نخست وزیر اسرائیل برای فشار دادن فرانسه به ایران، هشدار به حزب الله در حال بازی با آتش

[ad_1] سفر لاپید به فرانسه، اولین دیدار او در خارج از کشور از زمان تصدی پست نخست وزیری در هفته گذشته، همچنین فرصتی برای انعطاف پذیری عضلات دیپلماتیک در حالی است که اسرائیلی ها برای انتخابات زودهنگام در نوامبر آماده می شوند. فرانسه یکی از قدرت‌های جهانی است که تلاش می‌کند تا توافق هسته‌ای 2015

کد خبر : 225124
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۴ تیر ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۶
نخست وزیر اسرائیل برای فشار دادن فرانسه به ایران، هشدار به حزب الله در حال بازی با آتش

[ad_1]

سفر لاپید به فرانسه، اولین دیدار او در خارج از کشور از زمان تصدی پست نخست وزیری در هفته گذشته، همچنین فرصتی برای انعطاف پذیری عضلات دیپلماتیک در حالی است که اسرائیلی ها برای انتخابات زودهنگام در نوامبر آماده می شوند.

فرانسه یکی از قدرت‌های جهانی است که تلاش می‌کند تا توافق هسته‌ای 2015 با ایران را احیا کند که دولت قبلی آمریکا از آن خارج شد و اسرائیل با آن مخالفت کرد و محدودیت‌های آن را کافی نمی‌داند.

فرانسه به عنوان مدیر سابق استعماری لبنان، نفوذ بیشتری در بیروت دارد – رهبران بحران‌زده اقتصادی آن روز شنبه زمانی که اسرائیل سه پهپاد حزب‌الله را به سمت یکی از سکوهای گازی آن در دریای مدیترانه سرنگون کرد، سرنگون شدند.

یک مقام ارشد اسرائیلی به خبرنگاران گفت: «فرانسوی ها در موضوع ایران بسیار بسیار فعال هستند.

برای ما مهم است که ادعای خود را مطرح کنیم… اسرائیل با بازگشت به برجام (توافق هسته ای 2015) مخالف است. در عین حال، ما مخالف معامله نیستیم. ما به دنبال یک توافق بسیار قوی هستیم.»

اسرائیل طرف مذاکرات هسته ای نیست. اما پایتخت‌های غربی به نگرانی‌های این کشور در مورد دشمن سرسخت خود توجه کرده‌اند و نگران هستند که اگر دیپلماسی را بن‌بست بداند، ممکن است اقدام نظامی پیشگیرانه انجام دهد.

از زمان خروج ایالات متحده، ایران خود این توافق را نقض کرده و پروژه‌هایی با پتانسیل ساخت بمب را افزایش داده است – هرچند که این طرح را رد می‌کند. پیشرفت‌های فنی آن ساعتی را برای مذاکرات بی‌ثمر تا کنون تنظیم کرده است.

این مقام ارشد اسرائیلی خواستار «فشار هماهنگ» بر ایران و ارائه کمک به «پیش‌نویس چارچوب مناسب» برای آن شد.

اسرائیل عملاً جبهه ای با ایران در لبنان، خانه حزب الله دارد. این مقام ارشد اسرائیلی با اشاره به تیراندازی روز شنبه، این گروه را به “بازی با آتش” متهم کرد.

این مقام از توضیح بیشتر در مورد این هشدار خودداری کرد، اما گفت که لاپید “مطالب جدیدی را در مورد چگونگی به خطر انداختن لبنان توسط حزب الله با ماکرون در میان خواهد گذاشت”.

حزب الله و اسرائیل در سال 2006 در سراسر مرز لبنان با هم جنگیدند اما از آن زمان تا حد زیادی در بن بست پایداری قرار داشتند.

این مقام گفت که سکوی کاریش در نزدیکی سواحل لبنان نه تنها برای اسرائیل، بلکه در نهایت برای اتحادیه اروپا نیز گاز تولید خواهد کرد و از تلاش کشورهای اتحادیه اروپا برای جایگزینی روسیه به عنوان تامین کننده انرژی از زمان حمله به اوکراین بهره می برد.

(نوشته دن ویلیامز؛ ویرایش توسط دیوید گرگوریو)

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.