نحوه معامله بر اساس قدرت ارز

[ad_1] بازار فارکس در مقایسه با اکثر بازارهای ابزار قابل معامله بسیار منحصر به فرد است. بله، این بزرگترین است، و بله، 24 ساعت شبانه روز و 5 روز هفته باز است، و اگرچه این عوامل آن را منحصر به فرد می کند، هنوز چیزی بسیار منحصر به فرد برای معاملات فارکس وجود دارد که

کد خبر : 373215
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۰ تیر ۱۴۰۲ - ۸:۴۶
نحوه معامله بر اساس قدرت ارز

[ad_1]

بازار فارکس در مقایسه با اکثر بازارهای ابزار قابل معامله بسیار منحصر به فرد است. بله، این بزرگترین است، و بله، 24 ساعت شبانه روز و 5 روز هفته باز است، و اگرچه این عوامل آن را منحصر به فرد می کند، هنوز چیزی بسیار منحصر به فرد برای معاملات فارکس وجود دارد که در هیچ بازار ابزار قابل معامله دیگری یافت نمی شود. .

نام “فارکس” به خودی خود اشاره ای به این دارد که چه چیزی آن را بسیار منحصر به فرد می کند. “فارکس” مخفف مبادله ارز خارجی است. این بدان معنی است که مبادله صرفاً به صورت پول انجام می شود.

اکثر ابزارهای قابل معامله بر اساس مبادله خود یک ابزار قابل معامله و پول معامله می شوند، خواه ابزار قابل معامله سهام، اوراق قرضه، اختیار معامله یا کالا باشد. به این ترتیب، ارزش ابزار قابل معامله بر اساس عرضه یا تقاضای ابزار قابل معامله است. اگر تقاضا برای کالایی که باید مبادله شود بالا باشد، قیمت ها بالا می رود. اگر تقاضا کم باشد، قیمت کاهش می یابد. اگر مردم ابزار قابل معامله مذکور را بفروشند و در نتیجه عرضه را افزایش دهند، قیمت کاهش می یابد. برعکس، اگر مردم خرید کنند و تعداد کمی بفروشند، در نتیجه تقاضا افزایش می‌یابد، آنگاه قیمت افزایش می‌یابد.

بازار فارکس به نحوی از این مفهوم ساده از عرضه و تقاضای یک بعدی فاصله گرفته است. ارزها که قبلاً معیار عرضه یا تقاضای سایر ابزارهای قابل معامله بودند، اکنون کالاهایی هستند که مبادله می شوند. نه تنها این، هر دو ارزی که رد و بدل می شوند، عرضه و تقاضای زیربنایی خود را دارند، که آن را به عرضه و تقاضای دو بعدی تبدیل می کند.

برای مثال، اگر قرار باشد یورو و دلار آمریکا را مبادله کنیم، می‌توانیم فرض کنیم که یورو زیربنای عرضه و تقاضای خود را دارد و همین امر در مورد دلار آمریکا نیز صادق است. هر دو مورد در حال مبادله دارای ارزش سیال هستند. ما نمی توانیم به راحتی فرض کنیم که اگر تقاضای بالایی برای یورو وجود داشته باشد، ارزش مبادله برای این جفت افزایش می یابد. تقاضا برای دلار آمریکا نیز بر ارزش مبادله تاثیر خواهد داشت. اگر هر دو ارز تقاضای بالایی داشته باشند، در این صورت این یک جنگ بین دو ارز خواهد بود و باعث می شود قیمت ها بیشتر نوسان کند.

این همان چیزی است که ما به آن قدرت ارز می گوییم.

قدرت ارز

بنابراین، قدرت ارز چیست؟

قدرت ارز اساساً تقاضای اساسی یک ارز بدون توجه به ارز مظنه ای است که با آن مبادله می شود.

این بیشتر تحت تأثیر ارزش خالص ورودی و خروجی اقتصاد است که از ارز استفاده می کند. همچنین تحت تأثیر عوامل بنیادی و اقتصادی است که به سرمایه گذاران امکان می دهد ارزش یک اقتصاد خاص را ارزیابی کنند و به آنها در تصمیم گیری در مورد سرمایه گذاری در یک اقتصاد خاص یا پس گرفتن سرمایه گذاری خود از آن کمک می کند. ارزش پول بدون دلیل افزایش یا کاهش نمی یابد. سرمایه گذاران با ارز مبادله می کنند تا بتوانند با استفاده از ارز در اقتصاد سرمایه گذاری کنند. به همین دلیل است که انتشار اخبار اساسی اغلب باعث افزایش ارزش مبادله جفت ارزها می شود که شامل ارز متاثر از انتشار اخبار می شود.

به عنوان مثال، فدرال رزرو آمریکا ممکن است افزایش نرخ بهره را اعلام کند. این یک پیشنهاد بسیار جذاب برای سرمایه گذارانی خواهد بود که خواهان بازدهی بالاتر در سرمایه گذاری در اوراق قرضه دولتی خود هستند. برای اینکه آنها در چنین فرصت هایی سرمایه گذاری کنند، باید با دلار آمریکا مبادله کنند و تقاضا را افزایش دهند. در این مثال می توان گفت که دلار آمریکا در برابر سایر ارزها در حال افزایش است.

این مثال ممکن است پیچیده به نظر برسد زیرا به حوزه تحلیل بنیادی می پردازد. با این حال، راه هایی وجود دارد که می توانیم با استفاده از تحلیل تکنیکال و شاخص های فنی، قدرت یا ضعف یک ارز را ارزیابی کنیم.

نشانگر نقشه حرارتی ارز

اندیکاتور Currency Heat Map یک شاخص فنی سفارشی است که به معامله گران کمک می کند تا قدرت و ضعف اساسی هر ارز را در برابر ارزهای دیگر ارزیابی کنند.

نشانگر نقشه حرارتی ارز

قدرت ارزها را به صورت جداگانه مقایسه می کند و به معامله گران این امکان را می دهد تا مشخص کنند که کدام ارزها در حال افزایش قدرت و کدام ارزها ضعیف هستند. همچنین قدرت ارز را به صورت جداگانه مقایسه می‌کند، که به معامله‌گران اجازه می‌دهد تا مشخص کنند که ارز مبنا قوی‌ترین یا ضعیف‌ترین ارز است.

قبل از اینکه به نحوه عملکرد نشانگر نقشه حرارتی ارز بپردازیم، اجازه دهید ابتدا مفهوم ارز پایه و ارز مظنه را درک کنیم.

ارز پایه و ارز مظنه

ارز پایه جفت ارزی است که با ارز دیگری مبادله می شود. در یک جفت فارکس، این واحد پولی است که در سمت چپ جفت وجود دارد.

ارزش جفت ارز بر این اساس است. اگر ارزش جفت فارکس در حال افزایش باشد، پس ارز پایه در حال تقویت است. اگر ارزش جفت در حال کاهش باشد، ارزش ارز پایه در حال تضعیف است.

به عنوان مثال، در جفت EUR/USD، EUR ارز پایه است که با USD مبادله می شود. اگر یورو/دلار در حال افزایش باشد، یورو در حال تقویت است، در حالی که اگر ارزش جفت کاهش یابد، یورو در حال تضعیف است.

از سوی دیگر، مظنه ارز، ارزی است که با ارز پایه مبادله می شود. این در سمت راست جفت ارز یافت می شود.

ارزش ارز مظنه نیز با ارزش جفت فارکس همبستگی معکوس دارد.

در همان جفت EUR/USD، USD همان ارز مظنه است. اگر ارزش جفت در حال افزایش باشد، دلار در حال تضعیف است، در حالی که اگر ارزش جفت در حال کاهش باشد، دلار در حال تقویت است.

نحوه استفاده از نقشه حرارتی ارز

نشانگر نقشه حرارتی ارز، قدرت یک جفت ارز را بر اساس رنگی که برای آن جفت ترسیم می کند، مشخص می کند.

جعبه های سبز لیمویی نشان دهنده روند صعودی قوی هستند، در حالی که جعبه های سبز نشان دهنده روند صعودی ضعیف تر هستند. جعبه های قرمز نشان دهنده یک روند نزولی قوی است، در حالی که جعبه های آجر آتش نشان دهنده روند نزولی ضعیف تر هستند.

همچنین ارزهای پایه را در ستون سمت چپ مشخص می کند، در حالی که ارزهای نقل قول در ردیف بالا قرار دارند.

نحوه استفاده از نقشه حرارتی ارز

برای استفاده از نشانگر نقشه حرارتی ارز، ابتدا باید ارز پایه را در ستون سمت چپ شناسایی کنیم. سپس، آن را با ارز نقل قول از ردیف بالا مطابقت می دهیم. رنگ جعبه مربوطه آن مشخص می کند که آیا این جفت در یک روند صعودی یا نزولی قرار دارد و آیا روند قوی یا ضعیف است.

به عنوان مثال، در جفت EUR/USD، کادر مربوطه قرمز است. این به این معنی است که این جفت در یک روند نزولی قوی قرار دارد. همچنین به این معنی است که یورو در برابر دلار بسیار ضعیف است.

نحوه استفاده از نقشه حرارتی ارز 2

این به ما امکان می دهد تشخیص دهیم کدام جفت ارز به شدت در حال حرکت است و در کدام جهت معامله کنیم.

این اندیکاتور همچنین به ما امکان می دهد در یک نگاه مشاهده کنیم که کدام جفت ارز بیشتر در مقایسه با جفت های دیگر قوی تر است و کدام یک ضعیف تر هستند. به سادگی حساب کنید که آیا ارز در ستون سمت چپ در مقایسه با جفت های دیگر قوی تر یا ضعیف تر است.

شناسایی ارزهای قوی و ضعیف

  • ارز مورد نظر خود را در ستون سمت چپ پیدا کنید.
  • بر اساس رنگ، شمارش کنید که ارزی که ارزیابی می‌کنید در برابر چند واحد پول قوی‌تر و ضعیف‌تر است.
  • اگر جعبه ها بیشتر سبز لیمویی و سبز باشند، واحد پول قوی است.
  • اگر جعبه ها بیشتر قرمز و آجر آتشین باشد، ارز ضعیف است.
  • ارز با بیشترین تعداد جعبه سبز سبز و لیمویی قوی ترین است.
  • ارز با بیشترین تعداد جعبه آجر قرمز و آتشین ضعیف ترین است.

بهتر است قوی ترین ارز را با ضعیف ترین ارز جفت کنید زیرا جهت روند آن قوی تر است. با این حال، ما همچنان باید بررسی کنیم که آیا خود جفت ارز ضعیف است یا قوی.

در نمودار بالا، جفت‌های GBP و CHF قوی‌ترین هستند، در حالی که جفت‌های AUD و NZD ضعیف‌ترین هستند.

نتیجه

یکی از مزیت های اصلی معاملات فارکس این است که معامله گران می توانند به سادگی قوی ترین و ضعیف ترین ارز را جفت کنند و آن را در مقابل یکدیگر معامله کنند. این تمایل به ایجاد احتمال برد بالاتری دارد زیرا روند آن ادامه دارد. بسیاری از معامله گران حرفه ای از این روش استفاده می کنند.

نشانگر نقشه حرارتی ارز فرآیند شناسایی ارزهای قوی و ضعیف و همچنین نقاط قوت و ضعف فردی هر جفت ارز را ساده می کند. معامله گران می توانند به راحتی از این اندیکاتور برای تشخیص اینکه کدام جفت و در کدام جهت باید معامله شوند استفاده کنند.

شاخص های MT4 – دستورالعمل های دانلود

نحوه معامله بر اساس قدرت ارز یک شاخص متاتریدر 4 (MT4) است و ماهیت این اندیکاتور فنی تغییر داده های تاریخ انباشته است.

نحوه معامله بر اساس قدرت ارز فرصتی را برای شناسایی ویژگی ها و الگوهای مختلف در پویایی قیمت ها فراهم می کند که با چشم غیر مسلح قابل مشاهده نیستند.

بر اساس این اطلاعات، معامله گران می توانند حرکت بیشتر قیمت را فرض کرده و استراتژی خود را بر این اساس تنظیم کنند. برای استراتژی های MT4 اینجا را کلیک کنید

پلتفرم معاملاتی فارکس متاتریدر 4 پیشنهادی

  • 50 دلار رایگان برای شروع معاملات فوری! (سود قابل برداشت)
  • پاداش سپرده تا 5000 دلار
  • برنامه وفاداری نامحدود
  • بروکر فارکس برنده جایزه
  • جوایز انحصاری اضافی در طول سال

کارگزار پیشنهادی

>> پاداش 50 دلاری خود را در اینجا مطالبه کنید <<

برای راهنمای گام به گام افتتاح حساب کارگزار XM اینجا را کلیک کنید

نحوه نصب How to Trade بر اساس قدرت ارزی.mq4؟

  • دانلود How to Trade Based Currency Strength.mq4
  • نحوه تجارت بر اساس قدرت ارز.mq4 را در فهرست راهنمای متاتریدر / کارشناسان / اندیکاتورها / کپی کنید.
  • کلاینت متاتریدر 4 خود را راه اندازی یا راه اندازی مجدد کنید
  • نمودار و بازه زمانی را که می‌خواهید شاخص‌های MT4 خود را آزمایش کنید، انتخاب کنید
  • «شاخص‌های سفارشی» را در Navigator خود جستجو کنید که بیشتر در مشتری Metatrader 4 باقی مانده است.
  • بر روی How to Trade Based on Currency Strength.mq4 کلیک راست کنید
  • به نمودار پیوست کنید
  • تنظیمات را تغییر دهید یا ok را فشار دهید
  • شاخص نحوه معامله بر اساس قدرت ارز.mq4 در نمودار شما موجود است

چگونه می توان نحوه تجارت بر اساس قدرت ارز.mq4 را از نمودار متاتریدر خود حذف کرد؟

  • نموداری را انتخاب کنید که در آن نشانگر در کلاینت متاتریدر 4 شما اجرا می شود
  • روی نمودار کلیک راست کنید
  • “فهرست شاخص ها”
  • Indicator را انتخاب کرده و حذف کنید

نحوه معامله بر اساس قدرت ارز (دانلود رایگان)

برای دانلود اینجا را کلیک کنید:

اکنون بارگیری کن



[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها : ، ، ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.