نتانیاهو در راس دولت راست افراطی قدرت را دوباره به دست خواهد گرفت

[ad_1] رهبر کهنه کار، 73 ساله و تحت محاکمه به اتهامات فساد که او انکار می کند، از زمانی که بلوک احزاب مذهبی ملی گرا و یهودی او اکثریت پارلمانی را در انتخابات 1 نوامبر به دست آورد، باید نگرانی ها در مورد سرنوشت آزادی های مدنی، دیپلماسی و حکومت پاک را آرام کند. اتحاد

کد خبر : 299303
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۸ دی ۱۴۰۱ - ۷:۰۷
نتانیاهو در راس دولت راست افراطی قدرت را دوباره به دست خواهد گرفت

[ad_1]

رهبر کهنه کار، 73 ساله و تحت محاکمه به اتهامات فساد که او انکار می کند، از زمانی که بلوک احزاب مذهبی ملی گرا و یهودی او اکثریت پارلمانی را در انتخابات 1 نوامبر به دست آورد، باید نگرانی ها در مورد سرنوشت آزادی های مدنی، دیپلماسی و حکومت پاک را آرام کند.

اتحاد او با احزاب صهیونیسم مذهبی و قدرت یهود با توجه به مخالفت آنها با تشکیل دولت فلسطین و تحریکات گذشته برخی از اعضا علیه نظام قضایی اسرائیل، اقلیت عرب و حقوق دگرباشان جنسی، موجب ناراحتی شده است.

نتانیاهو با دفع انتقادات، بارها متعهد به ترویج مدارا و پیگیری صلح شده است. نتانیاهو روز چهارشنبه گفت: ما یک دولت باثبات برای یک دوره کامل تشکیل خواهیم داد که از همه شهروندان اسرائیل مراقبت خواهد کرد.

او که طولانی‌ترین رهبر اسرائیل بود، سه سال در دهه 1990 و سپس از 2009 تا 2021 نخست‌وزیر بود، البته در برخی مواقع پیش از انتخابات ریاست یک دولت موقت را بر عهده داشت.

طرح کلی سیاست جدید دولت که روز چهارشنبه منتشر شد، گفت که برای صلح با همه همسایگان اسرائیل تلاش خواهد کرد.

با این حال، اولین اصل راهنمای فهرست شده، به ادعاهای حقوق ملی «انحصاری و غیرقابل تعرض» یهودیان «در سرتاسر سرزمین اسرائیل» اشاره می‌کند، اصطلاحی که به نظر می‌رسد شامل کرانه باختری و بیت‌المقدس شرقی – از جمله سرزمین‌هایی است که فلسطینی‌ها به دنبال ایجاد کشور هستند.

برای فلسطینی‌ها، صف دولت نتانیاهو به سادگی دیدگاه تیره و تار را تیره کرده است و امیدهای آنها را برای داشتن یک کشور دور از دسترس قرار داده است. خشونت در کرانه باختری امسال افزایش یافته است.

محمود عباس، رئیس‌جمهور فلسطین روز شنبه از آنچه «تشکیل یک دولت اسرائیلی که شعارش افراط‌گرایی و آپارتاید» است، ابراز تاسف کرد.

در محافل دیپلماتیک گسترده‌تر، نتانیاهو گفته است که امیدوار است مانند سال 2020 با سایر کشورهای خلیج که نگرانی‌های اسرائیل در مورد ایران را دارند، به پیشرفتی در ایجاد روابط دیپلماتیک با عربستان سعودی دست یابد.

ریاض هیچ تغییری در موضع خود نشان نداده است که هرگونه پیشرفت با اسرائیل منوط به تشکیل کشور فلسطین است.

انتصاب به سمت وزیر پلیس ایتامار بن گویر، شهرک نشین کرانه باختری که در سال 2007 به اتهام تحریک علیه اعراب و حمایت از یک گروه شبه نظامی یهودی در فهرست های نظارتی تروریستی اسرائیل و ایالات متحده محکوم شد، نگرانی های داخلی و خارجی را برانگیخته است.

بن گویر، یک وکیل، می گوید که مواضع او معتدل تر شده است.

اسحاق هرتزوگ، رئیس‌جمهور اسرائیل، که نقش او عمدتاً تشریفاتی است، روز یکشنبه نسبت به آسیب احتمالی به حقوق افراد هشدار داد. بازرگانان اسرائیلی درخواست تجدید نظر در قانون ضد تبعیض این کشور را رد کرده اند.

(نوشته مایان لوبل؛ ویرایش توسط هوارد گولر)

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.