نرخ تورم ترکیه به 70% افزایش یافت، نرخ تغییر ماهانه اکنون به 7.25% رسیده است – اخبار اقتصادی بیت کوین

[ad_1] آخرین داده‌های موسسه آماری ترکیه (TSI) نشان می‌دهد که افزایش هزینه‌های حمل‌ونقل و غذا برخی از عوامل کلیدی در افزایش نرخ تورم این کشور به 70 درصد بوده است. تلاش های احیای اقتصادی به ثمر نمی رسد افزایش قیمت کالاها و افزایش هزینه های حمل و نقل برخی از عوامل اصلی افزایش نرخ تورم

کد خبر : 203670
تاریخ انتشار : شنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۲۰:۱۵
نرخ تورم ترکیه به 70% افزایش یافت، نرخ تغییر ماهانه اکنون به 7.25% رسیده است – اخبار اقتصادی بیت کوین

[ad_1]

آخرین داده‌های موسسه آماری ترکیه (TSI) نشان می‌دهد که افزایش هزینه‌های حمل‌ونقل و غذا برخی از عوامل کلیدی در افزایش نرخ تورم این کشور به 70 درصد بوده است.

تلاش های احیای اقتصادی به ثمر نمی رسد

افزایش قیمت کالاها و افزایش هزینه های حمل و نقل برخی از عوامل اصلی افزایش نرخ تورم ترکیه به 70 درصد است. داده های موسسه آماری ترکیه (TSI) نشان می دهد، با این حال، بر اساس ماه به ماه، قیمت های آوریل تنها 7.25 درصد بالاتر است.

نرخ تورم ترکیه به 70 درصد افزایش یافت، نرخ تغییر ماهانه اکنون 7.25 درصد است.
تصویر: TSI

داده های جدید دوباره نشان می دهد که تلاش های رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه برای احیای اقتصاد هنوز به ثمر نرسیده است. همانطور که قبلاً توسط Bitcoin.com News گزارش شده بود، پس از اینکه رئیس جمهور اردوغان رئیس جمهور وقت ترکیه، ناچی آگبال، رئیس بانک مرکزی را برکنار کرد، وضعیت رو به وخامت اقتصادی ترکیه به بدترین حالت تبدیل شد.

از آن زمان، مقامات پولی این کشور تلاش کردند تا نرخ تورم مصرف‌کننده را که در آوریل 2021 به 17.14 درصد رسیده بود را مهار کنند. در واقع، طبق گزارش Bitcoin.com News در ژانویه 2022، نرخ تورم این کشور 36 درصد بود.

بر اساس داده‌ها، شاخص قیمت مصرف‌کننده ترکیه در ماه آوریل، هزینه‌های حمل و نقل بوده است که نسبت به ۱۲ ماه قبل بیش از دو برابر شده است. مواد غذایی و نوشیدنی های غیر الکلی (1/89 درصد) یکی از سه گروه کالایی هستند که تغییر سالانه آنها بیش از 70 درصد است. قیمت در گروه اصلی اثاثیه و لوازم خانگی 77.64 درصد افزایش یافت.

ارتباطات کمترین افزایش سالانه مشاهده شده را داشته است

در مقایسه با شاخص عمومی قیمت مصرف کننده (CPI)، حدود 9 “گروه اصلی” افزایش قیمت سالانه کمتر از 70٪ را متوجه شده بودند. گروه اصلی که کمترین تغییر قیمت سالانه مشاهده شده را داشته است، گروه ارتباطات است که 18.71 درصد را به ثبت رسانده است.

با توجه به تغییرات ماهانه در گروه های اصلی، TSI گفت:

در فروردین 1391، کالاها و خدمات متفرقه با 0.93 درصد، سلامت با 1.31 درصد و ارتباطات با 2.87 درصد عمده‌ترین گروه‌هایی بودند که نشان دادند. [the] کمترین افزایش ماهانه از سوی دیگر، خوراکی‌ها و آشامیدنی‌های غیرالکلی با 13.38 درصد، مسکن با 7.43 درصد و پوشاک و کفش با 6.96 درصد عمده‌ترین گروه‌هایی بودند که افزایش ماهانه بالایی داشتند.

افکار خود را در مورد این داستان چیست؟ نظر خود را در بخش نظرات زیر به ما بگویید.

ترنس زیموارا

ترنس زیموارا روزنامه‌نگار، نویسنده و نویسنده برنده جایزه زیمبابوه است. او در مورد مشکلات اقتصادی برخی از کشورهای آفریقایی و همچنین اینکه چگونه ارزهای دیجیتال می توانند راه فرار را برای آفریقایی ها فراهم کنند، مطالب زیادی نوشته است.







اعتبار تصویر: Shutterstock، Pixabay، Wiki Commons، John Wreford

سلب مسئولیت: این مقاله فقط برای اهداف اطلاعاتی است. این یک پیشنهاد مستقیم یا درخواست یک پیشنهاد برای خرید یا فروش، یا توصیه یا تأیید هر محصول، خدمات یا شرکتی نیست. Bitcoin.com مشاوره سرمایه گذاری، مالیاتی، حقوقی یا حسابداری ارائه نمی دهد. نه شرکت و نه نویسنده به طور مستقیم یا غیرمستقیم مسئولیتی در قبال هرگونه آسیب یا ضرر ناشی از یا ادعای ناشی از استفاده یا اتکا به هر گونه محتوا، کالا یا خدمات ذکر شده در این مقاله ندارند.



[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.