نخستین ملک تجاری بخش خصوصی در بورس کالا عرضه می‌شود

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از کالا خبر، امیر گلگیر با اشاره به بازار نوپا اما موفق عرضه املاک و مستغلات در بورس کالا گفت: نخستین عرضه های املاک در بورس کالا، مربوط به املاک مازاد بانک ها و نهادهای دولتی بود که موفقیت آمیز رقم خورد و پس از تجربه موفق عرضه املاک نهادها، شاهد پذیرش و

کد خبر : 28743
تاریخ انتشار : جمعه ۱۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۴
نخستین ملک تجاری بخش خصوصی در بورس کالا عرضه می‌شود


به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از کالا خبر، امیر گلگیر با اشاره به بازار نوپا اما موفق عرضه املاک و مستغلات در بورس کالا گفت: نخستین عرضه های املاک در بورس کالا، مربوط به املاک مازاد بانک ها و نهادهای دولتی بود که موفقیت آمیز رقم خورد و پس از تجربه موفق عرضه املاک نهادها، شاهد پذیرش و درخواست عرضه یک ملک تجاری بخش خصوصی در بازار معاملات املاک و مستغلات بورس کالا هستیم.

وی افزود: این برای نخستین بار است که یک فرد حقیقی ملکی را جهت عرضه در بورس کالا پذیرش کرده است.

گلگیر اظهار داشت: قطعا شفافیت بزرگترین عامل در هر معامله ای است و با عرضه املاک در بورس کالا شفافیت قیمتی به عنوان اولین مزیت مطرح می شود چراکه فرآیند معاملات و کشف قیمت های عادلانه در تالار املاک و مستغلات بورس کالا رقم می خورد. مزیت دیگر کاهش هزینه مبادلات املاک است و این هزینه در بورس نسبت به ارقامی که در بازار سنتی اتفاق می افتد قابل مقایسه نبوده و کارمزد ناچیزی است که از سوی طرفین معاملات پرداخت می شود.

گلگیر خاطرنشان کرد: عرضه املاک بانک ها، نهادهای دولتی و حتی شهرداری ها در بورس کالا سبب رهایی این نهادها از مباحث مربوط به تشریفات مزایده می شود.

مدیر بورس کالا و انرژی کارگزاری صبا تامین با بیان این نکته که مزیت دیگر عرضه املاک در بورس کالا را می توان به در دسترس عموم بودن این عرضه ها و شرایط برابر برای همه اشاره کرد گفت: با عرضه املاک در بورس کالا تمامی مشخصات برای عموم قابل نمایش بوده و به جهت شفافیت موجود، تصمیم گیری برای افراد را آسان کرده است. علاوه بر این فرآیند بازاریابی در این شیوه برای عرضه کنندگان آسان تر شده و بازاریابی عمده ای برای املاک شکل می گیرد.

این کارشناس بازار سرمایه در ادامه اظهار داشت: بازار وسیعی برای عرضه املاک پیش بینی شده و با مطرح شدن فروش متری مسکن در بورس کالا و به واسطه بازار پر تقاضای مسکن، چشم انداز این بازار را می توان بسیار مثبت دید. البته هر گونه مانعی در روند این معاملات به مرور و با افزایش سطح عرضه ها، نمایان و برطرف خواهد شد و می توان بازار خوبی را برای تابلوی مسکن بورس کالا متصور بود.

مشخصات نخستین ملک تجاری بخش خصوصی

این ملک تجاری که در دویست و هفتاد و دومین جلسه کمیته عرضه در بورس کالای ایران مورد پذیرش قرار گرفت و قرار است در تاریخ ۱۹ اسفند ماه در بازار املاک و مستغلات بورس کالای ایران به فروش برسد.

در امیدنامه پذیرش این ملک آمده است که کاربری این ملک تجاری بوده و مساحت عرصه ۶۳۸۲.۶۵ متر مربع و مساحت عیان ۹۴۴۱.۵ متر مربع است. مستحدثات، ابنیه و تاسیسات نیز شامل برق ۴۰۰ آمپر، آب،  ۲۰۷۰ متر مربع سوله و۵۹۴۰ متر مربع در سه طبقه اسکلت بتونی است. میزان پیشرفت فیزیکی پروژه مذکور ۵۰ درصد عنوان شده و قیمت پایه عرضه ۲۰۵ میلیارد و ۳۴۶ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان تومان در نظر گرفته شده است.

این ملک که در قم، فلکه شهر قائم، بلوار خلیج فارس، قبل از خیابان کاسه گری، مجتمع تجاری جام جم شده به صورت یکجا در بورس کالای ایران عرضه می شود. شرایط پرداخت در این معامله نیز چنین اعلام شده که ۳۰ درصد از مبلغ به صورت نقد تا ۷ روز کاری بعد از انجام معامله خواهد بود و ۵۰درصد مبلغ نیز ۲۰ روز کاری پس از واریز مرحله اول در نظر گرفته است که به طور همزمان تحویل ملک صورت گرفته و در مرحله سوم ۲۰ درصد مبلغ ۲۰ روز کاری بعد از واریز مرحله دوم انجام شده و به طور همزمان انتقال قطعی سند صورت می گیرد.



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.