نرخ تورم ایالات متحده در ماه اوت به 8.3% رسیده است، پیتر شیف می گوید که روزهای تورم کمتر از 2% در آمریکا گذشته است – اقتصاد بیت کوین نیوز

در 13 سپتامبر، اداره آمار کار ایالات متحده گزارش داد که تورم شاخص قیمت مصرف کننده (CPI) این کشور در ماه اوت سالانه 8.3 درصد افزایش یافته است. این کاهش کمتر از حد انتظار بود و تحلیلگران بازار بر این باورند که فدرال رزرو آمریکا به افزایش تهاجمی نرخ بهره در آینده ادامه خواهد داد.

کد خبر : 254984
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۳ شهریور ۱۴۰۱ - ۱:۰۰
نرخ تورم ایالات متحده در ماه اوت به 8.3% رسیده است، پیتر شیف می گوید که روزهای تورم کمتر از 2% در آمریکا گذشته است – اقتصاد بیت کوین نیوز


در 13 سپتامبر، اداره آمار کار ایالات متحده گزارش داد که تورم شاخص قیمت مصرف کننده (CPI) این کشور در ماه اوت سالانه 8.3 درصد افزایش یافته است. این کاهش کمتر از حد انتظار بود و تحلیلگران بازار بر این باورند که فدرال رزرو آمریکا به افزایش تهاجمی نرخ بهره در آینده ادامه خواهد داد.

طبق آخرین گزارش CPI، قیمت مصرف کننده ایالات متحده با سرعت سالانه 8.3 درصد افزایش یافت.

بر اساس محاسبات اخیر، اعداد تورم ایالات متحده در ماه اوت در حال حاضر هستند منتشر شده توسط اداره آمار کار ایالات متحده دفتر آمار کار روز سه‌شنبه نوشت: «شاخص قیمت مصرف‌کننده برای همه مصرف‌کنندگان شهری (CPI-U) پس از تغییر در ماه جولای بدون تغییر در ماه آگوست، 0.1 درصد افزایش یافت. 8.3 درصد قبل از تعدیل فصلی.

استراتژیست‌های بازار انتظار نداشتند که نرخ تورم آنقدر بالا باشد، زیرا گزارش‌ها اشاره می‌کنند که «اقتصاددانان انتظار داشتند که قیمت‌ها در ماه آگوست در طول ماه 0.1 درصد کاهش یابد و به سرعت سالانه 8 درصد کاهش یابد.» پیتر شیف، اقتصاددان و حشره‌دار طلا، به سرعت از دلار آمریکا و سیاست‌های مالی این کشور انتقاد کرد. «یک بار دیگر واکنش بازار به [a] تورم بسیار بالاتر از حد انتظار اشتباه است توییت کرد در روز سه شنبه تورم باقی مانده است و علیرغم افزایش نرخ ها، به دلیل بیش از یک دهه سیاست های پولی و مالی تورمی، بسیار بدتر خواهد شد. شیف افزود: این برای دلار بسیار نزولی و برای طلا صعودی است.

در میان گزارش تورم بدتر از حد انتظار، هر چهار شاخص اصلی وال استریت (NYSE، نزدک، داو جونز، S&P 500) پس از انتشار گزارش اداره آمار کار در روز سه‌شنبه، کاهش قابل توجهی داشتند. هر پنج فلز گرانبها (طلا، نقره، پالادیوم، پلاتین، رودیوم) با کاهش 1.47 درصدی طلا در برابر دلار آمریکا در 24 ساعت گذشته کاهش یافتند. پس از چاپ برخی سودها در روز قبل، اقتصاد کریپتو در روز سه شنبه نیز 5.8 درصد در برابر دلار کاهش یافت. در روز گذشته، بیت کوین (BTC) 6 درصد از ارزش دلار کاهش یافته است در حالی که اتریوم (ETH) 8 درصد کاهش یافته است.

تحلیلگر Bankrate.com می گوید CPI از مقصد 2 درصدی فدرال رزرو فاصله دارد، پیتر شیف باگ طلا می گوید که نرخ های تورم زیر 2 درصد مربوط به گذشته است و هرگز بازنمی گردد.

در همین حال، داده‌های CPI روز سه‌شنبه سرمایه‌گذاران را بر این باورند که فدرال رزرو در صورت افزایش نرخ معیار بانک در جلسه بعدی، تهاجمی خواهد بود. مارک همریک، تحلیلگر ارشد اقتصادی در Bankrate.com، فکر می‌کند که گزارش تورم در ماه اوت نمی‌تواند فدرال رزرو را متقاعد کند که در هفته آینده به شدت عمل کند. همریک انتظار دارد بانک مرکزی ایالات متحده نرخ بانک فدرال را تا زمان کاهش تورم محدود نگه دارد.

“آنها می خواهند نرخ معیار خود را در نظر بگیرند [economically] قلمرو محدود کرده و آن را برای مدت طولانی تری در آنجا نگه دارید،” همریک نظر داد. “منتظر آنچه رئیس جروم پاول گفت باید شواهد قانع کننده ای باشد که تورم در حال کاهش است، مطابق با بازگشت تورم به دو درصد”… ما از این مقصد فاصله داریم. شیف فکر می‌کند بی‌معنی است که مردم انتظار دارند نرخ تورم 2 درصدی بازگردد، و حشره طلا از صمیم قلب معتقد است روزهای تورم زیر 2 درصد همیشه یک خاطره دور خواهد بود. شیف در توییتی که روز دوشنبه منتشر کرد تاکید کرد:

روزهای تورم زیر 2 درصد گذشت. هیچ بازگشتی به ناهنجاری تجربه شده بین بحران مالی 2008 و 2021 وجود ندارد. جوجه های تورمی که فدرال رزرو با QE آزاد کرد، سرانجام به خانه بازگشتند. افزایش قیمت‌هایی که تاکنون تجربه شده‌اند، تازه آغاز راه هستند.

برچسب ها در این داستان

2٪، تورم 2٪، تحلیلگران، Bankrate.com، نرخ معیار، شاخص قیمت مصرف کننده، مصرف کنندگان، CPI، اقتصاد کریپتو، اقتصاددان، اقتصاددانان، اقتصاد، فدرال رزرو، اشکال طلا، تورم، نرخ تورم، فشارهای تورمی، جروم پاول، شاخص های اصلی، مارک همریک، استراتژیست های بازار، پیتر شیف، قیمت ها، افزایش نرخ، شیف، سهام، بانک مرکزی، مصرف کنندگان شهری، تورم ایالات متحده، وال استریت

نظر شما در مورد آخرین گزارش تورم چیست؟ نظر خود را در مورد این موضوع در بخش نظرات زیر با ما در میان بگذارید.

جیمی ردمن

جیمی ردمن رهبر اخبار در Bitcoin.com News و یک روزنامه نگار فناوری مالی است که در فلوریدا زندگی می کند. ردمن از سال 2011 عضو فعال جامعه ارزهای دیجیتال بوده است. او علاقه زیادی به بیت کوین، کد منبع باز و برنامه های غیرمتمرکز دارد. از سپتامبر 2015، ردمن بیش از 6000 مقاله برای Bitcoin.com News درباره پروتکل‌های مخربی که امروز در حال ظهور هستند، نوشته است.




اعتبار تصویر: Shutterstock، Pixabay، Wiki Commons

سلب مسئولیت: این مقاله صرفا جهت اطلاع رسانی است. این یک پیشنهاد مستقیم یا درخواست یک پیشنهاد برای خرید یا فروش، یا توصیه یا تأیید هر محصول، خدمات یا شرکتی نیست. Bitcoin.com مشاوره سرمایه گذاری، مالیاتی، حقوقی یا حسابداری ارائه نمی دهد. نه شرکت و نه نویسنده به طور مستقیم یا غیرمستقیم مسئولیتی در قبال هرگونه آسیب یا ضرر ناشی از یا ادعای ناشی از استفاده یا اتکا به هر گونه محتوا، کالا یا خدمات ذکر شده در این مقاله ندارند.





لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.