نرخ تورم ایالات متحده در ماه مه به 8.6 درصد رسید، برآوردهای گذشته را رد کرد و به بالاترین سطح از سال 1981 رسید.

نکات کلیدی تورم ماه می: تورم ماه مه ایالات متحده 1% بر اساس تعدیل فصلی و 8.6% در 12 ماه گذشته افزایش یافته است که بسیار بالاتر از انتظارات است. CPI اصلی 0.6% مادر و 6% سالانه افزایش می یابد، همچنین بالاتر از برآوردهای اجماع نیروهای تورمی قوی می‌تواند بر فدرال رزرو فشار بیاورد تا

کد خبر : 215103
تاریخ انتشار : شنبه ۲۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱:۲۹
نرخ تورم ایالات متحده در ماه مه به 8.6 درصد رسید، برآوردهای گذشته را رد کرد و به بالاترین سطح از سال 1981 رسید.


نکات کلیدی تورم ماه می:

  • تورم ماه مه ایالات متحده 1% بر اساس تعدیل فصلی و 8.6% در 12 ماه گذشته افزایش یافته است که بسیار بالاتر از انتظارات است.
  • CPI اصلی 0.6% مادر و 6% سالانه افزایش می یابد، همچنین بالاتر از برآوردهای اجماع
  • نیروهای تورمی قوی می‌تواند بر فدرال رزرو فشار بیاورد تا نرخ‌ها را با افزایش 50 واحدی بسیار بیشتر از نشست جولای افزایش دهد.

بیشترین خوانده شده: آنچه USDJPY در مورد سقوط EURUSD و S&P 500 به ما می گوید

به روز شده در ساعت 9:00 صبح ET

واکنش بازار به داده های تورم

بلافاصله پس از عبور داده‌های CPI، دلار آمریکا در کل افزایش یافت و شاخص DXY را به سطح 104.00 نزدیک کرد. این حرکت به دلیل جهش در نرخ های خزانه داری انجام شد، با بازدهی 2 ساله به 2.925٪، بالاترین سطح از نوامبر 2018. در همین حال، معاملات آتی S&P 500 سقوط کرد و به سمت 3950 سقوط کرد زیرا معامله گران شروع به موقعیت برای احتمال افزایش کردند. چرخه انقباض قوی تر توسط فدرال رزرو طی ماه های آینده.

منبع: TradingView

پست اصلی در ساعت 8:40 صبح به وقت شرقی

فشار قیمت ها در ماه گذشته در اقتصاد ایالات متحده به شدت قوی باقی ماند اوج گرفتن هزینه های انرژی و غذا، فشار بر بودجه خانوارها و پیشنهاد فدرال رزرو برای مهار تورم و بازگرداندن آن به هدف 2 درصدی در افق پیش بینی، راه درازی در پیش دارد.

بر اساس گزارش اداره آمار کار ایالات متحده، CPI سرفصل ماه مه، که سبد جامع کالاها و خدمات را اندازه گیری می کند، افزایش یافته است. 1٪ بر اساس تنظیم فصلی، هل دادن قرائت سالانه به 8.6% از 8.3 درصد در آوریل، بالاترین سطح از سال 1986، نشان می دهد که تورم در سه ماهه اول همانطور که اقتصاددانان پیش بینی کرده بودند به اوج خود نرسیده و نبرد برای مبارزه با CPI بالای چهار دهه هنوز موفق نشده است. از نظر انتظارات، تحلیلگرانی که توسط بلومبرگ نیوز مورد نظرسنجی قرار گرفتند برنامه ریزی شده، پیش بینی شده هفتماست متریک 0.7% مادر و 8.3% سالانه افزایش خواهد یافت.

با تمرکز بر جزئیات گزارش، بزرگترین مشارکت کننده در ماهنامه کسب کردن برای همهاقلام انرژی بود این دسته هزینه افزایش یافت یک چشم نواز 3.9٪ و به تنهایی مسئول حدود 45٪ بود افزایش خط اصلی ماه می پس از یک مهلت موقت در آوریل. با میانگین قیمت ها در پمپ در ماه ژوئن یکی پس از دیگری رکوردها را ثبت کردندمولفه انرژی در کوتاه‌مدت به سمت صعودی خواهد ماند و چشم‌اندازها را برای یک معکوس اساسی در شاخص اصلی به زودی کمرنگ می‌کند و فدرال رزرو را در مسیر انقباض سیاست‌های تهاجمی نگه می‌دارد. در همین حال، غذا 1.2٪ پیشرفت کرد مادر، کمی بالاتر از قرائت های اخیر، یک نشانه دلسرد کننده برای آمریکایی های کم درآمدی است که هزینه می کنند بزرگ بخشی از درآمد آنها برای مایحتاج ضروری است.

لطفا توضیحی برای تصویر اضافه کنید.

به استثنای غذا و انرژی، به اصطلاح CPI اصلیکه تمایل به کاهش سر و صدای گذرا دارد و منعکس کننده روندهای بلندمدت در اقتصاد است، شلیک کرد 00.6% مادر، بالاتر از میانگین تخمین یک دهم درصد. در مقایسه با یک سال پیش، این شاخص 6 درصد رشد کرد، پس از افزایش 6.2 درصدی در آوریل، یک بهبود جهت دار آهسته اما مورد استقبال قرار گرفت.

نگاهی به درونیات اصلی، سرپناه 0.6% افزایش یافت که منعکس کننده سودهای قوی در اجاره و مسکن است. تیحمل و نقلبه نوبه خود، باقی ماند قرمز-داغ و 1.3 درصد با اشاره به الف چرخش تقاضای خانوار به سمت مصرف خدمات. خودروها و کامیون‌های مستعمل تغییر مسیر خود را متوقف کردند و 1.8 درصد در ماه افزایش یافت.

در مواجهه با افزایش مداوم تورم، بانک مرکزی ایالات متحده ممکن است تمایل به حفظ یک حالت شاهین و همچنان به افزایش نرخ بهره مقدماتی ادامه می‌دهد تا سیاست پولی را سریع‌تر به سمت خنثی سوق دهد، سطحی که نه تحریک‌کننده است و نه فعالیت اقتصادی را محدود می‌کند. پس از نشست ماه می FOMC، دیدگاه غالب این بود که فدرال رزرو تنها دو افزایش فوق العاده اضافی (در ژوئن و ژوئیه) ارائه خواهد کرد و سپس به تعدیل استاندارد 25 bps در ماه سپتامبر باز خواهد گشت، اما با فشارهای بی امان قیمت، انقباض شدیدتری خواهد داشت. نقشه راه را نمی توان رد کرد.

ابزارهای آموزشی برای تاجران

  • آیا تازه شروع کرده اید؟ دانلود مبتدیان راهنمای معامله گران FX
  • آیا می خواهید در مورد شخصیت تجاری خود بیشتر بدانید؟ را بگیرید مسابقه DailyFX و دریابید
  • داده های موقعیت یابی مشتری IG اطلاعات ارزشمندی را در مورد احساسات بازار ارائه می دهد. راهنمای رایگان خود را دریافت کنید در مورد نحوه استفاده از این اندیکاتور تجاری قدرتمند در اینجا.

— نوشته شده توسط دیگو کولمن، استراتژیست بازار برای DailyFX





لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.