نحوه شناسایی بهترین زمان بندی خرید و فروش – سیستم های معاملاتی – 23 آوریل 2022

[ad_1] تجارت عملی است. ما معامله می کنیم تا از معاملات خود سود ببریم. از این رو، اگر شما یک معامله گر هستید، مهمترین سوالی که باید بپرسید این است که “چگونه با معامله کردن سود می کنید؟” بگویید که شما و دوستتان یک سهام خریدید. با این حال، نتیجه شما می تواند کاملا متفاوت

کد خبر : 197529
تاریخ انتشار : یکشنبه 24 آوریل 2022 - 6:54
نحوه شناسایی بهترین زمان بندی خرید و فروش – سیستم های معاملاتی – 23 آوریل 2022

[ad_1]

تجارت عملی است. ما معامله می کنیم تا از معاملات خود سود ببریم. از این رو، اگر شما یک معامله گر هستید، مهمترین سوالی که باید بپرسید این است که “چگونه با معامله کردن سود می کنید؟” بگویید که شما و دوستتان یک سهام خریدید. با این حال، نتیجه شما می تواند کاملا متفاوت از دوست شما باشد. حتی اگر هر دوی شما سهام یکسانی بخرید، باز هم ممکن است ضرر کنید در حالی که دوستتان پول درآورده است. چه چیزی باعث تفاوت بین شما و دوستتان می شود؟ زمان ورود است. به عبارت دیگر، مهم‌ترین عامل پشت سر یک معامله موفق، دانستن بهترین ورودی در معاملات است. این سوال زمان بندی چیزی است که هر معامله گر باید و باید بپرسد. در واقع می توان پاسخ این سوال را از دیدگاه چرخه بازار فرمول بندی کرد. پاسخ ساده این است که این تصویر می تواند چنین فرصت برنده ای را تجسم کند.

شکل 5-1: طراحی مفهومی برای نشان دادن بهترین خرید

بگویید که EURUSD یا بیت کوین دارای چرخه بزرگ و چرخه کوچک هستند. بهترین فرصت خرید شما در ناحیه ای خواهد بود که چرخه های کوچک و بزرگ با هم تقویت می شوند که به عنوان خط نقطه چین در تصویر نشان داده شده است. این تقاطع نازکی است که هر دو معامله‌گر کوتاه‌مدت و معامله‌گر بلندمدت با هم می‌پرند. با این حال، اینجا جایی است که اکثر معامله گران معمولی دیگر از فکر کردن خودداری می کنند. یک مشکل در این تصویر وجود دارد اگرچه مفهوم آن کاملاً سالم است. مشکل این است که بازار چرخه منظمی ندارد که بتوانیم اوج و فرود آن را با فاصله زمانی ثابت مانند منحنی سینوسی کتاب درسی فیزیک دنبال کنیم. از این رو، این تصویر فقط برای مفهوم‌سازی بهترین ورودی خرید آموزشی است. اگر اینطور بود، پول درآوردن در بازار فارکس یا بورس بسیار آسان‌تر بود، خرید یورو دلار در روز دوشنبه و فروش در بالاترین قیمت روز جمعه چیزی شبیه به این یا مشابه. در واقع چیزی که ما را سخت می کند این است که چرخه بازار منظم نیست اما تصادفی است.

شکل 5-2: چرخه بازار در بازه زمانی EURUSD D1

چرخه بازار نامنظم است. گاهی اوقات قیمت در چرخه آهسته حرکت می کند و گاهی قیمت در چرخه سریع حرکت می کند. گاهی اوقات نوسانات قیمت حول دامنه بزرگ و گاهی اوقات نوسانات قیمت فقط حول دامنه کوچک است. این مشاهداتی است که ما می توانیم هر روز در بازار فارکس و بورس انجام دهیم، چرخه های مبهم و کثیف به جای منحنی سینوسی تمیز. از این رو، هرگونه تحلیل تکنیکال که این سطح ناهموار و ناهموار بازار را در نظر نگیرد، برای پیش بینی بازار موثر نیست.

شکل 5-3: نمایش چرخه فراکتال

خبر خوب این است که درک موج فراکتال می تواند به ما در پیش بینی بازار بسیار کمک کند. به این دلیل است که موج فراکتال ابزاری است که از نظر تئوری برای کار با داده های قیمت با چرخه های ناهموار بسیاری طراحی شده است. برخلاف موج فراکتال، بسیاری از ابزارهای دیگر با تعداد چرخه‌های ناهموار بیشتر در داده‌های قیمت، آسیب بیشتری خواهند دید، به عنوان مثال، مانند توزیع نرمال و سایر روش‌های چرخه‌ای که برای کار با چرخه‌های منظم طراحی شده‌اند. از این رو، موج فراکتال بهترین ابزار برای پیش بینی چرخه های فازی و کثیف در بازار فارکس و بورس است. از نظر تئوری، یکی از بهترین ابزارها برای مدل‌سازی چرخه‌های تصادفی در بازار فارکس و بورس است. تحلیل نقطه اوج اولین قدم مهم است زیرا چرخه های فازی و کثیف را به شکل قابل خواندن برای ما تجسم می کند. بنابراین، تجزیه و تحلیل تکنیکال با استفاده مناسب از این تحلیل پیک، ابزار مهمی برای پیش‌بینی بازار است.

اکنون به سؤال زمان‌بندی ورود برمی‌گردیم، چگونه می‌توانیم لحظه‌ای را که چرخه‌های کوچک و بزرگ با هم با استفاده از تحلیل تکنیکی تقویت می‌شوند، بدست آوریم؟ اگرچه تحلیل تکنیکال ابزار خوبی برای پیش‌بینی چرخه تصادفی است، اما هنوز به این معنا نیست که آنها برای ثبت چرخه‌های چندگانه طراحی شده‌اند. در واقع، پاسخ بسیار ساده است. تعیین زمان‌بندی که چرخه‌های کوچک و بزرگ با هم تقویت می‌شوند را می‌توان با ترکیب دو یا چند تکنیک برای سنجش میزان ورود خود به جای استفاده از یک تکنیک واحد انجام داد. ترکیب دو یا چند تحلیل تکنیکال یک استراتژی معاملاتی خوب است، زیرا در عمل ممکن است نیاز به گرفتن تقاطع برای بیش از دو چرخه داشته باشیم. از نظر فنی، وقتی از چندین تکنیک استفاده می کنید، شانس بالایی برای گرفتن بهترین ورودی دارید.

علاوه بر این، استفاده از دو یا چند بازه زمانی نمودار می تواند مقداری ارزش برای بهبود عملکرد معاملاتی شما نیز بیافزاید. ترکیب خوب تحلیل تکنیکال و بازه زمانی نمودار نتایج مثمر ثمری را به همراه خواهد داشت. از این رو، اگر می خواهید یک معامله گر موفق شوید، آموزش و تمرین یک الزام ضروری است. در اینجا یک نکته پایانی است. از آنجایی که بازار از چرخه های احتمالی تشکیل شده است، نتیجه شما ضد گلوله نخواهد بود. بنابراین، شما باید با راه اندازی با احتمال بالا معامله کنید. شما باید درک کنید که تجارت مربوط به کیفیت است نه کمیت. علاوه بر این، شناسایی بهترین ورودی فروش دقیقاً مشابه شناسایی بهترین ورودی خرید است. ما فقط باید به دنبال تقاطعی باشیم که در آن چرخه های کوچک و بزرگ با استفاده از دو یا چند تحلیل تکنیکی در حال سقوط هستند.

درباره این مقاله

این مقاله بخشی از نسخه پیش نویس کتاب: تجزیه و تحلیل فنی در بازار فارکس و بورس (تجزیه و تحلیل تقاضای عرضه و مقاومت در برابر پشتیبانی) است. نسخه کامل کتاب را می توانید از لینک زیر مشاهده کنید:

https://algotrading-investment.com/portfolio-item/technical-analysis-in-forex-and-stock-market/

همچنین می توانید از Ace Supply Demand Zone Indicator در MetaTrader برای انجام تجزیه و تحلیل فنی خود استفاده کنید. نشانگر منطقه تقاضای عرضه Ace نشانگر منطقه تقاضای عرضه بدون رنگ آمیزی و بدون تاخیر است که دارای بسیاری از ویژگی های قدرتمند ساخته شده است.

https://www.mql5.com/fa/market/product/40076

https://www.mql5.com/fa/market/product/40075

https://algotrading-investment.com/portfolio-item/ace-supply-demand-zone/

در زیر صفحه فرود برای نمودار بهینه (نمودار و پلتفرم تحلیلی مستقل) آمده است.

https://algotrading-investment.com/2019/07/23/optimum-chart/

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.