نرخ تورم کالاهای وارداتی ۹۰ درصد شد

به گزارش خبرآنلاین از مرکز آمار ایران؛ تغییرات شاخص قیمت کالاهای وارداتی مبتنی بر داده­ های ریالی در فصل پاییز ١٣٩٩ نسبت به فصل مشابه سال قبل ۵٨٨,٨ درصد است که در مقایسه با تورم نقطه به نقطه تابستان ١٣٩٩ (برابر با ۴٩٨.٢ درصد) حدود ٩٠.۶ واحد درصد افزایش داشته است. همچنین تغییرات شاخص قیمت

کد خبر : 28321
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۶
نرخ تورم کالاهای وارداتی ۹۰ درصد شد


به گزارش خبرآنلاین از مرکز آمار ایران؛ تغییرات شاخص قیمت کالاهای وارداتی مبتنی بر داده­ های ریالی در فصل پاییز ١٣٩٩ نسبت به فصل مشابه سال قبل ۵٨٨,٨ درصد است که در مقایسه با تورم نقطه به نقطه تابستان ١٣٩٩ (برابر با ۴٩٨.٢ درصد) حدود ٩٠.۶ واحد درصد افزایش داشته است. همچنین تغییرات شاخص قیمت کالاهای وارداتی مبتنی بر داده­ های دلاری در فصل پاییز ١٣٩٩ نسبت به فصل مشابه سال قبل ۵٠.١ درصد است که در مقایسه با تورم نقطه به نقطه تابستان  سال ١٣٩٩ (برابر با ۴۴.١ درصد) حدود ۶.٠ واحد درصد افزایش داشته است. در گروه­ های اصلی طبقه بندی HS کمترین نرخ تورم نقطه به نقطه در بخش ریالی مربوط به گروه « پوست خام، چرم، پوستهای نرم و اشیاء ساخته شده از این مواد و …» (١,۴- درصد) و بیشترین نرخ مربوط به گروه « ماشین آلات و وسایل مکانیکی؛ ادوات برقی؛ اجزاء و قطعات آنها…» (٧٠٢.٠ درصد) است.

تورم سالانه

تغییرات میانگین شاخص قیمت کالاهای وارداتی مبتنی بر داده­ های ریالی در چهار فصل منتهی به فصل پاییز ١٣٩٩ برابر با ۴٩١,٩ درصد بوده است که در مقایسه با تورم سالانه ی تابستان  ١٣٩٩ (برابر با ۴١٢.٢ درصد) واحد ٧٩.٧ درصد افزایش داشته است. تغییرات میانگین شاخص قیمت کالاهای وارداتی مبتنی بر داده­ های دلاری در چهار فصل منتهی به فصل پاییز ١٣٩٩ برابر با ۴١.٢ درصد بوده است که در مقایسه با تورم سالانه­ ی تابستان  ١٣٩٩ (برابر با ٣۶.۴ درصد) حدود  ۴.٨ واحد درصد افزایش داشته است. در گروه­ های اصلی طبقه بندی HS کمترین نرخ تورم سالانه در بخش ریالی مربوط به گروه « پوست خام و چرم و…» (٣,٩- درصد) و بیشترین نرخ مربوط به گروه «ماشین آلات و وسایل مکانیکی؛ ادوات برقی؛ اجزاء و قطعات آنها و…» (۵٨۴.٣ درصد) است.

۲۲۳۲۲۹



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.