نرخ دلار و یورو در آستانه گزارش تورم آمریکا توسط رویترز

[ad_1] © رویترز. عکس فایل: اسکناس های دلار آمریکا در این تصویر دیده می شود که در 17 ژوئیه 2022 گرفته شده است. رویترز/دادو روویک/تصویر نوشته جان مک کرانک نیویورک (رویترز) – دلار در روز چهارشنبه در برابر یورو و سایر ارزهای اصلی تغییر چندانی نداشت، زیرا معامله گران از انجام حرکات بزرگ پیش از

کد خبر : 305355
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۱ دی ۱۴۰۱ - ۲۱:۴۰
نرخ دلار و یورو در آستانه گزارش تورم آمریکا توسط رویترز

[ad_1]


© رویترز. عکس فایل: اسکناس های دلار آمریکا در این تصویر دیده می شود که در 17 ژوئیه 2022 گرفته شده است. رویترز/دادو روویک/تصویر

نوشته جان مک کرانک

نیویورک (رویترز) – دلار در روز چهارشنبه در برابر یورو و سایر ارزهای اصلی تغییر چندانی نداشت، زیرا معامله گران از انجام حرکات بزرگ پیش از آمار تورم ایالات متحده در روز پنجشنبه خودداری کردند، که ممکن است تصویر واضح تری از حرکت نرخ های بهره ارائه دهد.

یورو در برابر دلار آمریکا نزدیک به بالاترین حد هفت ماهه خود در نوسان بود که روز دوشنبه به اوج خود رسید، زیرا معامله گران شرط می بستند که فدرال رزرو آمریکا مجبور نیست نرخ ها را به همان سرعتی که قبلا تصور می شد برای مهار تورم سرسختانه بالا افزایش دهد، افزایش دهد.

یورو در ساعت 10:00 صبح به وقت شرقی (1500 GMT) در برابر دلار با 0.3% افزایش به 1.07675 دلار رسید.

ایزابلا روزنبرگ، تحلیلگر گلدمن ساکس (NYSE:) گفت: در حالی که یورو از چشم انداز رشد بهبود یافته در منطقه یورو سود برده است، فقدان جریان ورودی به ارز مشترک ممکن است به دلیل خطرات مداوم مرتبط با محدودیت های عرضه باشد.

قیمت گاز طبیعی در میان زمستان معتدل و سطح موجودی سالم به کمترین میزان خود در تقریبا یک سال و نیم گذشته رسیده است. اما خطرات ناشی از جنگ روسیه در اوکراین وجود دارد که سال گذشته عرضه را مختل کرد.

روزنبرگ گفت: «مگر اینکه پس‌زمینه رشد جهانی از نظر مادی به بهبود بیشتری ادامه دهد، ما انتظار داریم کاهش ارزش دلار محدود بماند».

بانک جهانی روز سه‌شنبه پیش‌بینی رشد سال ۲۰۲۳ خود را به سطوحی کاهش داد که در آستانه رکود برای بسیاری از کشورها قرار دارند، زیرا تأثیر افزایش نرخ‌های بانک مرکزی تشدید می‌شود، جنگ اوکراین ادامه دارد و موتورهای اصلی اقتصادی جهان به هم می‌ریزند.

دلار از زمان رسیدن به اوج ۲۰ ساله خود در سپتامبر، تقریبا ۱۲ درصد در برابر یورو از دست داده است، زیرا داده ها همچنان نشان می دهد که افزایش نرخ بهره فدرال رزرو تاثیر مورد نظر خود را برای کاهش اقتصاد و تورم همراه با آن دارد.

دلار آمریکا که ارزش دلار را در برابر سبدی از ارزها از جمله یورو اندازه گیری می کند، با 0.068 درصد کاهش به 103.18 رسید.

جروم پاول، رئیس فدرال رزرو، هیچ سرنخ سیاستی را در جریان میزگردی در استکهلم در روز سه‌شنبه ارائه نکرد، و با توجه به اینکه دیگر مقامات فدرال رزرو می‌گویند اقدامات بعدی آنها به داده‌ها بستگی خواهد داشت، سرمایه‌گذاران به شدت بر روی داده‌های CPI ایالات متحده متمرکز شده‌اند که قرار است در روز پنجشنبه منتشر شود.

قیمت‌های آتی ناهموار بوده است، اما نشان می‌دهد که بازارها اکنون به سمت احتمال 3/4 افزایش یک چهارم واحدی در ماه آینده تمایل دارند.

بازگشایی چین نیز از احساسات حمایت کرده و ارزهای آسیایی را در برابر دلار افزایش داده است.

یک سبیل کمتر از بالاترین سطح پنج ماهه در 6.7779 بود.

دلار استرالیا با افزایش 0.04 درصدی به 0.6896 دلار رسید، پس از آن که داده ها نشان داد که نرخ تورم سالانه در ماه نوامبر به 7.3 درصد افزایش یافته است و فضا را برای افزایش بیشتر نرخ ها باز می کند. [AUD/]

وین تین، رئیس جهانی استراتژی ارز در Brown Brothers Harriman گفت: «استرالیا داده‌های CPI بالاتر از حد انتظار را گزارش کرد که این روایت را که نبرد تورم به سرعت و نسبتاً بدون دردسر پیروز شده است، رد می‌کند».

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.