نحوه معامله الگوهای مثلث صعودی و نزولی

[ad_1] یکی از بهترین راه‌اندازی‌های معاملاتی، در هنگام شکست مومنتوم قوی است که از سطح مقاومت تعیین‌شده شکسته می‌شود و در هنگام شکست مومنتوم قوی که به زیر سطح حمایت تعیین‌شده می‌رسد. در این شرایط بازار، معامله‌گرانی که قادر به زمان‌بندی صحیح این تنظیمات بودند، معمولاً سودهای کلانی را به دست می‌آورند، زیرا بازار تمایل

کد خبر : 361515
تاریخ انتشار : جمعه ۲۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۶
نحوه معامله الگوهای مثلث صعودی و نزولی

[ad_1]

نحوه معامله الگوهای مثلث صعودی و نزولی

یکی از بهترین راه‌اندازی‌های معاملاتی، در هنگام شکست مومنتوم قوی است که از سطح مقاومت تعیین‌شده شکسته می‌شود و در هنگام شکست مومنتوم قوی که به زیر سطح حمایت تعیین‌شده می‌رسد. در این شرایط بازار، معامله‌گرانی که قادر به زمان‌بندی صحیح این تنظیمات بودند، معمولاً سودهای کلانی را به دست می‌آورند، زیرا بازار تمایل دارد به شدت در جهت شکست حرکتی بدون مقاومت حرکت کند. هرچه سطح حمایت یا مقاومت قوی‌تر باشد، شکست حرکتی قوی‌تر است.

شناسایی و زمان‌بندی صحیح این شکست‌ها برای معامله‌گران جدید بسیار دشوار است. با این حال، تکنیک‌هایی وجود دارد که در آن معامله‌گران می‌توانند چنین تنظیمات شکست حرکتی با احتمال بالا را بسیار آسان‌تر شناسایی کنند. یکی از آنها استفاده از الگوهای قیمتی است.

الگوهای قیمت معمولا بر اساس روانشناسی بازار شکل می گیرند. برای چشم غیرقابل تشخیص، این الگوها ممکن است فقط یک الگو باشند. با این حال، برای یک تاجر باتجربه، این الگوها داستانی از چگونگی حرکت بازار و آنچه که بازار در حال حاضر فکر می کند، نشان می دهد.

الگوی مثلث صعودی

الگوی مثلث صعودی یک الگوی صعودی است که اغلب به عنوان الگوی ادامه روند در نظر گرفته می شود. این به این دلیل است که مثلث های صعودی معمولاً پس از یک روند صعودی قوی تشکیل می شوند.

الگوی مثلث صعودی

الگوی مثلث صعودی توسط یک خط مقاومتی تشکیل شده است که توسط نوسانی که تقریباً در یک سطح قرار دارند و یک خط حمایت مورب که به‌واسطه پایین‌های نوسانی در حال افزایش است، به سمت بالا شیب‌دار تشکیل می‌شود.

اگر به این الگو نگاه کنید، متوجه می‌شوید که داستانی که در آن تعریف می‌شود، مربوط به بازاری است که در یک روند صعودی قرار دارد اما به سطح مقاومتی رسیده است که ممکن است برای بازار غیرقابل قبول به نظر برسد. بنابراین، با رسیدن به این سطح مقاومت، قیمت اغلب به پایین باز می گردد. با این حال، اگرچه یک مقاومت قوی مانع پیشرفت روند قبلی می شود، تمایل بازار ممکن است همچنان صعودی باشد. بنابراین، معامله‌گران همچنان به خرید ادامه می‌دهند، زیرا بازار کاهش می‌یابد که باعث می‌شود هر نوسان پایین‌تری به افزایش خود ادامه دهد. این یک مرحله تثبیت بازار را ایجاد می کند که از پایین در نوسانات پایین در حال سفت شدن است. همانطور که فروشندگان در سطح مقاومت در هر جهش کاهش می یابند، سطح مقاومت ضعیف می شود. سپس، قیمت از خط مقاومت تضعیف شده با مقاومت کم یا بدون مقاومت بالای آن می شکند.

برای معامله این الگو، معامله گران باید آن را به عنوان یک الگوی شکست حرکتی در نظر بگیرند، به محض اینکه قیمت به شدت از خط مقاومت شکسته شد، معامله کنند.

اگرچه یک مثلث صعودی معمولاً به عنوان یک الگوی ادامه در نظر گرفته می شود، مواردی نیز وجود دارد که در آن الگو به عنوان یک منطقه تثبیت بدون یک روند صعودی قبلی تشکیل می شود.

الگوی مثلث نزولی

الگوی مثلث نزولی دقیقا برعکس مثلث صعودی است. اغلب به عنوان یک الگوی ادامه روند نزولی در نظر گرفته می شود زیرا اغلب بلافاصله پس از یک روند نزولی شکل می گیرد.

الگوی مثلث نزولی

مثلث نزولی دارای سطح پشتیبانی افقی با نوسان پایین است که تقریباً در یک سطح هستند و اوج های نوسانی که پایین و پایین تر می شوند و یک خط روند مورب نزولی را تشکیل می دهند.

باز هم، با نگاه کردن به این نمودار، می‌توانیم بگوییم که این دقیقاً خلاف داستان مثلث صعودی است.

در این الگو شاهد بودیم که بازار در یک روند نزولی قرار داشت تا اینکه به سطح قابل توجهی رسید که به سطح حمایتی قوی تبدیل شده است. به نظر نمی‌رسد که فعالان بازار نزولی نمی‌توانند به زیر آن برسند زیرا قیمت همچنان از این سطح جهش می‌کند. با این حال، فعالان بازار نزولی نیز به اندازه کافی پافشاری می‌کنند که به فروش در سطوح پایین‌تر و پایین‌تر قیمت ادامه می‌دهند که باعث می‌شود نوسانات نوسانی پایین‌تر و پایین‌تر بیاید. باز هم، این یک انقباض در بازار ایجاد می کند که این بار انقباض از بالا ناشی از افت ارتفاعات نوسانی است. خریداران در سطح پشتیبانی هر بار که قیمت به سطح حمایت می رسد دوباره کاهش می یابند. سپس، قیمت به زیر سطح مقاومت سقوط می کند بدون اینکه مقاومت بیشتری در زیر آن وجود داشته باشد.

باز هم، اگرچه مثلث نزولی عمدتاً یک الگوی ادامه روند است، مواردی نیز وجود دارد که در آن الگو دقیقاً به عنوان مرحله انقباض بازار قبل از یک روند نزولی جدید شکل می‌گیرد.

نشانگر زیگزاگ و الگوهای قیمت

بسیاری از معامله گران جدید تشخیص عینی الگوهای قیمت را دشوار می دانند. این به این دلیل است که شناسایی الگوهای قیمت با شناسایی خطوط روند و نقاط نوسان پیش‌بینی می‌شود و بسیاری از معامله‌گران جدید به اندازه کافی برای شناسایی این الگوها اطمینان ندارند.

الگوهای قیمت توسط خطوط روند، چه مورب یا افقی، شکل می‌گیرند. خطوط روند به نوبه خود بر اساس نوسان اوج و نوسان پایین شکل می گیرند که توسط یک خط به هم متصل می شوند.

اندیکاتور زیگزاگ یک ابزار تحلیل تکنیکال است که به طور خودکار چنین نوسانی اوج و نوسان پایین را بر اساس محاسبات ریاضی زیربنایی افزایش و کاهش قابل توجه قیمت شناسایی می کند.

به این ترتیب، از آنجایی که اندیکاتور زیگزاگ می تواند به معامله گران کمک کند تا نوسانات نوسانی و نوسانی را شناسایی کنند، در حال حاضر شناسایی خطوط روند برای معامله گران آسان تر است و به نوبه خود الگوهای قیمتی را که توسط چنین خطوط روندی شکل می گیرد، شناسایی می کنند.

راه اندازی الگوی قیمت مثلث صعودی

  • یک الگوی مثلث صعودی را با ارتفاعات نوسانی تقریباً در همان سطح شناسایی کنید که مقاومت افقی را تشکیل می‌دهند و پایین‌هایی را که دائماً در حال افزایش هستند و یک تکیه گاه مورب در حال افزایش را تشکیل می‌دهند.
  • با شکسته شدن قیمت از سطح مقاومت، یک سفارش خرید وارد کنید.
  • حد ضرر را زیر سطح پشتیبانی در نقطه شکست تنظیم کنید.
  • ارتفاع مثلث را در نوسان اولیه اندازه بگیرید و از آن به عنوان ارتفاع هدف استفاده کنید.

راه اندازی الگوی قیمت مثلث صعودی

تنظیم الگوی قیمت مثلث نزولی

  • یک الگوی مثلث نزولی با نوسان پایین تقریباً در همان سطح شناسایی کنید که یک تکیه گاه افقی را تشکیل می دهد و ارتفاعات نوسانی که دائماً در حال سقوط هستند و یک تکیه گاه مورب در حال سقوط را تشکیل می دهند.
  • با کاهش قیمت به زیر سطح پشتیبانی، یک سفارش فروش وارد کنید.
  • حد ضرر را بالاتر از سطح مقاومت در نقطه شکست قرار دهید.
  • ارتفاع مثلث را در نوسان اولیه اندازه بگیرید و از آن به عنوان ارتفاع هدف استفاده کنید.

تنظیم الگوی قیمت مثلث نزولی

این روش معامله الگوهای قیمت مثلث صعودی و نزولی روش کلاسیک محافظه کارانه برای معامله آن است. معامله گران تهاجمی ممکن است تصمیم بگیرند که استاپ ضرر را روی یک فراکتال در داخل مثلث قبل از شکستن کندل قرار دهند، که باید حد ضرر بیشتری را ایجاد کند. معامله گران همچنین ممکن است به جای قرار دادن یک هدف سود ثابت، روند را کاهش دهند، زیرا روندها معمولاً از یک شکست پیروی می کنند.

نتیجه

الگوهای مثلث صعودی و نزولی یک راه اندازی اصلی معاملات برای اکثر معامله گران الگوی روز است. این به این دلیل است که این الگو به سادگی کار می کند.

همچنین در مقایسه با سایر الگوهای شکست احتمال بیشتری دارد. این به این دلیل است که الگوهای مثلث صعودی و نزولی یک جهت هستند. ما فقط روی شکست افقی حمایت یا مقاومت معامله می کنیم. بر خلاف الگوهای مثلث متقارن که در آن ما نمی دانیم قیمت کجا شکسته می شود یا اینکه آیا واقعاً یک شکست است.

معامله گران می توانند به سادگی تجارت الگوهای مثلث صعودی و نزولی را با استفاده از اندیکاتور زیگزاگ به عنوان کمکی برای سهولت در شناسایی چنین الگوهایی تمرین کنند.


دستورالعمل های نصب استراتژی های تجارت فارکس

نحوه معامله الگوهای مثلث صعودی و نزولی ترکیبی از شاخص(های) متاتریدر 4 (MT4) و الگو است.

ماهیت این استراتژی فارکس تغییر داده های تاریخ انباشته و سیگنال های معاملاتی است.

نحوه معامله الگوهای مثلث صعودی و نزولی فرصتی را برای شناسایی ویژگی ها و الگوهای مختلف در پویایی قیمت ها فراهم می کند که با چشم غیر مسلح قابل مشاهده نیستند.

بر اساس این اطلاعات، معامله گران می توانند حرکت بیشتر قیمت را فرض کنند و این استراتژی را بر این اساس تنظیم کنند.

پلتفرم معاملاتی فارکس متاتریدر 4 پیشنهادی

  • 50 دلار رایگان برای شروع معاملات فوری! (سود قابل برداشت)
  • پاداش سپرده تا 5000 دلار
  • برنامه وفاداری نامحدود
  • بروکر فارکس برنده جایزه
  • جوایز انحصاری اضافی در طول سال

کارگزار پیشنهادی

>> پاداش 50 دلاری خود را در اینجا مطالبه کنید <<

برای راهنمای گام به گام افتتاح حساب کارگزار XM اینجا را کلیک کنید

چگونه الگوهای مثلث صعودی و نزولی را نصب کنیم؟

  • دانلود How to Trade Ascending and Descending Triangle Patterns.zip
  • *فایل های mq4 و ex4 را در فهرست راهنمای متاتریدر / کارشناسان / اندیکاتورها / کپی کنید
  • فایل tpl (الگو) را در فهرست / قالب ها / متاتریدر خود کپی کنید
  • کلاینت متاتریدر خود را راه اندازی یا راه اندازی مجدد کنید
  • نمودار و بازه زمانی را که می‌خواهید استراتژی فارکس خود را آزمایش کنید، انتخاب کنید
  • بر روی نمودار معاملاتی خود کلیک راست کرده و روی “Template” قرار دهید.
  • برای انتخاب نحوه تجارت الگوهای مثلث صعودی و نزولی به سمت راست حرکت کنید
  • مشاهده خواهید کرد که چگونه می توان الگوهای مثلث صعودی و نزولی را در نمودار خود معامله کرد

*توجه: همه استراتژی های فارکس با فایل های mq4/ex4 ارائه نمی شوند. برخی از قالب ها در حال حاضر با شاخص های MT4 از پلتفرم متاتریدر ادغام شده اند.

برای دانلود اینجا را کلیک کنید:

صرفه جویی

صرفه جویی

دسترسی دانلود را دریافت کنید



[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.