نحوه تعویض فنرهای تعلیق

فنرهای سیستم تعلیق ، همچنین به عنوان سیم پیچ تعلیق شناخته می شوند ، فنرهای فلزی بزرگی هستند که به وسیله نقلیه شما متصل شده و به جذب ضربه جاده کمک کرده و وزن خودروی شما را تحمل می کنند. با گذشت زمان ، آنها می توانند فرسوده و خراب شوند و برای اینکه ایمن

کد خبر : 9118
تاریخ انتشار : سه شنبه ۳۰ دی ۱۳۹۹ - ۷:۳۲
نحوه تعویض فنرهای تعلیق


فنرهای سیستم تعلیق ، همچنین به عنوان سیم پیچ تعلیق شناخته می شوند ، فنرهای فلزی بزرگی هستند که به وسیله نقلیه شما متصل شده و به جذب ضربه جاده کمک کرده و وزن خودروی شما را تحمل می کنند. با گذشت زمان ، آنها می توانند فرسوده و خراب شوند و برای اینکه ایمن وسیله نقلیه شما کار کند ، باید جایگزین شوند. این امکان وجود دارد که خودتان آنها را تعویض کنید ، اما بسیار مهم است که با خیال راحت فنرها را با استفاده از دستگاه های خاصی به نام کمپرسور فنر فشرده نگه دارید. این کار را بدون کمپرسور فنر انجام ندهید زیرا می توانید به خود یا شخص دیگری آسیب برسانید.

مراحل

  • تصویری با عنوان Replace Suspension Springs مرحله 01


    1
    وسایل نقلیه را روی سطح هموار پارک کرده و ترمز دستی را درگیر کنید. یک مکان خوب و یکنواخت برای پارک وسایل نقلیه خود مانند یک راهرو یا گاراژ پیدا کنید. اگر وسیله نقلیه یک گیربکس استاندارد یا دستی است ، ترمز دستی را بکشید تا درگیر شود. اگر جعبه دنده اتوماتیک است ، ترمز دستی را در نزدیکی درب راننده قرار دهید و پا بزنید یا فشار دهید تا درگیر شود.[1]

    هشدار: اگر هنگام جابجایی فنر تعلیق ، وسیله نقلیه شما حرکت کند ، ممکن است به طور بالقوه از روی جک بیفتد یا فنر از بین برود و آسیب جدی ببیند.

  • کار روی سطح زاویه دار دسترسی به فنر تعلیق را برای شما دشوار می کند.
  • تصویری با عنوان تعویض فنرهای تعلیق مرحله 02

    2
    مهره های لاستیکی را که قصد دارید بردارید با اتو لاستیک شل کنید. یک اتو لاستیک استاندارد بردارید و آن را به 1 مهره مهره لاستیک وصل کنید. آن را فقط به اندازه کافی بچرخانید تا مهره درب شل شود ، اما آن را جدا نکنید. تمام مهره های لاستیک را شل کنید.[2]
  • اگر وسیله نقلیه شما دارای یک hubcap است که مهره های درب را می پوشاند ، باید آن را با کنجکاوی گوشه ای با یک پیچ گوشتی صاف بردارید.
  • قبل از جک زدن در خودرو ، شل شدن مهره های درب بسیار راحت تر است.
  • تصویری با عنوان Replace Suspension Springs مرحله 03

    3
    جک را در زیر محور نزدیک تایر بلغزانید و آن را بالا ببرید. از جک استاندارد وسیله نقلیه استفاده کنید و محور خودرو را در قسمت زیرین ، نزدیک لاستیکی که قصد دارید بردارید ، قرار دهید. جک را زیر خودرو بلغزانید و قسمت بالای آن را در مقابل محور قرار دهید. لنگ را لنگ بزنید یا بچرخانید تا بالا بیاید تا پایین لاستیک حدود 2-3 اینچ (5.1-7.6 سانتی متر) در هوا معلق شود.[3]
  • این وسیله نقلیه فقط باید به اندازه کافی جک شود تا امکان برداشتن تایر وجود داشته باشد.
  • تصویری با عنوان Replace Suspension Springs مرحله 04

    4
    مهره های عقب را بردارید و لاستیک را از خودرو خارج کنید. با دستان خود و یا استفاده از اتو لاستیک ، تمام مهره های درب لاستیک را باز کنید. سپس ، از هر دو دست خود برای گرفتن قسمت بیرونی تایر و کشیدن آن از خودرو استفاده کنید. مهره های لاستیک و لاستیک را کنار بگذارید.[4]

    تبلیغات

  • اکثر وسایل نقلیه لاستیک هایی با مهره های بین 5 تا 6 شاخه دارند.


  • لینک منبع :
    هوشمندنیوز

    آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
    + مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
    آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
    + مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
    آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
    + مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
    ای کافی شاپ
    مدیریت حرفه ای کافی شاپ
    خبره
    حقوقدان خبره
    و حرفه ای
    سرآشپز حرفه ای
    آموزش مجازی تعمیرات موبایل
    آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
    آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

    برچسب ها : ، ، ،

    ارسال نظر شما
    مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
    • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.