نرخ تورم بریتانیا در 8.7 درصد باقی می ماند تا BoE تحت فشار بماند

[ad_1] این یک جلسه چهارشنبه شلوغ در تقویم اقتصادی جهانی است. صبح امروز، اعداد تورم بریتانیا مورد توجه زیادی قرار گرفتند، زیرا بازارها به تصمیم فردای بانک مرکزی انگلیس برای سیاست پولی نگاه می کنند. پس از شتاب غیرمنتظره در رشد دستمزدها، تورم بریتانیا باید به میزان قابل توجهی کاهش یابد تا فشار بر بانک

کد خبر : 364170
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۳۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۳
نرخ تورم بریتانیا در 8.7 درصد باقی می ماند تا BoE تحت فشار بماند

[ad_1]

این یک جلسه چهارشنبه شلوغ در تقویم اقتصادی جهانی است. صبح امروز، اعداد تورم بریتانیا مورد توجه زیادی قرار گرفتند، زیرا بازارها به تصمیم فردای بانک مرکزی انگلیس برای سیاست پولی نگاه می کنند.

پس از شتاب غیرمنتظره در رشد دستمزدها، تورم بریتانیا باید به میزان قابل توجهی کاهش یابد تا فشار بر بانک انگلستان کاهش یابد.

با این حال، نرخ تورم سالانه بریتانیا در ماه می 8.7 درصد در مقابل 8.4 درصد پیش بینی شده ثابت ماند.

بر اساس گزارش اداره ملی آمار،

  • شاخص قیمت مصرف‌کننده، شامل هزینه‌های مسکن مالکان (CPIH)، در 12 ماه منتهی به می 7.9 درصد افزایش یافت که از 7.8 درصد در آوریل افزایش یافت.
  • کاهش قیمت سوخت موتور بیشترین سهم منفی را در نرخ سالانه CPIH و CPI داشت.
  • قیمت مواد غذایی و نوشیدنی های غیر الکلی در ماه می 2023 افزایش یافت اما کمتر از ماه مه 2022 بود.
  • افزایش قیمت تفریحی و فرهنگی (6.4٪ تا 6.8٪) اثر کاهشی قیمت مواد غذایی و نوشیدنی های غیر الکلی (19.1٪ به 18.4٪) را خنثی کرد.
  • نرخ تورم سالانه حمل و نقل از 1.6 درصد به 1.3 درصد کاهش یافت و قیمت سوخت موتور کاهش یافت.
  • در سال منتهی به می 2023، قیمت سوخت موتور 13.1 درصد در مقایسه با 8.9 درصد کاهش در آوریل کاهش یافت. با این حال، افزایش قیمت بلیط هواپیما و خودروهای دست دوم تا حد زیادی اثرات قیمت سوخت موتور بر تورم حمل و نقل را خنثی می کند.
  • ماه به ماه، شاخص قیمت مصرف کننده در ماه مه 0.7% در مقابل 1.2% در آوریل افزایش یافت. اقتصاددانان افزایش 0.5 درصدی را پیش بینی کردند.
  • با این حال، ورودی شاخص قیمت تولیدکننده در ماه می 1.5 درصد در مقابل افزایش 0.1 درصدی در آوریل کاهش یافت. اقتصاددانان کاهش 0.5 درصدی را پیش بینی کردند.

آخرین رقم تیتر احتمالاً برای کبوترهای بانک مرکزی انگلیس که به دنبال ترمز کردن هستند، هشدار خواهد داد. رشد دستمزدها و تورم چسبنده همچنین اقتصاد بریتانیا را در معرض خطر بیشتری از رکود قرار می‌دهد، در صورتی که بانک مرکزی انگلیس به آخرین اعداد CPI با یک حرکت سیاست تهاجمی‌تر در روز پنجشنبه پاسخ دهد. کبوترها ممکن است در پاییز در ورودی PPI کمی احساس راحتی کنند.

واکنش پوند به دلار آمریکا به اعداد تورم بریتانیا

قبل از گزارش CPI انگلستان، پوند به دلار به پایین ترین سطح پیش از گزارش 1.27543 دلار سقوط کرد و به بالاترین سطح 1.27683 دلار رسید.

با این حال، در پاسخ به گزارش CPI، GBP به USD به بالاترین سطح پس از گزارش 1.28025 دلار قبل از کاهش مجدد رسید.

صبح امروز، GBP/USD با 0.03 درصد افزایش به 1.27678 دلار رسید.

نمودار ساعتی 210623 GBPUSD

بعدی

با توجه به تورم، سرمایه گذاران باید نظرات بانک انگلستان را برای سرنخ هایی در مورد سیاست پولی و چشم انداز اقتصادی دنبال کنند. با این حال، هیچ عضوی از کمیته سیاست پولی در تقویم برای صحبت در نظر گرفته نشده است، و گفتگو با رسانه ها برای جابجایی شماره گیری باقی مانده است.

با نگاهی به نشست ایالات متحده، این یک روز آرام دیگر در تقویم اقتصادی ایالات متحده است. هیچ شاخص اقتصادی ایالات متحده برای تأثیرگذاری وجود ندارد. فقدان شاخص‌های اقتصادی باعث می‌شود که پاول، رئیس فدرال رزرو و نظرات اعضای FOMC، صفحه را تغییر دهند.

پاول رئیس فدرال رزرو اولین روز شهادت را خواهد داد. در حالی که کنفرانس مطبوعاتی FOMC تنها هفته گذشته بود، سرمایه گذاران باید به دنبال هرگونه انحراف از متن کنفرانس مطبوعاتی FOMC باشند.

پیش بینی شهادت پاول رئیس فدرال رزرو در مورد انتظارات نرخ بهره گویا بود. بر اساس گزارش CME FedWatch Tool، احتمال افزایش ۲۵ واحدی نرخ بهره در جولای در روز سه‌شنبه ۷۶.۹ درصد در مقابل ۷۴.۴ درصد در روز جمعه بود. شانس افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو به 5.75 درصد در سپتامبر از 8.9 درصد به 11.5 درصد افزایش یافت.

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.