نحوه معامله با باندهای بولینگر

[ad_1] بیشتر معامله گران به دنبال راه هایی برای به دست آوردن مزیت در بازار هستند. بسیاری از معامله گران زمانی آنها را پیدا می کنند که یک اندیکاتور فنی پیدا کنند که با توجه به شرایط فعلی بازار که در آن قرار دارند، اطلاعات درستی را به آنها می دهد. بیشتر شاخص های فنی

کد خبر : 366974
تاریخ انتشار : سه شنبه ۶ تیر ۱۴۰۲ - ۸:۰۳
نحوه معامله با باندهای بولینگر

[ad_1]

باندهای بولینگر و بازارهای بیش از حد خرید یا فروش بیش از حد

بیشتر معامله گران به دنبال راه هایی برای به دست آوردن مزیت در بازار هستند. بسیاری از معامله گران زمانی آنها را پیدا می کنند که یک اندیکاتور فنی پیدا کنند که با توجه به شرایط فعلی بازار که در آن قرار دارند، اطلاعات درستی را به آنها می دهد.

بیشتر شاخص های فنی کار می کنند. با این حال، بیشتر شاخص ها فقط برای یک شرایط خاص بازار کار می کنند. برخی از اندیکاتورهای فنی در شرایط روند بازار بهترین عملکرد را دارند. این اندیکاتورها معمولاً در دسته یک روند به دنبال اندیکاتور فنی قرار می گیرند. برخی از شاخص‌های فنی در طول یک بازار متغییر به خوبی کار می‌کنند که در آن هر زمان که بازار بیش از حد خرید یا بیش از حد فروش باشد، قیمت اغلب معکوس می‌شود. از سوی دیگر، اینها عمدتاً در دسته یک شاخص فنی نوسانگر قرار می گیرند.

باندهای بولینگر یک باند یا نوع کانال نشانگر است که توسط جان بولینگر به عنوان وسیله ای برای اندازه گیری نوسانات بازار ایجاد شده است.

باندهای بولینگر منحصر به فرد است زیرا یکی از معدود شاخص های فنی است که می تواند اطلاعاتی را ارائه دهد که برای انواع مختلف شرایط بازار بسیار مهم است. این اطلاعات در مورد جهت روند که در یک بازار روند حیاتی است، ارائه می دهد. همچنین اطلاعاتی در مورد شرایط قیمت بیش از حد خرید و فروش بیش از حد، که در یک بازار متغیر مرتبط است، ارائه می دهد. همچنین اطلاعاتی در مورد نوسانات ارائه می دهد که به ما کمک می کند انقباضات و گسترش بازار و همچنین ریسک ذاتی بر اساس نوسانات بازار را شناسایی کنیم. همچنین می‌توان از آن برای شناسایی شکست‌های حرکتی ناشی از انقباض بازار استفاده کرد، که در حال حاضر یک استراتژی است.

نحوه معامله با باندهای بولینگر

فرمول باندهای بولینگر

باندهای بولینگر یک شاخص نوع باند است که سه خط را ترسیم می کند. خط میانی یک خط میانگین متحرک ساده (SMA) است که در 20 دوره از پیش تنظیم شده است. خطوط بیرونی انحرافات استاندارد بر اساس خط وسط است که خط 20 SMA است.

باند بالایی با افزودن دو برابر انحراف استاندارد یک نقطه به خط 20 SMA محاسبه می شود. باند پایین از طرف دیگر با کم کردن دو برابر انحراف استاندارد همان دوره از همان خط 20 SMA محاسبه می شود.

خطوط باند بولینگر به صورت زیر محاسبه می شوند.

BOLU = MA (TP، ن) + m * σ [TP, n]

BOLU = MA (TP، ن) m * σ [TP, n]

جایی که:

BOLU = باند بولینگر بالایی

BOLU = باند بولینگر پایین

MA = میانگین متحرک

TP = قیمت معمولی = (بالا + پایین + بسته) / 3

n = تعداد دوره ها در دوره هموارسازی

متر = تعداد انحرافات استاندارد

σ [TP, n] = انحراف استاندارد بیش از آخرین n دوره های TP

باندهای بولینگر و روند

خط میانی باندهای بولینگر یک خط میانگین متحرک ساده 20 دوره ای است. به این ترتیب، درست مانند اکثر خطوط میانگین متحرک، خط وسط باندهای بولینگر نیز می تواند به عنوان مبنایی برای جهت روند استفاده شود. خیلی بیشتر به این دلیل که خط 20 SMA یک خط میانگین متحرک است که معمولاً برای شناسایی جهت روند کوتاه مدت استفاده می شود.

در یک بازار پرطرفدار، عمل قیمت تمایل دارد در نیمه باند بولینگر که جهت روند است، باقی بماند.

در یک روند صعودی، قیمت در نیمه بالایی باندهای بولینگر باقی می ماند.

باندهای بولینگر و روند - روند صعودی

از سوی دیگر، حرکت قیمت در یک روند نزولی در نیمه پایین باند بولینگر باقی می ماند.

باندهای بولینگر و روند - روند نزولی

همچنین می‌توان از آن برای متمایز کردن بازارهای پرطرفدار و بازارهای غیرروند استفاده کرد، زیرا قیمت‌ها در طول بازارهای متلاطم یا متغیر از خط وسط متقاطع می‌شوند.

باندهای بولینگر و روند - بدون روند

این ویژگی ها باندهای بولینگر را به ابزاری موثر برای شناسایی بازارهای پرطرفدار و همچنین جهت روند تبدیل می کند.

باندهای بولینگر و نوسانات

از آنجایی که باندهای بولینگر نیز عمدتاً برای نشان دادن نوسانات بازار ایجاد شده است، همچنین مهم است که یاد بگیریم چگونه از آن به عنوان یک شاخص نوسان استفاده کنیم.

همانطور که قبلا ذکر شد، باندهای بیرونی باندهای بولینگر بر اساس انحرافات استاندارد هستند. به این ترتیب، انقباض و گسترش باندهای بیرونی نشان دهنده نوسانات بازار است.

بازارهایی با نوسانات کم نیز انحراف استاندارد پایینی دارند. این باعث می شود که اندیکاتور یک باند بولینگر منقبض شده را ترسیم کند. با افزایش حجم معاملات و نوسانات بازار، انحرافات استاندارد نیز افزایش می یابد. این باعث می شود که خطوط بیرونی باندهای بولینگر از خط میانی دور شوند و باعث گسترش کل ساختار باندهای بولینگر می شود.

باندهای بولینگر و نوسانات

باندهای بولینگر و بازارهای بیش از حد خرید یا فروش بیش از حد

باندهای بولینگر نه تنها برای شناسایی روندها و نوسانات موثر هستند. همچنین در شناسایی شرایط بازار بیش از حد خرید و فروش بیش از حد، که شرایط اصلی برای تغییر روند هستند، بسیار موثر است.

باندهای بیرونی باندهای بولینگر نشان دهنده سطوح شدید قیمت هستند. در یک باند بولینگر که در دو انحراف استاندارد از پیش تنظیم شده است، قیمت‌هایی که فراتر از محدوده باندهای بولینگر هستند نشان می‌دهند که قیمت بیش از دو انحراف استاندارد از قیمت متوسط ​​فاصله گرفته است.

شکستن قیمت در بالای باندهای بولینگر نشان دهنده بازار بیش از حد خرید است، در حالی که افت قیمت به زیر باندهای بولینگر پایین نشان دهنده بازار بیش از حد فروش است که هر دو شرایط اصلی برای معکوس شدن میانگین یا تغییر روند هستند.

با این حال، همه نقض‌های فراتر از این سطوح نشان نمی‌دهند که قیمت در واقع معکوس خواهد شد. نشانه‌های یک برگشت را می‌توان بر اساس عملکرد قیمت مشاهده کرد که ویژگی‌های یک معکوس روند بالقوه را نشان می‌دهد، مانند الگوهای کندل معکوس که در برابر این سطوح شدید فشار می‌آورند.

الگوهای کندل معکوس صعودی که به باندهای بولینگر پایین فشار می‌آورند، نشان‌دهنده بازگشت صعودی ناشی از شرایط فروش بیش از حد است، در حالی که الگوهای کندل معکوس نزولی که در برابر باندهای بولینگر بالایی فشار می‌آورند، معکوس نزولی ناشی از شرایط خرید بیش از حد را نشان می‌دهند.

باندهای بولینگر و بازارهای بیش از حد خرید یا فروش بیش از حد

باندهای بولینگر و برک آوت های مومنتوم

چرخه های بازار الگوهای تکرار شونده ای هستند که می توانند فرصت های معاملاتی را برای معامله گران ایجاد کنند. انقباضات بازار معمولاً با گسترش شدید بازار همراه است. به این ترتیب، شکست‌های مومنتوم که پس از انقباض بازار اتفاق می‌افتند، می‌تواند یک ورود سریع به تجارت شکست خوب باشد.

برک‌آوت‌های مومنتوم ممکن است بر اساس شکستن شمع تکانه قوی در خارج از باندهای بولینگر و بسته شدن شدید در خارج از آن شناسایی شوند. این شمع های مومنتوم ممکن است نشان دهنده شروع مرحله گسترش بازار باشد که ممکن است منجر به روند قوی شود.

باندهای بولینگر و برک آوت های مومنتوم

باندهای بولینگر و برک‌آوت‌های مومنتوم ۲

نتیجه

Bollinger Bands یک شاخص فنی همه کاره است که می تواند در بازارهای مختلف استفاده شود. استفاده از این اندیکاتور به معامله گران این امکان را می دهد که بازار را همانطور که هست تجزیه و تحلیل کرده و بخوانند نه اینکه آن را وادار به مطابقت با استراتژی شما کند. معامله گران فقط باید یاد بگیرند که تشخیص دهند بازار بر اساس نحوه واکنش قیمت به باندهای بولینگر چه می کند.

دانلود استراتژی های معاملاتی باندهای بولینگر



[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها : ، ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.