نتیجه پارلمان “شوک دموکراتیک” است، اما ما می توانیم حکومت کنیم

[ad_1] پاریس (رویترز) – برونو لومر وزیر دارایی فرانسه گفت که احساس می‌کند مطمئن است که امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور این کشور می‌تواند کشور را اداره کند، حتی اگر اردوگاهش اکثریت مطلق خود را از دست بدهد. لومر در پاسخ به سوالی درباره گزینه‌های دولت برای ماندن در قدرت به شبکه تلویزیونی فرانس 2 گفت: «نگران

کد خبر : 218860
تاریخ انتشار : دوشنبه 20 ژوئن 2022 - 5:07
نتیجه پارلمان “شوک دموکراتیک” است، اما ما می توانیم حکومت کنیم

[ad_1]

پاریس (رویترز) – برونو لومر وزیر دارایی فرانسه گفت که احساس می‌کند مطمئن است که امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور این کشور می‌تواند کشور را اداره کند، حتی اگر اردوگاهش اکثریت مطلق خود را از دست بدهد.

لومر در پاسخ به سوالی درباره گزینه‌های دولت برای ماندن در قدرت به شبکه تلویزیونی فرانس 2 گفت: «نگران نیستم»، اما افزود که اگر همه اردوگاه‌های دیگر تصمیم به همکاری نگیرند «این کار ظرفیت ما برای اصلاح و محافظت از فرانسوی‌ها را مسدود می‌کند».

لومر که به مدت پنج سال دومین وزیر دارایی منطقه یورو بوده است، اذعان کرد که بسیاری از رای دهندگان فرانسوی احساس می کنند “نتایج به اندازه کافی سریع نمی آیند”، به ویژه در مورد قدرت خرید، نگرانی شماره 1 رأی دهندگان. نظرسنجی ها

جنگ در اوکراین عرضه مواد غذایی و انرژی را محدود کرده و تورم را به‌رغم محدودیت‌هایی که دولت بر قیمت سوخت و برق وضع کرده است، افزایش داده است.

لومر در پاسخ به سوالی درباره ائتلاف‌های جدید بالقوه برای حفظ قدرت، گفت که چهار اولویت اصلی که تعیین می‌کنند ماکرون اکنون به چه کسی خواهد رسید، «کار، امنیت، اروپا و آب و هوا» است.

لومر که در گذشته خود برای یک کرسی در مجلس ملی نامزد شده بود، این بار تصمیم گرفت در منطقه روستایی Eure جایی که حزب راست افراطی Rassemblement National در روز یکشنبه برنده شد، در انتخابات مجدد شرکت نکند.

(گزارش توسط Tassilo Hummel؛ ویرایش توسط Sudip Kar-Gupta و Frank Jack Daniel)

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.