نرخ بیکاری در بریتانیا رو به افزایش است اما رشد دستمزدها از پیش بینی ها پیشی گرفته است

[ad_1] اداره آمار ملی اعلام کرد که نرخ بیکاری به جای 3.7 درصد، به 3.8 درصد افزایش یافت – بالاترین میزان از سه ماهه دوم سال 2022 – همانطور که اقتصاددانان در نظرسنجی رویترز پیش بینی کردند. رشد سالانه دستمزد برای سه ماه منتهی به ژانویه تا 5.9 درصد بازنگری شد و در آن سطح

کد خبر : 347917
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۹
نرخ بیکاری در بریتانیا رو به افزایش است اما رشد دستمزدها از پیش بینی ها پیشی گرفته است

[ad_1]

اداره آمار ملی اعلام کرد که نرخ بیکاری به جای 3.7 درصد، به 3.8 درصد افزایش یافت – بالاترین میزان از سه ماهه دوم سال 2022 – همانطور که اقتصاددانان در نظرسنجی رویترز پیش بینی کردند.

رشد سالانه دستمزد برای سه ماه منتهی به ژانویه تا 5.9 درصد بازنگری شد و در آن سطح برای سه ماه منتهی به فوریه حفظ شد – بسیار بالاتر از پیش بینی 5.1٪ در نظرسنجی رویترز. بدون احتساب پاداش، رشد دستمزد 6.6 درصد باقی ماند.

دارن مورگان، آمارگیر ONS گفت: «پرداخت ها کندتر از قیمت ها رشد می کند، بنابراین درآمدها همچنان به صورت واقعی در حال کاهش است، اگرچه شکاف بین رشد درآمد بخش دولتی و خصوصی همچنان در حال کاهش است.

تورم قیمت مصرف کننده بریتانیا در اکتبر به بالاترین میزان خود در بیش از 40 سال گذشته با 11.1 درصد رسید و در ماه فوریه همچنان دو رقمی بود.

BoE پیش بینی کرده است که تورم تا پایان سال با کاهش قیمت عمده فروشی انرژی به کمتر از 4 درصد خواهد رسید، اما بازارهای مالی احتمال 80 درصدی را برای افزایش هزینه های استقراض برای دوازدهمین جلسه متوالی در ماه آینده به 4.5 درصد می بینند. 4.25 درصد.

فشار دستمزدها یک نگرانی کلیدی برای بانک مرکزی است و در حالی که رشد سریع غیرمنتظره دستمزدها نگران‌کننده خواهد بود، ممکن است برخی نشانه‌ها در داده‌های روز سه‌شنبه مبنی بر کاهش گرمای تورمی در بازار کار باعث آرامش شود.

نرخ عدم فعالیت اقتصادی بریتانیا با 0.4 درصد کاهش نسبت به سه ماهه قبل به 21.1 درصد رسید – پایین ترین میزان از سه ماه منتهی به می 2022 – در حالی که تعداد مشاغل خالی با 47000 کاهش به 1.105 میلیون رسید که کمترین میزان از سه ماه منتهی به اوت 2021 است. اگرچه هنوز 304000 بیشتر از قبل از همه گیری است.

جک کندی، اقتصاددان در وب‌سایت استخدام Indeed گفت: «اگرچه خوش‌بینی نسبت به اجتناب از رکود اقتصادی بریتانیا در سال جاری افزایش یافته است، ما همچنان شاهد خروج بازار کار از جوش هستیم».

او افزود، علاوه بر جای خالی کمتر در داده‌های ONS، داده‌های Indeed نشان داد که کسب‌وکارها نسبت به اواخر سال گذشته تمایل کمتری به ارائه پاداش امضا به کارکنان داشتند.

(گزارش اضافی توسط ساچین راویکومار، ویرایش توسط ویلیام شومبرگ)

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.