالانه WEF شرکت خواهند کرد.

نظرسنجی انجام شده در میان اقتصاددانان نشان داد که اکثریت 22 اقتصاددان ارشد مورد بررسی توسط WEF معتقدند که رکود جهانی در سال 2023 محتمل است.

آیا تجارت در اخبار اقتصاد کلان برای شما جالب است؟ بیاموزید که چگونه این رویکرد با وبینارهای رایگان ما کار می کند. با معامله گران خبره ملاقات و تعامل داشته باشید. جلسات معاملاتی زنده را تماشا کنید و یاد بگیرید.

وبینارهای تجاری رایگان

در وبینارهای زنده برگزار شده توسط کارشناسان تجارت ما هماهنگ شوید

عضویت رایگان

این مواد ندارد حاوی و نباید به این صورت تعبیر شود حاوی مشاوره سرمایه گذاری، توصیه های سرمایه گذاری، پیشنهاد یا درخواست برای هر گونه تراکنش در ابزارهای مالی. لطفاً توجه داشته باشید که چنین تحلیل معاملاتی یک شاخص قابل اعتماد برای عملکرد فعلی یا آتی نیست، زیرا ممکن است شرایط در طول زمان تغییر کند. قبل از تصمیم گیری برای سرمایه گذاری، باید از مشاوران مالی مستقل مشاوره بگیرید تا مطمئن شوید که این موضوع را درک می کنید خطرات.

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.