نخست وزیر ژاپن خواستار اقدامات بیشتر برای کاهش تورم در حالی است که خانوارها با مشکل مواجه هستند

[ad_1] این خبر در حالی منتشر می شود که خانوارها با تشدید فشارهای هزینه زندگی در بحبوحه تورم بالا برای اقلامی مانند انرژی و غذا، ضربه زدن به مصرف و مشاغل کوچکتر دست و پنجه نرم می کنند. کندی اقتصاد جهانی به دلیل افزایش گسترده نرخ بهره در بسیاری از کشورها، به رهبری فدرال رزرو

کد خبر : 328324
تاریخ انتشار : جمعه ۱۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۶
نخست وزیر ژاپن خواستار اقدامات بیشتر برای کاهش تورم در حالی است که خانوارها با مشکل مواجه هستند

[ad_1]

این خبر در حالی منتشر می شود که خانوارها با تشدید فشارهای هزینه زندگی در بحبوحه تورم بالا برای اقلامی مانند انرژی و غذا، ضربه زدن به مصرف و مشاغل کوچکتر دست و پنجه نرم می کنند.

کندی اقتصاد جهانی به دلیل افزایش گسترده نرخ بهره در بسیاری از کشورها، به رهبری فدرال رزرو ایالات متحده، رشد ژاپن را به تعویق انداخته و امیدها برای احیای سریع پس از کووید را کاهش داده است.

کویچی هاگیودا، رئیس سیاست حزب حاکم لیبرال دموکرات (LDP) پس از دیدار با نخست وزیر به خبرنگاران گفت: “ما می خواهیم روند (تدوین اقدامات) را در اوایل هفته آینده آغاز کنیم.”

کیودو گزارش داد که کیشیدا از LDP و حزب کوچک ائتلافی کومیتو خواسته است تا اقدامات خود را جمع آوری کرده و تا 17 مارس این پیشنهاد را به دولت ارائه دهند.

ناتسو یاماگوچی، رئیس کومیتو، پیشتر خواستار تدوین تدابیر جدید تا پایان این ماه شد و از مقدار زیادی از ذخایر بودجه ای که برای هزینه های اضطراری در نظر گرفته شده است، استفاده کرد.

هیروکازو ماتسونو، دبیر ارشد کابینه گفت که دولت اقدامات لازم از جمله استفاده از ذخایر بودجه را در نظر خواهد گرفت و در عین حال با بلوک حاکم ارتباط نزدیک دارد تا از شهروندان و مشاغل در برابر افزایش هزینه ها محافظت کند.

ماتسونو در یک کنفرانس مطبوعاتی بعدازظهر جمعه گفت: “ما آگاه هستیم که افزایش قیمت مواد غذایی و سایر اقلام به دلیل تورم مواد خام موجود و ضعیف بودن ین همچنان ادامه دارد.”

اقدامات جدید، در صورت تصویب، علاوه بر بسته مالی 39 تریلیون ین (285 میلیارد دلاری) خواهد بود که در ماه اکتبر برای مهار تأثیر تورم برای خانوارها و مشاغل، از جمله اقداماتی مانند یارانه‌ها برای کاهش 20 درصدی قبوض برق خرده‌فروشی رونمایی شد.

داده های روز جمعه نشان داد که به لطف یارانه های انرژی، شاخص اصلی قیمت مصرف کننده ژاپن در ماه فوریه با سرعت کمتری افزایش یافت. با این حال، شاخصی که اثر سوخت را از بین می برد، به بالاترین حد خود در سه دهه اخیر رسید که نشانه ای از افزایش فشارهای تورمی بود.

خبرگزاری کیودو روز جمعه گزارش داد که دولت ژاپن درخواست از شرکت های بزرگ آب و برق را برای کاهش افزایش قیمت برای خانوارها با توجه به کاهش اخیر قیمت انرژی بررسی خواهد کرد.

با نزدیک شدن به انتخابات محلی سراسری در اواخر سال جاری، فشار بر دولت برای هزینه‌های بیشتر همچنان قوی خواهد بود و سنگین‌ترین بار بدهی عمومی جهان صنعتی را که دو برابر اقتصاد ژاپن است، بیشتر می‌کند.

(1 دلار = 136.6900 ین)

(گزارش توسط Kantaro Komiya و Tetsushi Kajimoto؛ ویرایش توسط Edmund Klamann، Shri Navaratnam و Kim Coghill)

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.